به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله مصطفی علما در خطبه های این هفته نماز جمعه (5 مرداد ) کرمانشاه با اشاره به سخنان رهبر انقلاب اسلامی در جمع دیپلمات های کشورمان افزود: ایشان به وزارت امور خارجه توصیه کردند در تصمیمات با قاطعیت و صریح از مظلومان جهان در مقابل ظالمان و مستکبران دفاع کنند.
وی همچنین اظهار داشت: مقام معظم رهبری از وزارت امور خارجه و دیپلمات های کشورمان خواست از تشر و هیاهوی دشمنان در گفت و گوها نترسند و همواره با روحیه انقلابی و پایبند به مواضع اسلامی باشند.
امام جمعه کرمانشاه در ادامه تنها نسخه استقلال کشور را حمایت همگانی از کالای ایرانی و رویکرد اقتصاد مقاومتی دانست و از مسئولان خواست هم بر کیفیت کالای ایرانی نظارت داشته باشند و هم از خام فروشی پرهیز کنند.
وی در ادامه تاکید کرد: دشمنان هر روز فتنه ها و دشمنی هایشان را شدت می بخشند و می خواهند بین مردم و نظام و ارکان مختلف انقلاب شکاف بیندازند باید همه بیدار و مراقب باشیم.
آیت الله علما در ادامه به سالروز اقامه اولین نماز جمعه جمهوری اسلامی بعد از انقلاب به امامت آیت الله طالقانی در پنجم مرداد اشاره کرد و گفت: نماز جمعه به عنوان سنگر وحدت مسلمین باید به حکم حاکم عادل اقامه شود و در آن مسائل روز مسلمین و مواضع حاکم برای مردم تبیین شود.
او همچنین دعوت مردم به تقوا را یکی دیگر از ثمرات نماز جمعه برشمرد و ریشه بسیاری از مشکلات فردی و جامعه را از نداشتن تقوا ذکر کرد.
وی در ادامه با اشاره به روز فنی و حرفه ای، یکی از مشکلات بیکاری جامعه و جوانان را حاصل عدم یادگیری کارهای فنی برشمرد و گفت: باید سعی کنیم جوانان و خانواده ها را به سمت یادگیری حرفه ها سوق دهیم.
نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه در پایان سالروز شهادت آیت الله مشکینی را گرامی داشت و گفت: این عالم بزرگوار قریب به 80 سال تمام عمرش را در راه خدمت به اسلام گذاشت.
3209/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.