مهم ترین عوامل عدم توسعه بینش محدود و بخشی نگری بجای جامع نگری و عدم اتحاد و همدلی و کار برای غیر خدا و نفسانیات و منیت ها است.
استانداران معجزه نمی کنند، معجزه یا به عبارتی کار اساسی در وهله اول دست مردم و سپس امرا و علما و بزرگان و نخبگان منطقه است. مشارکت مردم در امور اقتصادی و اعتماد به دولت و حکام و تفکرشان برای انجام کارهای تولیدی بجای نگه داشت فقط سرمایه در بانک ها و یا در امور غیر تولیدی و سرمایه گذاری در راه تولید و اشتغال یعنی تفکر توسعه ای و دولتمردان در قبال این اعتماد و سرمایه اجتماعی باید با صداقت و خلوص هر آنچه در طبق اخلاص دارند بگذارند و عرضه کنند و اعتماد مردم که سرمایه عظیمی است را حفظ کنند. علما و بزرگان هم حمایت از مشارکت اقتصادی مردم و بسترسازی فرهنگی برای فعالیت های توسعه ای را در دستور کار خود قرار دهند. اینکه همه دولتمردان و بزرگان منطقه برای خدا کار کنند و یک هدف واحد و آن خدمت به مردم برای اعتلا و بهبود شاخص های زندگی و توسعه پایدار در منطقه، ملاک کار قرار گیرد توسعه اتفاق می افتد.
توسعه قبل از آنکه بصورت فیزیکی اتفاق بیفتد در ذهن ها شکل می گیرد و به قولی باید چشم ها را شست و جور دیگری نگریست. مطالبات اصول و ارزش های انقلاب و مطالبات تغییرات و تحولات در مقابل فساد و اصلاح و بهبود امور که مد نظر جناح هاست در یک نقطه اگر اشتراک پیدا کنند و آن این باشد که هر آنچه از دانش و تجربه داریم با خلوص بیاوریم پای کار و جهادگرانه در میدان باشیم و کمک به یکدیگر در جهت رفع مشکلات مردم کنیم، حتی کمک به مسئولانی که از منصوبین ما نباشند که این یعنی اوج مردانگی و ایثار و اخلاق. همه درس دین همین است خدمت بی منت و صادقانه به مردم، در این حالت توسعه و پیشرفت اتفاق می افتد.
حضرت امام راحل (ره) فرمودند: اگر 124 هزار پیامبر جایی جمع شوند هیچ اختلافی بینشان پیش نمی آید چون همه برای خدا کار می کنند.
لذا باید دست از منافع حزبی و رفتارهای قومی و مباحث حاشیه ای بومی و غیربومی که در مقابل اصل شایسته سالاری موضوعیت ندارند، برداشت و مدیران قوی و با انگیزه جهادی را پای کار آورد و ملاک انتخاب مدیران، تقوا و تخصص و شایستگی های حرفه ای باشد نه وابستگی فامیلی و یا رفاقت بازی.
7559*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.