وصیتنامه| وصیت و درخواست شهید حمید باکری از همسرش چه بود؟

شهید باکری خطاب به خردسالانش اینگونه توصیه کرده است: «در زندگیتان همواره آزاده باشید و به هیچ چیز غیر از خدا و آنچه خدایی است دل نبندید و بدانید که دنیا زودگذر و فانی است، فریب زرق و برق دنیا را نخورید.».

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس: خدا به حمید فرصت کوتاهی داده بود تا با شایستگی هایی که در وجودش به امانت گذاشته شده، حجتی باشد برای آنانی که او را برای دقایقی، ساعت هایی، روزهایی و سال هایی درک کرده بودند. حمید 28 ساله بود و پدر دو کودک و در کسوت قائم مقامی فرماندهی لشکر 31 عاشورا خدمت می کرد و درست ششمین روز از اسفند سال 62 بود که خداوند با شهادت به پرونده عمرش پایانی زیبا بخشید و نمره قبولی را از دست مولایش اباعبدالله (س) دریافت کرد و پاداش چندین سال مجاهده در راه حق را گرفت.

سال ها از شهادت حمید گذشته است اما تا کنون نیز هیچ اثری از پیکر مطهرش یافت نشده است اما نامش همچنان در یاد و خاطره مردمان این مرز و بوم نقش بسته است. از حمید عزیز وصیتنامه ای به جای مانده است که در ادامه می آید: 

«بسم الله الرحمن الرحیم
در این لحظات آخر عمر سر تا پا گناه و پشیمانی وصیت خود را می نویسم و علم کامل دارم که در این مأموریت شهادت، جان به پروردگار بزرگ باید تسلیم نمایم ان شاءالله که خداوند متعال با رحمت و بزرگواری خود گناهان بیشمار این بنده خطاکار را ببخشند.

وصیت به احسان و آسیه عزیز

1) ان شاءالله وقتی به سنی رسیدید که توانستید این وصایا را درک نمایید هر چند روز یک بار این وصیتنامه را بخوانید. 
2) شناخت کامل در حد استطاعت خود از خداوند متعال پیدا نمایید در پی اصول اعتقادی تحقیق و مطالعه نمایید و تفکر زیاد نمایید تا به اصول اعتقادی یقین کامل داشته باشید.
3) احکام اسلامی را (فروع دین) با تعبد کامل و به طور دقیق و با معنی به جا آورید.
4) آشنایی کامل با قرآن کریم که عزت‌بخش شما در این دنیای سرتا پا گناه خواهد بود داشته و در آیات آن تفکر زیاد بنمایید و با صوت خواندن قرآن را فرا گیرید.
5) از راحت طلبی و به دست آوردن روزی به طور ساده دوری نمایید. دائم باید فردی پرتلاش و خستگی ناپذیر باشید.
6)‌ یقین بدانید تنها اعمال شما که مورد رضایت خداوند متعال قرار خواهد گرفت اعمالی است که تحت ولایت الهی و رسولش و امامش باشد بنابراین در هر زمان و هر موقعیت همت به اعمالی بگمارید که مورد تایید رهبری و امامت باشد.
7) به کسب علم و آگاهی و شناخت در تاریخ اسلام و تاریخ انقلابات اسلامی اهمیت زیاد قائل شوید.
8) قدر این انقلاب اسلامی را بدانید و مدام در جهت تحکیم مبانی جمهوری اسلامی کوشا باشید و زندگی خود را صرف تحکیم پایه های این جمهوری قرار دهید.
9) به اخلاقیات اسلام اهمیت زیاد قائل شده و آن را کسب و عمل نمایید. 
10) در جماعات و مراسم به خصوص نماز جمعه، دعای کمیل و توسل و مجالس بزرگداشت شهدا مرتب شرکت نمایید.
11) رساله امام را دقیق خوانده و مو به مو عمل نمایید.
12) حق مادرتان را نگه دارید و قدرش را بدانید و احترام و احسان به مادرتان را به عنوان تکلیف دانسته و خود را عصای دست ایشان نمایید.
13) در زندگیتان همواره آزاده باشید و به هیچ چیز غیر از خدا و آنچه خدایی است دل نبندید و بدانید که دنیا زودگذر و فانی است، فریب زرق و برق دنیا را نخورید.
14) برحذر باشید از وسوسه های نفس و مدام به یاد خدا باشید تا از شر نفس و شیطان در امان باشید.

وصیّت به فاطمه:

1) می دانم در حق شما مدام ظلم کرده ام و وظیفه ام را به جا نیاورده ام ولی یقین بدان که خود را بنده ای قاصر و کم کاری می دانم و امید دارم که حلالم نمایید.
2) احسان و آسیه امانتهایی هستند در دست تو و مدام در تربیت اسلامی آنها باید همت گمارید و توجیه و کنترل مواردی که به آنها وصیت نموده‌ام به عهده شماست.
3) از کوچکی آنها را با قرآن آشنا کرده و به کلاس قرائت قرآن بروید.
4)از کوچکی آنها را در مجالس و مجامع خصوصاً نماز جمعه، دعای کمیل و یادبود شهدا شرکت بدهید.
5) درآمد یا پولی نداشته و ندارم که مهریه تان را بدهم ان شاء الله که حلال خواهید کرد.
6) مقداری به مهدی مقروضم به شکلی که برایتان مقدور باشد پرداخت نمایید منتهی فشار مادی بیش از حد به خودتان در این مورد وارد نکنید.
7) ان شاءالله که شما و عموم فامیل در یادبود من به یاد شهدای کربلا و امام حسین(ع) گریه و عزاداری نمایید و مرتب به یاد بیاورید که هستی دهنده اوست و باید شکر به مصلحت الهی گفت.
متأسفانه به علت نبودن وقت نتوانستم وصیتم را تمام نمایم از عموم آشنایان و فامیل حلالیت می‌خواهم ان شاءالله همه خدمتگزار اسلام خواهند بود.
حمید باکری» 

 

 

 

متن وصیتنامه از سایت ساجد آورده شده است.

دیدگاه تان را بنویسید