به گزارش ایرنا، علیرضا رزم حسینی روز پنجشنبه به همراه جمعی از مسئولان استان به شهرستان جیرفت سفر کرد و از نزدیک در جریان روند اجرایی پروژه های اقتصاد مقاومتی این شهرستان قرار گرفت.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب استان کرمان در آیین افتتاح اولین کارخانه تولید درب های روکش دار pvc در جنوب کرمان با حضور استاندار کرمان اظهار کرد: این کارخانه با سرمایه ثابت 5.2 میلیارد تومان و سرمایه در گردش 5.1 میلیارد تومان، برای 35 نفر به صورت مستقیم و 50 نفر به صورت غیر مستقیم ایجاد اشتغال کرده است.
محمود اسکندری نسب ادامه داد: کمبود نقدینگی برای تهیه مواد اولیه، کمبود امکانات فنی و تخصصی در زمینه تعمیرات در شهرستان و همچنین کمبود نیروی فنی ماهر و دوره دیده در شهرستان و زمانبر بودن اخذ تسهیلات بانکی، از مشکلات مطرح شده از سوی سرمایه گذار این پروژه بود.
رزم حسینی همچنین از روند عملیات اجرایی احداث کارخانه مس کاتد با سرمایه گذاری 123 میلیارد تومان و تولید سالانه پنج هزار تن مس در شهرک صنعتی شماره 2 جیرفت بازدید کرد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب استان کرمان در بازدید از این کارخانه گفت: کارخانه مس کاتد برای 270 نفر از جوانان جیرفتی به طور مستقیم شتغالزایی می کند.
محمود اسکندری نسب افزود: این کارخانه که در حال حاضر 89 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و 2 معدن را نیز تحت پوشش خود قرار داده و تنها مشکل آن تامین آب است.
**پیشرفت 80 درصدی پایانه صادراتی جیرفت
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب استان کرمان در بازدید استاندار کرمان از روند احداث پایانه صادراتی بسته بندی محصولات کشاورزی جیرفت عنوان کرد: این پایانه صادراتی با 80 درصد پیشرفت فیزیکی و 40 میلیارد تومان سرمایه گذاری در شهرک صنعتی شماره 2 جیرفت در حال احداث است.
وی خاطرنشان کرد: این پایانه پس از بهره برداری برای 170 نفر اشتغالزایی می کند و ظرفیت سالانه آن 67 هزار و 200 تن است.
اسکندری نسب ادامه داد: برای این پایانه صادراتی واحدهای سورتینگ، بسته بندی، و سردخانه پیش بینی شده است.
وی با اشاره به بازدید استاندار کرمان از کارخانه لوله پلی اتیلن اظهار کرد: این کارخانه با ظرفیت تولید 900 تن لوله در سال در شهرک صنعتی شماره 2 جیرفت احداث می شود.
وی بیان کرد: این کارخانه با سرمایه گذاری 63 میلیارد ریال از سوی شرکت 'هلیل لوله جنوب سبزه واران' برای 30 نفر اشتغالزایی می کند و پس از بهره برداری، ظرفیت تولید سالانه آن به 900 تن خواهد رسید.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان همچنین خاطرنشان کرد: طی 6 ماه آینده کارخانه آرد شهرک صنعتی شماره 2 جیرفت نیز به بهره برداری خواهد رسید.
وی اضافه کرد: ظرفیت تولید این کارخانه 57 هزار تن آرد در سال است که با سرمایه گذاری 100 میلیارد ریالی، برای 15 نفر اشتغالزایی می کند.
اسکندری نسب تصریح کرد: تاکنون 30 میلیارد ریال برای احداث این کارخانه هزینه شده و 38 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
استاندار کرمان روز پنجشنبه با هدف بررسی روند مسائل و مشکلات پروژه های اقتصاد مقاومتی شهرستان جیرفت به جنوب کرمان سفر کرد.
خبرنگار: هادی شفیعی مجاز ** انتشاردهنده: نجمه حسنی*
7450/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.