داوود شهرکی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: میزان استخراج اسمی معادن استان سالانه 16 میلیون تن است.
وی مجموع ذخایر کشف شده معادن استان را سه میلیارد و 700 میلیون تن اعلام کرد و افزود: در بخش استخراج در سه سال اخیر بالغ بر پنج میلیون تن به ظرفیت استخراجی استان افزوده شده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی یادآور شد: یکی از هدف ‌گذاری های ما در حوزه استخراج، زغال بود که به استخراج پنج میلیون تن استخراج سالانه نیاز داریم و در حال حاضر 2 میلیون تن است.
شهرکی عنوان کرد: در حال حاضر در خراسان جنوبی از جدیدترین فناوری های اکتشاف معادن ایران استفاده می شود و فعالیت های اکتشافی با همکاری بخش خصوصی با فناوری جدید در حال انجام است.
وی قبل از این گفته بود؛ تاکنون بیش از 80 درصد مطالعات پهنه های اکتشافی معدنی استان به اتمام رسیده است و معرفی مناطق امیدبخش و آزادسازی پهنه ها در دستور کار قرار دارد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر صدور بیش از 30 پروانه اکتشاف مناطق شناسایی شده و اولویت دار پهنه های اکتشافی شرکت های تهیه و تولید مواد معدنی ایران، سرمایه گذاری صنایع و معادن کوثر، سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور و ایمیدرو در دست پیگیری است.
خراسان جنوبی در برخی مواد معدنی از جمله سنگ های تزئینی، بنتونیت، زغال سنگ، طلا و مس جزو استان های برتر کشور محسوب می شود.
7557 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.