به گزارش ایرنا حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز شنبه در مراسم رژه نیروهای مسلح خراسان جنوبی افزود: دشمن تلاش دارد تا مسائل ساده کشور را به عنوان مشکل غیر قابل رفع به مردم تحمیل کند و هر ایرانی باید به موضوع بصیرت، هوشیاری و مکر و حیله دشمن توجه کند.
وی اظهار داشت: آمریکا و دیگر کشور های دنیا با حمایت از صدام در مقابل نیروهای مسلح، با ایمان و مردمی جمهوری اسلامی درسی گرفتند که یاد جنگ نظامی نمی کنند اما با مکر و حیله در جنگ روانی تلاش می کنند اما باید بدانند که در این صحنه هم ناکام می مانند و ملت و نیروهای مسلح ما به لطف خدا سرفراز هستند.
امام جمعه بیرجند در ادامه بیان کرد: هفته دفاع مقدس که متصل با دهه عاشوراست مفهوم خاص خود را دارد.
وی گفت: افتخار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی نسبت به دیگر نیروهای مسلح، برخورداری از ایمان و مردمی بودن است که به شکل هدفمند از آرمان ایمانی خود و جامعه دفاع می کند و برخاسته از مردم است.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی افزود: شاخصه بزرگ نظام مقدس جمهوری اسلامی استقلال است، استکبار جهانی به همین دلیل 40 سال از این نظام عصبانی است.
وی یادآور شد: بسیاری از کشورها به دلیل نداشتن استقلال و اثرپذیری از بیگانگان، نیروهای مسلح شان از خود آرمان و استقلال ندارند و تنها مجری برنامه های بیگانه هستند.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: ذلت بعضی از کشور ها تا جایی است که بیگانه از پشت مرزها و از آن طرف دریاها به صراحت از آنها به عنوان گاو شیرده خود یاد می کند.
وی ادامه داد: این کشورها تا زمانی که برای بیگانه شیردهی داشته باشند دوشیده شده و بعد توسط بیگانه ذبح می شوند.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی تصریح کرد: بقای حکومت های غیرمردمی و غیر ایمانی به گفته مستکبران به دلیل حمایت خود آنهاست و گرنه این کشورها یک هفته هم دوام نمی آورند و نیروهای مسلح آنها فقط مجری دستورت بیگانه و دشمن هستند.
وی بیان کرد: در طول تاریخ این آثار شوم سلطه بیگانه وجود داشته است و آنچه در واقعه کربلا انجام شد سلطه بیگانه بود و مستندات تاریخی در این خصوص وجود دارد.
وی گفت: بعد از 23 سال زحمت و ایجاد جامعه ایمانی توسط پیامبر اسلام(ص)، کسانی که در بین مردم جایگاهی نداشتند و در دوره پیامبر(ص) هم تا آخرین لحظه با ایشان جنگیدند در فرصت های بعد دست در دست بیگانه برده و با هماهنگی دشمن به جامعه اسلامی آسیب زدند.
امام جمعه بیرجند افزود: در دربار معاویه فردی به نام «سر جان رومی » مسیحی از تشکیلات امپراطوری روم به عنوان یک غلام اما مشاور ارشد معاویه بود و طرح و برنامه را تنظیم و به معاویه برای اجرا ارائه می کرد.
وی اضافه کرد: پشت پرده واقعه کربلا این فرد بود که به یزید توصیه کرد ابن زیاد را به عنوان حاکم کوفه منصوب کند و دست نفوذ بیگانه در حکومت های خودخواه و ضد مردمی وجود داشت که اهل بیت رسول الله (ص) را قتل عام کردند.
همزمان با نخستن روز از هفته دفاع مقدس مراسم رژه یگان های نمونه ارتش، سپاه پاسداران، نیروی انتظامی و بسیج خراسان جنوبی در بیرجند برگزار شد و نیروهای نظامی آمادگی دفاعی خود را به نمایش گذاشتند.
در این آیین شماری از مسئولان ارشد اجرایی و نظامی استان و نیز خانواده معظم شهدا و جانبازان حضور داشتند.
7559 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.