به گزارش ایرنا داوود شهرکی روز یکشنبه در کارگروه استانی تسهیل و رفع موانع تولید که به ریاست استاندار برگزار شد افزود: پیش بینی می شود با پرداخت 33 میلیارد و 500 میلیون تومان تسهیلات رونق در استان با همکاری بانک های عامل تا پایان سال جاری جزو 10 استان نخست در این زمینه قرار بگیریم.
وی گفت: همچنین خراسان جنوبی با 2 درصد پرداخت (نسبت پرداخت رونق 96 به نسبت معرفی به بانک) مصوب کارگروه رتبه سوم کشور را به خود اختصاص داده است.
وی بیان کرد: در زمینه پرداخت های مستقیم توسط بانک های عامل نیز خراسان جنوبی با پرداخت 685 میلیارد ریال رتبه 19 کشور را دارد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی عنوان کرد: هدف از پرداخت تسهیلات رفع موانع تولید در واقع نگاه بر حفظ اشتغال، رفع مشکلات مالی بخشی از واحدهای تولیدی و خروج از رکود واحدهایی است که در کنار بازار فروش محصولاتشان، با مشکل مالی مواجه بودند.
وی ادامه داد: همچنین در حوزه اقتصادی طرح های دیگری توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت دنبال شد که رفع مشکلات واحدهای تولیدی بزرگ، توسعه صادرات، توسعه و بازسازی بخش های اقتصادی معدن و صنعت را به دنبال داشت.
شهرکی گفت: بعد از بازخورد وزارتخانه در کارگروه اقتصاد مقاومتی کشور، طرح رونق تولید در سال 96 دنبال شد و تا امروز بخش زیادی از مشکلات واحدهای تولیدی که در استان قابل حل نبود به کارگروه ملی ارسال و بررسی شد.
وی اظهار کرد: سال 95 و 96 در حوزه پرداخت تسهیلات در بخش صنعت طرح رونق تولید به عنوان نخستین طرح خروج از بحران واحدهای تولیدی در کشور اجرا شد.
وی گفت: پرداخت تسهیلات در بخش صنعت، معدن و تجارت استان به چهار روش طرح رونق تولید، اعتبارات طرح های روستایی و مناطق محروم، طرح اشتغال فراگیر و طرح مشاغل خانگی انجام می شود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی به وضعیت برگزاری کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در استان اشاره کرد و افزود: مجموع مصوبات این کارگروه یکهزار و 85 مصوبه بود که 355 مصوبه اجرا شده و 730 مصوبه در حال اجراست.
وی گفت: در حوزه بانک ها و موسسه های مالی و اعتباری 502 مصوبه در این کارگروه مطرح شده که عمدتا بحث دریافت تسهیلات یا استمحال و بخشودگی جرایم بود که 147 مصوبه اجرا و مابقی در دست اجراست.
وی یادآور شد: از کل تعداد ثبت نامی، مصوب کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در استان 69 درصد و کشور 51 درصد است که استان رتبه پنجم را در کشور داراست.
شهرکی افزود: در زمینه پرداخت تسهیلات رفع موانع تولید از کل تعداد مصوب شده در کارگروه 17 درصد پرداخت شده که میانگین درصد کشوری 36 درصد است و استان رتبه 19 در کشور را داراست.
وی گفت: از میزان مبلغ تعیین شده در بانک های عامل 52 درصد پرداخت شده که میانگین درصد کشوری 29 درصد است و استان رتبه 20 را در کشور داراست که به نسبت جایگاه صنعتی استان مطلوب است.
وی اظهار کرد: میزان تسهیلات مصوب موضوع تفاهم نامه چهارجانبه روستایی در بانک سینا 60 میلیارد ریال بود که تاکنون 45 میلیارد ریال آن پرداخت شده است.
وی گفت: همچنین هفت طرح در این زمینه در شهرستان های بیرجند، فردوس، سربیشه و سرایان به مبلغ 60 میلیارد ریال در دست بررسی است و در حوزه عشایری و روستایی نیز تعداد 6 طرح توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت در سامانه کارا تایید شده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان به تسهیلات پرداختی در حوزه مشاغل خانگی در سال جاری اشاره کرد و گفت: در این زمینه 452 مجوز صادر شد که 195 طرح مبلغ 18 هزار و 690 میلیون ریال تسهیلات دریافت کردند.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan و کانال تلگرام: irnabirjand@
7557*3028
خبرنگار: رقیه محمدی * انتشار: رسول محمدحسنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.