گزارش حاشیه ای خبرنگار اعزامی جی پلاس از اندونزی؛

از اشک های یک ملت برای خداحافظی بهداد تا طلای غیرمنتظره در دوومیدانی

در نهمین روز از بازی های آسیایی جاکارتا ورزشکاران ایرانی به سه مدال طلا ، یک نقره و سه برنز دست یافتند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار اعزامی جی پلاس از اندونزی؛ نهمین روز از رقابت های آسیایی جاکارتا با کسب سه مدال طلا، یک نقره و سه برنز به پایان رسید. البته اشک خیلی از مردم در آمد. جایی که بهداد سلیمی در یک اقدام از قبل پیش بینی شده کفش هایش را روی تخته در آورد و این یعنی پایان بیش از 10 سال زندگی حرفه ای در دنیای وزنه برداری. 

کانوپولو؛ پیروزی کانوپولوی بانوان مقابل مالزی
تیم کانوپولو مردانمیزبان مسابقات اندونزی را شکست داد. این تیم در دومین مسابقه خود سنگاپور را مغلوب کرد. آخرین دیدار مقدماتی تیم مردان کشورمان فردا برگزار می شود. مسابقات این ماده آزمایشی است و در جدول مدال قرار ندارد.

تیم کانوپولوی بانوان کشورمان اولین بازی خود را مقابل سنگاپور برگزار کرد در پایان شکست خورد. تیم کشورمان در دومین دیدار خود مقابل مالزی قرار گرفت و به پیروزی دست یافت.

 

تنیس‌روی‌میز؛ ایران در جمع 8 تیم برتر قرار گرفت
ملی پوشان در سومین دیدار خود در مرحله گروهی به مصاف مالدیو رفتتند و به پیروزی دست یافتند. تیم ایران در این دیدار با ترکیب نوشاد عالمیان، نیما عالمیان و افشین نوروزی مقابل حریف قرار گرفت که هر سه ملی‌پوش با نتایج مشابه پیروز شدند.

 تیم ملی تنیس روی میز ایران در یک دیدار حساس برای صعود از مرحله گروهیبه مصاف تایلند رفت و  به پیروزی دست یافت. ایران با این پیروزی به عنوان تیم دوم از گروه صعود کرد و در جمع هشت تیم برتر این مسابقات قرار گرفت. با انجام قرعه‌کشی حریف بعدی ایران مشخص خواهد شد. بازی‌های مرحله تیمی فردا و پس فردا نیز ادامه خواهد داشت.

اسکواش زنان؛ برد ملی پوشان مقابل هند
تیم ملی اسکواش متشکل از حدیث فرزاد، غزال شرف‌پور و فرشته اقتداری است که امروز در دیداری مقابل هند به برتری رسید.

سنگ‌نوردی؛ عنوان چهارمی برای مردان ملی پوش

مرحله مقدماتی مسابقات سنگ‌نوردی با ترکیب سه نفره بانوان ایران در ماده سرعت بخش امدادی با عنوان پنجمی راهی فینال شد. اعظم کرمی، حدیث نظری و کبری لگزایی‌فر ترکیب سه نفره ایران را تشکیل می دهند.

تیم ایران با پیروزی مقابل تیم دوم اندونزی راهی مرحله نیمه‌نهایی شد. این نتیجه برای ایران درحالی رقم خورد که نفر سوم تیم اندونزی مرتکب خطا شد و داوران رای به برتری ملی‌پوشان کشورمان دادند. در مرحله مقدماتی احتساب زمان بهتر، 8 تیم برتر مسابقات را مشخص می‌کرد اما در مرحله بعد فقط تیم برنده می‌توانست تیم صعودکننده باشد.

بانوان ایران در مرحله نیمه‌نهایی ابتدا مقابل تیم اول اندونزی شکست خوردند و در دیدار رده‌بندی نیز مسابقه را به تیم اول چین واگذار کردند.

تیم‌ملی سنگ‌نوردی مردان با ترکیب احسان اسرار، مهدی علیپور و رضا علیپور ترکیب تیم سه نفره ایران هم موفق شد با شکست تایلند راهی فینال مسابقات ماده سرعت بخش امدادی شود. تیم‌ملی ایران در مرحله مقدماتی عنوان چهارمی را بدست آورد. تیم کشورمان در مرحله فینال مقابل چین شکست خورد و از صعود به جمع چهار تیم برتر بازماند.

تیراندازی با کمان؛ برای نخستین بار مدال برنز به نماینده ایران رسید 
 فرشته قربانی و نیما محبوبیدر تیم میکس کامپوند در دیدار رده بندی مقابل سنگاپور قرار گرفت پیروز شد و مدال برنز دست یافت. این نخستین مدال کاروان تیروکمان در بازی‌های آسیایی 2018 و چهاردهمین برنز کاروان ایران در این بازی‌هااست.

بسکتبال؛ ملی پوشان راهی نیمه نهایی شدند
بسکتبالیست های ایرانی در مرحله یک‌چهارم نهایی مقابل ژاپن قرار گرفت و به پیروزی دست یافت تا راهی نیمه نهایی شود. تیم ملی ایران در مرحله نیمه نهایی به مصاف کره جنوبی خواهد رفت.

وزنه‌برداری؛ بهداد طلا گرفت و از دنیای قهرمانی خداحافظی کرد
در حرکت یک‌ضرب بهداد سلیمی کار خود را با وزنه 200 کیلوگرمی آغاز کرد که در مهار آن موفق بود. بهداد در تلاش دوم وزن 206 کیلوگرمی را انتخاب کرد که آن را بالای سر نگه نداشت. او در تلاش سوم موفق به مهار وزنه 208 کیلوگرمی شد و پس از علی‌حسینی در رده دوم قرار گرفت.

سلیمی در دو ضرب ابتدا موفق به مهار وزن 237 کیلوگرمی شد و در تلاش دوم وزن 246 کیلوگرمی را مهار کرد. سلیمی در تلاش سوم وزنه 253 کیلوگرمی را مهار کرد و با مجموع 461 کیلوگرم به کار خود پایان داد و قهرمان شد بهداد سلیمی به شانزدهمین مدال طلای کاروان ایران دست یافت. بهداد پس از کسب مدال طلا از دنیای قهرمانی خداحافظی کرد.

در حرکت یک‌ضرب سعید علی‌حسینی در نخستین تلاش خود موفق به مهار وزنه 201 کیلوگرمی نشد، اما در بار دوم همین وزنه 201 کیلوگرمی را مهار کرد. علی‌حسینی در تلاش سوم وزنه 208 کیلوگرمی را انتخاب کرد و موفق به مهارش شد تا حرکت یک‌ضرب را با همین رکورد به پایان برساند و در صدر قرار بگیرد.

علی‌حسینی در دو ضرب کار خود را با انتخاب وزن 240 کیلوگرمی آغاز کرد و با موفقیت آن را بالای سر نگه داشت. سعید در بار دوم درخواست وزن 248 کیلوگرمی کرد که در مهار آن موفق بود. علی‌حسینی در تلاش سوم وزن 254 کیلوگرمی را به زمین انداخت و در نهایت با مجموع 456 کیلوگرم به مدال نقره دست یافت. پانزدهمین نقره کاروان ایران به سعید علی حسینی تعلق گرفت.

از حاشیه های این دیدار حضور رضازاده و مرادی در سالن وزنه بود که به دور از هم این رقابت های را تماشا می کند.شنیده ها حاکی است که اختلافاتی میان این دو نفر وجود دارد.

کاراته؛ عسگری طلایی و زنگنه به مدال برنز رسید

پگاه زنگنه  در وزن 68- کیلوگرم بانوان با توجه به قرعه استراحت در دور اول در نخستین دیدار خود در مرحله یک چهارم نهایی مقابل نماینده قزاقستان قرار گرفت و این رقابت در نهایت بدون کسب امتیاز پایان یافت تا بر اساس قانون هانتی (رای داوران) نماینده ایران بازنده اعلام شود. با صعود حریف قزاق به فینال٬ زنگنه هم راهی جدول شانس مجدد شد. وی‌در رپه‌شارژ از سد ازبکستان گذشت و به دیدار رده‌بندی رسید تا برای کسب مدال برنز تلاش کند.

2

زنگنه در دیدار رده‌بندی به مصاف حریفی از ویتنام رفت و به پیروزی دست یافت و صاحب مدال برنز شد. این نخستین مدال ایران در روز نهم و سیزدهم برنز کاروان کشورمان در این دوره از بازی‌ها بود.

بهمن عسگری در وزن 75- کیلوگرم مردان در مرحله یک شانزدهم نهایی مقابلحریف افغانستانی قرار گرفت و به پیروزی رسید. عسگری در دور دوم از سد مغولستان گذشت. کاراته‌کای کشورمان در بازی بعد مقابل نماینده تایلند پیروز شد و به نیمه نهایی رسید. عسگری در این مرحله و در تقابل با حریفی از چین تایپه، مبارزه را با پیروزی به  پایان رساند و بر اساس قانون هانتی (رای داوران) به عنوان فرد پیروز راهی فینال شد.

عسگری در فینال به مصاف نماینده عربستان رفت و به پیروزی رسید و مدال طلا را بر گردن آویخت. این پانزدهمین طلای کاروان ایران در بازی‌های آسیایی 2018 است.

1

 ذبیح‌الله پورشیب در وزن 84- کیلوگرم در دور اول به مصاف تاجیکستان رفت و پیروز شد. پورشیب با این برد به مرحله یک‌چهارم نهایی راه یافت. او در این مرحله برابر نماینده نپال قرار گرفت که حریف اخراج شد تا نماینده ایران راهی نیمه نهایی شود.

پورشیب در مرحله نیمه نهایی مقابل نماینده کویت پس از تساوی 5 بر 5 ، با قانون «سن‌شو» (کسب امتیاز اول) بازنده شد و گام به دیدار رده بندی گذاشت. پورشیب در دیدار رده بندی سایان محمود از اردن را 3 بر 2 شکست داد و به مدال برنز رسید.

بوکس؛ نماینده ایران حذف شد
در وزن 49 کیلوگرم امید احمدی صفا در مرحله یک شانزدهم مقابل نماینده کره شمالی شکست خورد و حذف شد.

در وزن 75 کیلوگرم شتهین موسوی مقابل نماینده سوریه قرار گرفت و با نتیجه 5 بر صفر به پیروزی رسید.

دوومیدانی؛ مدال طلای نماینده ایران در 3 هزار با مانع/ رکورد بازی های آسیایی شکسته شد
در فینال 3 هزار بامانع حسین کیهانی با زمان 8:22:79 دقیقه به مقام قهرمانی رسید و هفدهمین طلای کاروان ایران را به خود اختصاص داد. او با این زمان رکورد بازی‌های آسیایی را شکست.

در بازی‌های آسیایی هم این رکورد در اختیار طارق محمد طاهر بحرینی بود که 8:25:89 دقیقه را در بازی‌های گوانگژو به دست آورد که کیهانی با زمان 8:22:79 دقیقه رکورد او را شکست. رکورد جهانی و آسیایی این ماده در اختیار سیف سعید شاهین قطری است که زمان 7:53:63 دقیقه را در سال 2004 به جای گذاشته است.

در مرحله مقدماتی دوی 800 متر  امیر مرادی در گروه دوم قرار داشت و با زمان 1:48:31 دقیقه در رده دوم قرار گرفت و فینالیست شد.

111

 سوارکاری؛ رتبه سیزدهم برای تیم 4 نفره ایران 

تیم سوارکاری ایران متشکل از مسعود مکاری‌نژاد، فرهنگ صادقی، آریان روانبخش و داوود پور رضایی توانستند در میان 17 تیم با امتیاز 35 رتبه سیزدهم را به خود اختصاص بدهند. مرحله نهایی این مسابقات فردا برگزار خواهد شد.

مسابقات استارت انفرادی برگزار شد که مسعود مکاری‌نژاد در میان 68 ورزشکار رتبه 43، داوود پوررضاییرتبه 44 و فرهنگ صادقی رتبه 48 را به خود اختصاص دادند. آریان روانبخش نیز به دلیل امتناع اسبش از پرش روی مانع از دور مسابقه حذف و مشترکاً با چهار سوارکار دیگر رتبه 63 را به خود اختصاص داد. او می‌تواند در مسابقات تیمی حضور پیدا کند.

دوچرخه‌سواری پیست؛ رده هفتم برای نمایندگان ایران
تیم دوچرخه سواران ایران با ترکیب محمد دانشورخرم، احسان خادمی، علی علی‌عسگری در ماده تیم‌اسپرینت رقابت کرد و با ثبت زمان 45 ثانیه و 324 هزارم ثانیه در رده هفتم ایستاد و از صعود به نیمه نهایی و فینال بازماند.

 

دیدگاه تان را بنویسید