به گزارش ایرنا، حجت الاسلام پرویز بخشی پور در چهارمین جلسه ستاد ساماندهی شئون فرهنگی مناسبت های مذهبی استان اظهار داشت: با توجه به فرا رسیدن ماه محرم و قدمت وقف با نیت تعزیه در بین مردم، سمت و سوی اجرای نیات در این ایام جلسات عزاداری است.
وی با بیان اینکه عزاداری محرم یک فرصت محسوب می شود افزود: مراسم های عزاداری به مدت 10 شب در امامزادگان باقریه (ع) و حسینیه امام رضا(ع) با پخش زنده صدا و سیما برگزار می شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با اشاره به استعداد برخی بقاع متبرکه برای برپایی عزاداری محرم و صفر تصریح کرد: تقاضا می شود نیروهای نظامی و انتظامی هم مراقب این جلسات باشند که مشکلی در این عزاداری ها ایجاد نشود.
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بیرجند نیز گفت: نمایشگاه شهری با تصاویر عاشورایی در مسیر حرکت هیات ها به سمت مزار شهدای بیرجند برپا می شود.
حمید رضا قلاسی مود اظهار داشت: برگزاری سوگواره عاشورایی با فیلم های 30 ثانیه ای که افراد از مجالس و هیات های عزاداری تهیه می کنند در دستور کار قرار دارد و به بهترین آثار هدایایی تقدیم می شود.
وی با اشاره به اختتامیه این سوگواره همزمان با مراسم تجلیل از پیرغلامان حسینی افزود: شرکت کنندگان فرصت دارند تا 20 مهر آثار خود را ارسال کنند.
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بیرجند همچنین از اجرای تعزیه خوانی در شهر خبر داد و افزود: برگزاری شب شعر عاشورایی نیز از دیگر برنامه های ایام محرم و صفر است.
مدیر اجرایی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی نیز با اشاره به اهمیت محرم امسال گفت: محرم در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب فرصت مناسبی است؛ لذا باید مراقب سوء استفاده های دشمنان نیز بود.
محمد خضری اظهار داشت: گرچه کنترل نیروهای نظامی قابل تقدیر است اما تجمع ها در ایستگاه های صلواتی و حتی مداحان هیات ها نیز باید کنترل شود.
وی تاکید کرد: مسائل روز به خصوص در آستانه چهل سالگی انقلاب در کنار معارف دینی مد نظر روحانی های اعزام به مناطق مختلف استان باشد.
مدیر اجرایی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: تجمع هیات ها در مکان های خاص با هماهنگی قبلی صورت گیرد تا بتوانیم از فرصت محرم و صفر استفاده کرده و از فیوضات آن بهره مند شویم.
مسئول کانون مداحان خراسان ‌جنوبی نیز در این جلسه گفت: با توجه به برگزاری کنگره 2 هزار شهید خراسان ‌جنوبی به مداحان توصیه شده که از فرصت ماه محرم برای سوق دادن مردم به فعالیت‌ های مرتبط با کنگره استفاده کنند.
عبد الله گرجی اظهار داشت: از دیگر توصیه‌ ها در خصوص عزاداری این است که سخنرانی و برنامه‌های بصیرت افزا تحت الشعاع عزاداری قرار نگیرد.
وی یادآور شد: مراسم شیرخوارگان حسینی ساعت 9 صبح روز جمعه 23 شهریور ماه جاری در مصلی المهدی بیرجند برگزار می‌ شود و بسیاری از مناطق چون سربیشه و درخش نیز برای این مراسم تقاضای مبلغ کرده ‌اند.
توجه به کاهش آسیب های اجتماعی در اجرای برنامه های مذهبی ایام محرم و صفر، تشریح 17 برنامه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ویژه این ایام و تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر از دیگر مطالب مطرح شده در این جلسه بود.
9893 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.