داوود شهرکی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در حال حاضر صدور بیش از 30 پروانه اکتشاف مناطق شناسایی شده و اولویت دار پهنه های اکتشافی شرکت های تهیه و تولید مواد معدنی ایران، سرمایه گذاری صنایع و معادن کوثر، سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور و ایمیدرو در دست پیگیری است.
وی گفت: از ابتدای امسال هفت فقره پروانه بهره برداری معادن با سرمایه گذاری 148 میلیارد ریال و ایجاد 128 فرصت شغلی مستقیم در استان خراسان جنوبی صادر شده است.
وی اظهار داشت: امسال مطالعات اکتشافی و انجام مطالعات فرآوری معدن طلای هیرد توسط شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران با هزینه ای معادل 10 میلیارد تومان تکمیل شد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی عنوان کرد: همچنین برای واگذاری سه پهنه اکتشافی شاه سلیمان علی، خوسف و شوسف نهبندان فراخوان زده شده است.
وی گفت: صدور گواهی کشف پهنه پلایای میانی با ذخیره 5،1 میلیارد مترمکعب شورابه با عیار چهار گرم در لیتر پتاس و افزایش ذخیره 2 میلیارد مترمکعب شورابه با عیار پتاس 6 گرم در لیتر در پلایای خور شهرستان طبس توسط شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران در دستور کار قرار دارد.
وی میزان استخراج واقعی معادن در سال را 10 میلیون تن اعلام کرد و افزود: ظرفیت استخراج اسمی معادن امسال به بیش از 180 هزار تن رسید و به 16 میلیون تن استخراج اسمی در سال افزایش خواهد یافت.
شهرکی گفت: مطالعه پهنه های زغالسنگ پروده، کوچعلی و نایبندان توسط شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران انجام و عملیات اکتشافی ماده معدنی سرب و روی با مساحت 147 کیلومتر مربع در پهنه واقع در شهرستان های بشرویه و طبس نیز تکمیل شده است.
7557*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.