به گزارش ایرنا ، مردم ولایت مدار ، مسئولین و علماء شهرستان ورامین روز یکشنبه با اجتماع در مقابل مسجد صاحب الزمان (عج) ، به سمت گلزار شهدای سیدفتح الله (ع) این شهر حرکت کرده و در غم شهادت امام باقر(ع) به سرو سینه زده و به عزاداری پرداختند.
عزاداران پس از اجتماع در مقابل گلزار شهدای سیدفتح الله ، در قالب هیأت های سینه زنی به عزاداری پرداخته و بر لزوم حفظ شعائر اسلامی تأکید کردند.
مداحان اهل بیت عصمت و طهارت نیز در این مراسم در مصیب اهل بیت عصمت و طهارت و مظلومیت امام پنجم شیعیان به نوحه خوانی پرداخته و ذکر مصیب کردند.
امام جمعه موقت شهرستان ورامین با تأکید بر زنده نگاه داشتن شعائر دینی گفت: برپایی مجالس عزاداری اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در اصل حرکت کردن در مسیر زنده نگاه داشتن قیام عاشورا و ایام شهادت سید و سالار شهیدان است و این مراسم می تواند با اتصال به ایام عزاداری محرم ، زمینه ترویج فرهنگ اسلامی در جامعه را فراهم کند.
حجت الاسلام سید محسن محمودی اظهار داشت:امروز دشمنان اسلام ارزش های اسلام ناب محمدی را مورد هجمه قرار داده اند و برگزاری مراسم عزاداری ائمه اطهار می تواند به عنوان بهترین راهکار ، این هجمه ها را خنثی کند.
در هفتم ذیحجه سال 114 هجری امام محمد باقر(ع) در سن 57 سالگی در مدینه با توطئه هشام مسموم شد و به شهادت رسید.
تهرام/7254 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.