گزارش حاشیه ای خبرنگار اعزامی جی پلاس از پالمبانگ؛

مدال طلای کاراته در روزی که نبرد رستم و سهراب را، سهراب برد!

در هفتمین روز از رقابت های آسیایی جاکارتا کاروان ایران به دو مدال طلا و یک برنز دست یافت.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار اعزامی جی پلاس از اندوزی؛ کاروان ایران در هفتمین روز از رقابت های آسیایی جاکارتا به مدال های طلا و برنز در کاراته و یک مدال طلا در وزنه برداری دست یافت.

واترپلو؛ برد ملی پوشان مقابل سنگاپور
تیم ملی واترپلوی ایران در نخستین دیدار خود به مصاف سنگاپور رفت و این حریف را شکست داد. محمدرضا داورزنی ، نصرالله سجادی، هادی ساعیو محسن رضوانی از نزدیک شاهد این دیدار بودند.

والیبال ساحلی؛حذف هر دو گروه "الف"و "ب"
تیم والیبال ساحلی ایران "الف" متشکل ازعبدالحامد میرزاعلی و رحمان رئوفی در دومین دیدار خود در مرحله حذفی برابر تیم چین قرار گرفت و نتوانست به نیمه نهایی راه یابد و به کار خود در این دوره از بازی‌های آسیایی پایان داد.

تیم والیبال ساحلی ایران "ب" متشکل از بهمن سالمی و آرش وکیلی مقابل تیم قطر که از بازیکنان آفریقایی‌الاصل تشکیل شده بودند، شکست خورد و به جمع چهار تیم برتر نرسید. در حاشیه این دیدار ملی پوشان سنگ نوردی و تیراندازی برای تشویق والیبالیست ها در روی سکوها حاضر شدند.

صخره نوردی؛ نمایندگان ایران در رتبه‌های هفتم و پانزدهم قرار گرفتند

دو نماینده ایران در سومین روز از مسابقات سنگ‌نوردی در بخش کامباین حاضر شدند و  از راه‌یابی به فینال بازماندند. این مسابقات طی سه روز و در سه ماده سرعت، بولدورینگ و لید برگزار شد که در این رقابت الناز رکابی و خسرو هاشم‌زاده به ترتیب با قرار گرفتن در رتبه‌های هفتم و پانزدهم شانس حضور در فینال را از دست دادند.

 تیراندازی؛ مسابقه ای که مدال نداشت

تیراندازان ایران در روز نخست ماده اسکیت همراه 28 تیرانداز دیگر پشت خط قرار گرفتند که در پایان علی دوستی با 69 امتیاز در رده 21  ایستاد و رامتین بشارتی با امتیاز 65 در رده 25 قرار گرفت.

سوارکاری؛ نماینده ایران حذف شد

طوفان ترابی تنها نماینده کشورمان در قسمت کراس کانتری به مصاف حریفان خود رفت. در این مسابقه، اسب نماینده ایران از پرش مقابل یکی از موانع امتناع کرد و به این ترتیب ترابی از رقابت حذف شد. 

تیراندازی با کمان؛ ناکام برای رسیدن به فینال
 کمانداران کشورمان متشکل از صادق اشرفی ،امین پیر علی و میلاد وزیری در ماده ریکرو تیمی مردان که در مرحله اول با قرعه استراحت روبرو شده بودند در مرحله یک هشتم نهایی مالزی را شکست دادند و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافتند. تیم ایران در این مرحله مقابل چین شکست خورد و از راهیابی به مرحله نیمه نهایی بازماند.

کاراته؛ روز خوب ملی پوشان با کسب مدال طلا و یک برنز

سجاد گنج‌زاده در روز اول به مصاف نماینده فلسطین رفت، اما حریف به روی تاتامی نیامد تا گنج‌زاده راهی مرحله بعدی شود. نماینده ایران در مرحله یک‌چهارم نهایی مقابل عربستان، نفر اول امیدهای جهان به پیروزی رسید و به مرحله نیمه‌نهایی رفت. گنج‌زاده در نیمه نهایی با نماینده قرقیزستان مبارزه کرد و پیروز شد تا راهی فینال شود. در فینال به مصاف نماینده ویتنام رفت و به برتری دست یافت و چهاردهمین طلای کاروان ایران در بازی‌های آسیایی 2018 به دست آمد.

حمیده عباسعلی در وزن 68+ کیلوگرم در اولین مبارزه خود ازبکستان را شکست داد و راهی نیمه نهایی شد. در دومین مبارزه با نماینده ژاپن مبارزه کرد و باخت تا شانس صعود به فینال را از دست بدهد. او باید برای مدال برنز تلاش کرد و مقابل نماینده ویتنام به پیروزی دست یافت و مدال برنز رسید.

03

حمیده عباسعلی

وزنه برداری؛ رکوردزنی سهراب پس از 19 سال / کیانوش اوت کرد

سهراب مرادی و کیانوش رستمی در دسته 94 کیلوگرم با حریفان به رقابت پرداختند. در همین دسته سهراب مرادی رقابت خود را با انتخاب وزنه 182 کیلوگرمی آغاز کرد که توانست آن را بالای سر نگه دارد. مرادی بار دوم موفق به مهار وزنه 189 کیلوگرمی نشد. مرادی در تلاش سوم وزنه 189 کیلوگرمی را بالای سر برد و رکورد جهان را پس از 19 سال به میزان یک کیلوگرم ارتقا داد و در صدر حرکت یک‌ضرب  این بازی‌ها ایستاد.

مرادی در دوضرب ابتدا موفق به مهار وزنه 221 کیلوگرمی شد و طلایش را قطعی کرد. وی در تلاش دوم وزن 234 کیلوگرمی را مهار نکرد. مرادی در تلاش سوم باز هم این وزنه را انتخاب کرد، اما دوباره موفق به مهارش نشد تا در مجموع با رکورد 410 کیلوگرم قهرمان بازی‌های آسیایی 2018 شود. سیزدهمین مدال طلای کاروان ایران در دستان مرادی جای گرفت.

کیانوش رستمی در دسته 85 کیلوگرم، در انتخاب اولش وزنه 175 کیلوگرمی را مهار نکرد اما در تلاش دوم همین وزنه را بالای سر برد. وی در بار سوم وزنه 185 کیلوگرمی را انتخاب کرد که نتوانست آن را مهار کند و در یک‌ضرب با رکورد 175 کیلوگرم به کار خود پایان داد و دوم شد.

رستمی در دوضرب کار خود را با وزنه 218 کیلوگرمی آغاز کرد که نتوانست آن را مهار کند. وی در بار دوم و سوم هم از مهار وزنه 220 کیلوگرمی بازماند تا اوت کند و موفق به کسب مدال نشود.

بسکتبال؛ صعود ملی پوشان به یک چهارم نهایی

بسکتبالیست های ایرانی در نخستین دیدار خود مقابل سوریه قرار گرفتند و با نتیجه 68 بر 55 پیروز شد. با توجه به اینکه در گروه B فقط ایران و سوریه حضور دارند، تیم ایران با این برد راهی مرحله یک‌چهارم نهایی شد.

بسکتبال 3 نفره؛ تداوم پیروزی ها ملی پوشان
تیم بسکتبال سه نفره مردان ایران در سومین دیدار خود موفق شد از سد تیم عراق عبور کند تا همچنان در این گروه بدون شکست بماند. 

تیم مردان ایران در دومین دیدار امروزش از سد ترکمنستان گذشت. ملی‌پوشان ایران در سومین و آخرین دیدار امروز خود به مصاف افغانستان رفتند و پیروز شدند. ملی پوشان با 5 برد پیاپی راهی مرحله بعدی شوند. 

پنچاک سیلات؛ ملی پوشان از رسیدن به فینال بازماندند
 حامد هواسی در وزن منهای 60 کیلوگرم مردان بعد از پیروزی در دور اول مقابل نماینده ازبکستان، برای رسیدن به نیمه نهایی با ویتنام مبارزه کرد اما شکست خورد و از دور مسابقات حذف شد.

محمد مرتاضی در وزن منهای 95 کیلوگرم بعد از پیروزی مقابل نماینده ازبکستان باید برای رسیدن به نیمه نهایی از سد مالزی می‌گذشت که در انتها نتیجه را واگذار کرد.

قایقرانی؛ نمایندگان ایران در رده نوزدهم و سیزدهم قرار گرفتند
رقابت‌های دو نماینده بادبانی ایران در دوکلاس و در سه دور برگزار شد و نیما رهبری در رده نوزدهم و مسعود جانی‌نسب در رده سیزدهم ایستادند. جانی نسب در دور سوم عنوان دوازدهمی را کسب کرد. وی سپس در ادامه رقابت در دورهای چهارم  رتبه سیزدهم و پنجم چهاردهم شد. جانی‌نسب تا اینجا در رده سیزدهم جدول رده‌بندی قرار دارد.

نیما رهبری هم در دور سوم نوزدهم، دور چهارم شانزدهم و دور پنجم به عنوان هفدهمی دست یافت. رهبری تا اینجا در رده نوزدهم جدول رده‌بندی کلاس Laser 4.7 قرار دارد.

این دو نماینده فردا ادامه رقابت های خود را از سر می‌گیرند. این نخستین بار است که ایران در رشته بادبانی شرکت می‌کند.

بوکس؛ غلبه ملی پوشان بر نماینده ترکمنستان
امید احمدی‌صفا در وزن 49- کیلوگرم در اولین مسابقه خود 5 بر صفر جبار نماینده ترکمنستان را شکست داد.

دوومیدانی؛ خدیو مصدوم شد و به نیمه نهایی نرسید
علی خدیور در مرحله مقدماتی دوی 400 متر دچار مصدومیت شد و نتوانست به خط پایان برسد. مسئولان برگزاری مسابقات نیز بلافاصله خدیور را با برانکارد به بیرون منتقل کردند. تنها دونده سریلانکایی با رکورد 46.08 آمار بهتری در این فصل از خدیور به جای گذاشته بود. به این ترتیب نماینده ایران می توانست با تکرار رکورد خود به راحتی راهی نیمه نهایی شود که با مصدومیت او، این فرصت از دست رفت.

حسن تفتیان در مرحله مقدماتی دوی 100 متر در دسته پنجم  قرار گرفت. او در رقابت امروز رکورد 10.35 ثانیه را به ثبت رساند و با قرار گرفتن در رده چهارم، جواز صعود به نیمه نهایی را کسب کرد.

01

دو نماینده ایران در پرتاب متشکل از علی ثمری و شاهین مهردلان است. ثمری در پرتاب‌های اول و دومش خطا کرد و در پرتاب سوم رکورد 17.49 متر را به ثبت رساند تا در جدول باقی بماند. ثمری در پرتاب‌های چهارم و پنجم خطا کرد و در تلاش ششم، وزنه را 18.21 متر را پرتاب کرد و در رده هفتم ایستاد. همچنین مهردلان در پرتاب‌های اول، دوم و سوم خود مرتکب خطا شد و از ادامه رقابت باز ماند.

20

جوجیتسو؛ سه نماینده ایران حذف شدند
نسیم محمدی اولین ورزشکار ایران در وزن 62- کیلوگرم بانوان مقابل حریفی از تایلند قرار گرفت وشکست خورد.

احمدرضا عیدی در وزن 62- کیلوگرم مردان در مبارزه نخست خود موفق شد نماینده اندونزی را شکست داده و راهی مرحله بعد شود. عیدی در مرحله یک‌هشتم نهایی مقبال نماینده ترکمنستان شکست خورد و حذف شد.

سعید جلیلوند در وزن 94- کیلوگرم مردان در دور نخست حریفی از مغولستان را شکست داد، اما در مرحله یک‌هشتم نهایی مقابل نماینده اردن مغلوب شد و از صعود به مرحله بعدی بازماند.

دیدگاه تان را بنویسید