به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سیدابوالحسن حسینی بوشهری روز یکشنبه در همایش هیات های مذهبی و خادمان اهل بیت (ع) این شهرستان افزود: مسئولان هیات های مذهبی باید پایبندترین افراد نسبت به مسائل فرهنگی باشند و از ظرفیت ماه محرم و صفر در ترویج امر به معروف و نهی از منکر استفاده ببرند.
وی با بیان اینکه همه توطئه های دشمنان با محرم و صفر خنثی می شود گفت: یکی از بزرگترین ثمره های عاشورا انقلاب شکوهمند اسلامی است.
فرماندار دیلم نیز عشق و ارادت مردم دیلم به ائمه اطهار (ع) را خاص دانست و افزود: هیات های مذهبی در خط مقدم مبارزه با هوای نفس، تهاجم فرهنگی و آسیب های اجتماعی قرار دارند.
عبدالامیر قاسمی گفت: ایجاد تعامل، وحدت و همبستگی بین اقشار مختلف مردم از برکات برنامه های ماه محرم و صفر است.
وی اظهارداشت: دشمنان برای ایجاد اختلاف و فرافکنی در جامعه تلاش های زیای انجام می دهند اما غافل از اینکه رهنمودهای مقام معظم رهبری نقشه های آنان را خنثی و برای مردم همیشه فصل الخطاب بوده است.
وی با اشاره به اینکه بزرگترین برنامه معنوی با محوریت مردم ، در این ایام است افزود: هیات های مذهبی با زمینه سازی مناسب، حضور پرشور مردم را در عزاداری ها مهیا کنند.
فرماندار دیلم تاکید کرد: تمامی دستگاه های اجرایی در آماده سازی و برنامه ریزی برای هر چه باشکوه تر برگزار شدن مراسم با هیات های مذهبی همکاری کنند.
رئیس شورای هیات های مذهبی دیلم گفت: مسئولان هیات ها هیچگونه تمثالی را در محل عزاداری ها نصب نکنند و مداحان نیز از شعرهایی با محتوا و آیینی استفاده کنند.
مهدی زآبی افزود: این شورا به منظور هرچه باشکوهتر عزاداری های ماه محرم و صفر نشست های متعددی برای ساماندهی هیات های مذهبی و کلاس های آموزشی برای مداحان برگزار کرده است.
وی اظهارداشت: 70 هیات مذهبی در شهرستان دیلم در دهه اول محرم به سوگواری سرور و سالارشهیدان می پردازند.
شهرستان دیلم در منتهی الیه شمالی استان بوشهر قراردارد.
6164/7215/6043
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.