گزارش جی پلاس؛

کربوهیدرات کم بخورید، عمرتان کوتاه می‌شود!

تحقیقات جدید نشان می‌دهند که مصرف رژیم‌های غذایی حاوی کربوهیدرات کم، امید به زندگی را کاهش داده و عمر را کوتاه می‌کند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس سبک زندگی جی‌پلاس، رژیم‌هایی مانند «آتکینز» برای کاهش وزن و کاهش ابتلا به بعضی بیماری‌ها به کار می‌روند و در آن از مقادیر بسیار پایینی کربوهیدرات استفاده می‌شود. با وجود این که بسیاری افراد تصور می‌کنند با رعایت چنین رژیم‌هایی می‌توانند به وزن ایده‌آل رسیده و سلامت بمانند، مطالعات 25 ساله محققان آمریکایی نشان می‌دهد که مصرف متعادل کربوهیدرات‌ها یا تغییر سبک تغذیه از مصرف مواد گوشتی به پروتئین‌ها و چربی‌های گیاهی سالم‌تر هستند.

آنها میزان کالری به دست آمده از کربوهیدرات‌ها، چربی‌ها و پروتئین‌ها را مورد بررسی قرار دادند و دریافتند افرادی که 50 تا 55 درصد انرژی مورد نیاز بدن را از کربوهیدرات‌ها کسب می‌کنند، در مقایسه با افرادی که مقادیر بالا یا کم کبروهیدرات‌ها را مصرف می‌کنند، کم‌تر در معرض خطر مرگ قرار می‌گیرند.

دانشمندان همچنین رژیم‌های حاوی کربوهیدرات کم را که مقادیر زیادی پروتئین‌های حیوانی و چربی‌ها در آن گنجانده می‌شوند با رژیم‌های حاوی مقادیر بالایی از پروتئین‌ها و چربی‌های گیاهی مقایسه کردند. آنها دریافتند که مصرف انواع پروتئین‌های حیوانی به جای کربوهیدرات‌ها خطر مرگ را افزایش می‌دهد.

این تحقیقات در حالی است که به تازگی رژیم‌های حاوی کربوهیدرات‌ پایین در دنیا به منظور حفظ سلامت و راهکاری برای کاهش وزن رو به گسترش است. اما نتایج به دست آمده حاکی از مضر بودن این رژیم‌ها دارند. تحقیقات نشان می‌دهد که رژیم‌های مملو از پروتئین و حاوی کربوهیدارت کم که در آمریکای شمالی و اروپا رو به گسترش است، منجر به کوتاهی عمر در انسان می‌شود.

در عوض، افرادی که رژیم حاوی کربوهیدرات کم را رعایت کرده و سپس کربوهیدرات‌ها را جایگزین رژیم حاوی چربی‌ها و پروتئین‌های گیاهی کنند، در درازمدت پیری سالم‌تری خواهند داشت.

 

دیدگاه تان را بنویسید