به گزارش ایرنا، آیت الله سید احمد میرعمادی روز یکشنبه در نخستین مجمع سلامت استان که در سالن همایش های جهادکشاورزی برگزار شد افزود: توانمندی های پزشکی ایران با پزشکان ماهر، متخصص و توانمند ملی گره خورده که مایه افتخار نظام هستند.
وی با بیان اینکه امروزه حوزه پزشکی کشور ایران در تمام دنیا سرآمد است، اظهار کرد: نظام جمهوری اسلامی در این رابطه به خودکفایی رسیده و بهترین تجهیزات نیرو و امکانات را در اختیار دارد.
وی تصریح کرد: مردم نیز با احساس مسئولیت در این زمینه به میدان آمده اند و آگاه هستند که اساس همه امور به سلامت بستگی دارد و سرمایه گذاری در این امر اقدامی ماندگار و باقی است.
به گفته وی خیران سلامت لرستان در برخی شهرستان ها چندین برابر اعتبارات دولتی در سالهای اخیر سرمایه گذاری کرده اند.
آیت الله میرعمادی همچنین تصریح کرد: اسلام به عنوان دین جامعه و کامل دارای نظام سلامت است که اثبات آن بر فردی که اندک آشنایی با مبانی دین اسلام دارد پوشیده نیست.
وی با اشاره به نزول آیات قرآنی در رابطه با سلامت افزود: نظام سلامت اسلامی متضمن سلامت جامعه است.
امام جمعه خرم آباد ادامه داد: سیره پیامبر (ص) و ائمه اطهار (ع) بهترین گواه بر نظام سلامت اسلام است و کسی تردید ندارد پیامبر اسلام پاکترین و پاکیزه ترین انسان روی زمین بوده و برای هیچ مساله ای به اندازه بهداشت و سلامت ارزش قائل نبوده است.
وی اظهار کرد: نظام سلامت اسلام بر سلامت دنیوی و هم اخروی افراد و همچنین سلامت جسم و روح تاکید می کند چراکه ثابت شده تمام پیشرفت ها و فناوری ها متضمن سلامت بدن و جسم انسان است.
وی با تاکید بر اینکه سلامت روح بر سلامت جسم برتر و مهمتر است، گفت: در اسلام، همه ابعاد وجودی انسان مرتبط با سلامت بوده و علاوه بر سلامت فردی سلامت خانوادگی و اجتماعی بسیار مهم است.
آیت الله میرعمادی افزود: متاسفانه امروز سلامت خانواده کمتر مورد توجه بوده در حالیکه در حقیقت این امر از شاخص های مهم سلامت اجتماعی است.
به گفته وی نظام سلامت در اسلام تمام چالش ها، خطرات و آفت های سلامت را برطرف می کند و نظامی پیشگیرانه است که ایجاد احساس مسئولیت همگانی می کند.
وی بیان کرد: امروزه از سرمایه های معنوی بهره چندانی نبرده ایم در حالیکه با تحقیق دقیق می توان دریافت برنامه های ایجاد مسولیت اجتماعی در اسلام تا چه اندازه مورد توجه است.
7274/7269/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.