به گزارش ایرنا ، حجت الاسلام عبدالرضا محی الدینی جمعه شب در همایش هیات های عزاداری و تعزیه خوانی شهرستان افزود: مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع)، برنامه مداحی و نوحه خوانی را بر اساس مدارک دقیق حدیث و روایت اسلامی اجرا کنند.
وی ادامه داد: طرح برخی مطالب در مداحی ها و سخنرانی ها که هیچ پایه و اساس دینی و عقلی ندارد به هیچ وجه در مراسم عزاداری های ماه های محرم و صفر کار درستی نیست و موجب نارضایتی مردم می شود.
رئیس شورای فرهنگ عمومی مهریز اظهار داشت: هیات های تعزیه از انجام برخی برنامه ها در شهادت امام حسین (ع) و یاران آن امام که زیبنده روضه خوانی و سوگواری نیست پرهیز کنند.
محی الدینی یادآور شد: فعالیت موکب ها و چایخانه ها در طول ماه محرم باید با کسب مجوز و طبق مقررات باشد و هیچ مزاحمتی برای مردم و گروه های عزاداری فراهم نکند.
امام جمعه مهریز بیان داشت: طول کشیدن برخی مجالس عزاداری که موجب قضا شدن نماز مردم می شود در شان محرم و امام حسین (ع) نیست و باید سخنرانان و دست اندرکاران این موضوع را در نظر بگیرند.
محی الدینی از دست اندرکاران صوتی مجالس عزاداری خواست تا آرامش و آسایش مردم و کسانی که در نزدیکی محافل روضه خوانی ها و مساجد زندگی می کنند را رعایت کنند.
همچنین فرمانده منطقه انتظامی مهریز از هیات های عزاداری خواست تابع مقررات باشند و برای فعالیت چایخانه ها در طول ماه محرم و صفر نسبت به کسب مجوز اقدام کنند.
در این همایش روسای هیات های مذهبی به بیان نظرات و پیشنهادات خود در خصوص همکاری دستگاه های اجرایی با هیات ها و تامین برخی نیازهای فرهنگی مورد نیاز تاکید کردند.
مهریز 120 هیات مذهبی و 300 باب مسجد دارد.
مرکز شهرستان 50 هزار نفری مهریز در 30 کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.
7536/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.