فرمانده یگان حفاظت محیط زیست عنوان کرد؛

تخلف در طبیعت را به سامانه 1540 گزارش بدهید

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گفت: از مردم درخواست می کنیم که در صورت مشاهده هرگونه تخلف در طبیعت با سامانه 1540 تماس بگیرند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، جمشید محبت خانی فرمانده یگان حفاظت محیط زیست در رابطه با خدمات محیط بانان در ایام نوروز اظهار کرد: محیط بانان از تاریخ 26 اسفندماه در آماده باش بودند و 70 درصد این محیط بانان در این ایام در مناطق چهارگانه درخدمت مردم هستند.

وی افزود: به علت حضور مسافران در مناطق چهارگانه، سازمان حفاظت محیط زیست محیط بانان خود را دراین مناطق برای حفاظت از مسافران و محیط طبیعی افزایش داده است واین افراد تا تاریخ 17 فروردین در شیفت کاری خود حضور خواهند داشت.

محبت خانی گفت: سازمان حفاظت محیط زیست از مردم درخواست می کند در صورت مشاهده هرگونه تخلفی در طبیعت با سامانه 1540 تماس گرفته تا همکاران ما پیگیر مورد باشند.

وی ادامه داد: از مردم می خواهیم که در صورت حضور در طبیعت برای حفظ حقوق نسل آینده ومحیط طبیعی تلاش کرده واز رها کردن زباله و ظروف یکبار مصرف در طبیعت جلوگیری کنند.

فرمانده یگان حفاظت سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: یکی از موضوعات مهم در هنگام سفر و حضور در طبیعت، رعایت ضوابطی از جمله روشن کردن آتش و در اتمام کار خاموش کردن آن در طبیعت است که باید همه برای احترام به طبیعت دلسوز آن باشیم.

وی افزود: محیط بانان در تمام ایام نوروز شبانه روز فعالیت می کنند و این دلسوزان طبیعت حتی در 13 فروردین در کنار خانواده خود نخواهند بود.

فعالیت 2 هزار محیط بان در ایام نوروز

محبت خانی در رابطه با تعداد کل محیط بانان کشور تاکید کرد: در کشور حدود 2 هزار و 800 محیط بان مشغول خدمت هستند که از این تعداد حدود 2هزار نفر در ایام نوروز به صورت شبانه روز در پاسگاه های کشور خدمت می کنند.

وی با بیان اینکه محیط بانان در تمام حوادث کشور برای کمک رسانی و امداد نقش موثری دارند،گفت: تمام محیطبانان در هنگام استخدام دوره های کمک های اولیه را گذرانده اند تا درمواقع ضروری امداد رسانی وکمک کنند. همانطور که در حوادثی مانند سقوط هواپیمای تهران-یاسوج ، زلزله کرمانشاه و یا سقوط هواپیمای ترکیه، محیطبانان ازاولین نفراتی بودند که در مناطق حادثه حضوریافته و امداد رسانی کردند چرا که به علت مشرف بودن به تمام محیط می توانند سریع عمل کنند.

فرمانده یگان حفاظت سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه باید از تمام محیطبانان کشور به دلیل خدماتی که انجام می دهند قدردانی کرد، ادامه داد:این افتخاری است که محیطبانان کشور در تمام حوادث در کنار دیگرارگان های امدادی ورود می کنند.

 

دیدگاه تان را بنویسید