به گزارش ایرنا حجت الاسلام محمد مختاری در خطبه های نمازجمعه بیرجند در مصلای المهدی (عج) افزود: دشمن امروز در جنگ روانی واقعیت ها را وارونه می کند و با سیاه نمایی موفقیت های 40 ساله انقلاب را نادیده گرفته و مگس وار بر روی زخم دست می گذارد.
وی گفت: فضای مجازی هم که توسط افراد بی دین و ضدانقلاب مدیریت می شود به کمک دشمن آمده و فتنه جدیدی را علیه ملت آغاز کرده اند که مردم باید مقابل فتنه بصیرت داشته باشند.
خطیب جمعه بیرجند بیان کرد: دشمن می خواهد با فشار اقتصادی، فرهنگی و روانی مردم ما را سرگردان کند و وقتی ملتی گیج و مبهوت شود اقدامات نسنجیده انجام داده و خلاف منافع ملی خود عمل می کند.
وی افزود: جنگ اقتصادی زمانی جواب می دهد که مردم ما در جنگ روانی شکست بخورند و این مشکلات آشفته کنونی نتیجه جنگ روانی دشمن است.
حجت الاسلام مختاری گفت: جنگ اقتصادی مهمترین ابزاری است که در دستور کار دشمن برای فشار وارد کردن بر ملت ایران است تا مردم از انقلاب خود پشیمان و در برابر نظام مادی تسلیم شوند.
وی بیان کرد: اعتلا و پیشرفت کشور به سه رکن نظام، مسئولان و حاکمان و مردم بستگی دارد که اگر این سه رکن صحیح عمل کنند نتیجه آن پیشرفت کشور می شود.
امام جمعه موقت بیرجند اظهار داشت: جنگ روانی یعنی دشمن همه مشکلات را متوجه نظام کند و نظام یعنی مبانی فکری، اخلاقی و حقوقی که کشور براساس آن اداره می شود.
وی گفت: نظام ما اسلام است و ما سال 1357 انقلاب نکردیم که فقط عده ای بروند و افراد دیگری بیایند بلکه انقلاب ما برای نابودی نظام ضدارزشی طاغوتی وابسته به دنیای غرب بود.
مختاری افزود: نظام مادی دنیای غرب برای ما پوچ است و ما به انقلاب اسلامی خود افتخار می کنیم چون انقلاب سال 1357 به تبعیت از انقلاب پیامبر اسلام (ص) بود و ما به اسلام، قرآن و اهل بیت (ع) و افکار قرآنی خود افتخار می کنیم.
وی گفت: مشکلات در کشور وجود داشته است و مردم گلایه مند و ناراحت هستند، اقشار ضعیف تحت فشار هستند اما این مشکلات از نظام و انقلاب نبوده بلکه به دلیل عملکرد ما و مسئولان ماست که باید این نقطه اصلاح شود.
خطیب جمعه بیرجند تصریح کرد: قبل از انقلاب از جنبه های مختلف امکانات رفاهی و مادی مردم محروم بودند و بعضی جوانان فکر می کنند که کشور قبل انقلاب بهشت بوده اما حقیقت این است که در آن زمان کشور یک ویرانه بود.
وی گفت: قبل از انقلاب بیشتر مردمی که در روستاها زندگی می کردند برق و آب لوله کشی نداشتند و از بهداشت و درمان مناسب برخوردار نبودند اما امروز بعد 40 سال در بخش های مختلف علمی و اجتماعی پیشرفت هایی کردیم که خار چشم دشمن است.
حجت الاسلام مختاری گفت: جنگ هشت ساله به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی به پیروزی رسید و اگر تفکرات توحیدی، دینی و حسینی (ع) نبود دشمن سه روزه تهران را تصرف می کرد.
وی اضافه کرد: محرم امسال همراه با اوج فشار اقتصادی بود اما مردم با حضور پررنگ در مراسم امام حسین (ع) به دشمن گفتند که بدان ما حساب نظام و انقلاب خود را از حساب رفتارهای عده ای از مسئولان جدا می کنیم.

*رشد و بلوغ سیاسی از ضرورت های جامعه اسلامی است
خطیب جمعه بیرجند گفت: یکی از نیازهای جدی و ضرورت های مهم جامعه اسلامی تربیت، رشد و بلوغ سیاسی است و هر مسلمان باید رشد سیاسی پیدا کند.
وی ادامه داد: آنچه باعث شد بعد از پیامبر (ص) اهل بیت ایشان مظلوم واقع شوند و حادثه کربلا، تبعیدها و غیبت امام عصر (عج) پیش آمد به این دلیل نبود که مردم نماز و روزه و حج را به جا نمی آوردند، همه اینها را انجام می دادند اما مردم آن زمان بلوغ سیاسی نداشتند.
حجت الاسلام مختاری گفت: اگر مردم از نظر سیاسی رشید بودند این اتفاق برای اهل بیت (ع) رخ نمی داد و دشمنان مغرض اسلام در طول تاریخ به کمک دوستان نادان و مسلمانان ناآگاه تلاش کردند به ما القا کنند که صرف انجام عبادات ظاهری کافی است و مسلمانی همین است.
وی تصریح کرد: اگر انسان مسلمان نماز، روزه و حج را انجام دهد اما رشد سیاسی نداشته باشد مثل مسلمانان عربستان سعودی است و سران دنیای امروز اسلام، نوکر دشمنان اسلام هستند.
وی افزود: امروز به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی که توسط حضرت امام خمینی (ره) ایجاد شد، مردم را تربیت سیاسی کرد که باید این رشد سیاسی را حفظ کرده و گسترده و عمیق کنیم.
حجت الاسلام مختاری گفت: اگر رشد سیاسی نداشته باشیم همه زحمات ما از بین می رود و دنیای استکبار دین و دیانت ما را غارت می کنند.
وی بیان کرد: یکی از نشانه های رشد سیاسی این است که در برابر فتنه های دشمن و تهاجمات او بتوانیم موضع گیری و برخورد مناسبی داشته باشیم و در زمین دشمن بازی نکرده و توطئه دشمن را خنثی کنیم.
امام جمعه موقت بیرجند افزود: دشمن با ترویج تفکر انحرافی جدایی دین از سیاست در تاریخ تلاش کرده تا مسلمانان از رشد سیاسی غافل شوند و قصد دارد القا کند که دین به سیاست ربطی ندارد لذا اگر بگوییم دیانت ما از سیاست جداست آن وقت تربیت سیاسی معنا پیدا نمی کند.

*حضور حماسی مردم اهواز نشانه رشد سیاسی است
امام جمعه موقت بیرجند گفت: کسانی که ادعای عربیت داشتند ناجوانمردانه کودک چهارساله را در اهواز شهید کردند اما حضور حماسی مردم غیور اهواز در تشییع جنازه نشان از رشد مردم است و مسائل را از هم جدا می کنند.
وی افزود: هرچند از دولت به دلیل تلاطم در بازار ارز گلایه مندیم اما امروز باید با همدلی و همراهی به دولت کمک کنیم.
حجت الاسلام مختاری تصریح کرد: تولیدکننده نباید احتکار کرده و مصرف کننده به بازار هجوم کند و برای دو سال خود محصولی تهیه کند چون اوضاع بدتر می شود بلکه به اندازه نیاز خود خرید کنیم و هرچه در انبارها وجود دارد به مردم عرضه شود.
وی گفت: این انقلاب ریشه دارد و تا نام خدا، قرآن و امام حسین (ع) است این نظام پایدار است لذا مبادا جنگ روانی دشمن و فضاسازی در فضای مجازی ما را نگران کند.
خطیب جمعه بیرجند افزود: کشور ما شرایط بدتر از شرایط کنونی را سپری کرده و ایران امروز، کشور زمان جنگ نیست، مسئولان اگر توانمند هستند بمانند در غیر این صورت کار را به دست اهل آن بسپارند و اگر مسئولان کارآمد هستند ولی خدای نکرده تلاش نمی کنند شامل خشم و آه مظلوم و ملت می شوند.
7559*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.