به گزارش ایرنا داود شهرکی روز پنجشنبه در همایش رزمندگان و ایثارگران کمیته صنایع و کارمندی کنگره ملی 2 هزار شهید خراسان جنوبی افزود: 20 میلیارد ریال پرونده احتکار به دلیل اعلام نکردن موجودی انبار در این استان شناسایی شد و اقلام احتکار شامل شکر، لوازم خانگی، شوینده، موتورسیکلت و غیره بوده که پرونده های تخلف به اداره کل تعزیرات حکومتی خراسان‌ ‎جنوبی ارجاع شده است.
وی اظهار داشت: در برخورد با متخلفان اقتصادی در خراسان جنوبی دادستان، اداره کل بازرسی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نیروی انتظامی، استانداری و اصناف استان با یکدیگر همدل و همراه هستند.
مسئول کمیته صنایع و کارمندی کنگره ملی 2 هزار شهید خراسان‌ جنوبی گفت: کسانی که می خواهند از مشکل اقتصاد به ‌عنوان ابزاری در مقابل ملت ایران استفاده کنند، به این هدف نمی رسند.
وی افزود: 4٠٠ پرونده تخلف از ١5 تیرماه امسال تاکنون به اداره کل تعزیرات حکومتی استان ارسال شد، همچنین در این مدت ٢٨ هزار مورد بازرسی از واحدهای تولیدی و اصناف در خراسان جنوبی انجام شد.
شهرکی گفت: اصناف استان پایبند به اصول اخلاقی و اسلامی بوده و با مردم همراه هستند که نمونه این همکاری را می‌ توان در کمک اصناف خراسان جنوبی به در زلزله‌ زدگان کرمانشاه، مشارکت در راهپیمایی اربعین و برگزاری کنگره ملی 2 هزار شهید استان مشاهده کرد.
وی تصریح کرد: در بخش اقتصادی با وجود مشکل، موفقیت‌های زیادی حاصل شد و 5٠ درصد ذخایر معدنی کشف ‌شده در خراسان جنوبی مربوط به سه سال اخیر بوده به طوری که قبل از آن مجموع ذخایر معدن استان ٢ میلیارد تن ولی امروز ٢ میلیارد و ٨٠٠ تن است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال ٩6 تاکنون ٢٨6 میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید در استان به واحدهای تولیدی دارای مشکل پرداخت شد و در این مدت میزان صادرات کالا از خراسان جنوبی ٩٠٠ میلیون دلار بوده که ٢٠٠ میلیون دلار آن مربوط به خروجی کالا از مرزها و گمرکات استان بوده است.
7559*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.