وصیتنامه|شهید شکری پور: به قول امام عزیزمان، ما بر سر اسلام دعوا داریم

در بخشی از وصیتنامه شهید آمده: «امتحان ما در این مرحله از زمان، جنگ است، جنگى که امام عزیزمان می فرماید جنگ بین تمامى کفر با تمامى اسلام است. پس وصیت من به شما این است که جبهه ها را پشتیبانی کنید و اماممان را تنها نگذارید و پشتیبان او باشید و از اهداف مقدس او غافل نشوید که ما اکنون در حال امتحانیم.».

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس: فرماندهی پادگان آموزشی، فرماندهی گردان مسلم ابن عقیل (ع)، فرماندهی پادگان قدس، فرماندهی گردان 154 حضرت علی اکبر (ع) و... همه از افتخاراتی بودند که در کارنامه چند ساله دفاع مقدسی حاج رضا شکری پور به ثبت رسیده بودند و حالا آخرین روز از سال یک هزار و سیصد و شصت و پنج هجری شمسی است که قرار است افتخاراتش، امضای نهایی را دریافت کند و نامش را در زمره شاهدان شهید به ثبت رسانند، این ماموریت را گلوله قناسه دشمن بر عهده دارد تا در مکانی که هزاران لیلی در آن به مسلخ عشق رفتند بر سر حاج رضا بنشیند و زندگی این دنیایی اش را با شهادت رنگین کند. از حاج رضا وصیتنامه ای به یادگار مانده است که متن آن در پی می آید:

«بسم الله الرحمن الرحیم
و ما النصر الا من عندالله العظیم 

به نام خدا، خدایی که هستى بخش است و روزى ده. خدایی که تمام صفات و کمالات را براى انسان خلق کرد و سپس او را در بهشت اعلا جاى داد و یا نه، انسانهای بى توفیق را در اسفل السافلین. 
خدایا مرا از زمره بندگان درگاهت قرار ده. 
با درود و سلام بر مهدى موعود صاحب عصر و زمان (عج) و با سلام بر خمینى بت شکن نایب بر حقش و با درود بر شهداى به خون خفته از صدر اسلام تا کنون و با درود بر شما امت شهید پرور که همیشه در صحنه اید و امیدوارم که تا انقلاب مهدى(عج) نهضت را ادامه دهید، ان شاءالله. 
خدایا تو خود شاهدى که چگونه ظالمان و زالوصفتان جهانی ملتهاى مستضعف را در بند کشیده و می کشند و بر آنها قلدرى می کنند، ولیکن هیهات من الذله. 
امام ما این اسطوره تقوی و مقاومت با توکل بر خداوند سبحان و استعانت یاران وفادارش و پشتوانه این امت شهیدپرور به پا خاسته و بر دهان یاوه گویان و مستکبرین زمانه زدند و اعلام کردند که ما نیز همچون مولایمان حسین (ع) و یارانش که تا آخرین قطره خون جنگیدند و حتى کودک شش ماهه خود را نیز نثار کردند، نداى تن ندادن به ذلت را سر می دهیم و می گوییم اى آمریکا و اى شوروى و اى استکبار جهانی، بدانید و آگاه باشید ما به حکم وظیفه شرعی تا زمانی که در جهان ظلم هست و تا وقتی که پرچم سبز لا اله الا الله بر جهان طنین نیفکنده باشد، مبارزه هست و ان شاء الله مبارزه خواهیم کرد. 

آرى! به قول امام عزیزمان که می فرماید ما بر اسلام دعوا داریم، ما نیز هیچ آرزویى بجز پیروزى اسلام نداریم و جهت تحقق این هدف باید خون داد و حالا که کاروان شهدا در حرکت است ما نیز از خدا خواستیم که دنباله رو این کاروان باشیم، شاید که خدا ما را هم بپذیرد و شکر خدا را که در این راه قدم نهادیم، دیگر خداوند سبحان مى داند و ملائک مقربش که توفیق شهادت داشته باشیم یا نه. 
و اما شما اى برادران پاسدار بدانید که مسئولیت بس سنگین است و دشوار، راه دراز و هدف نیز بسیار مقدس است و شما نیز که با پیروی و همراه بودن با روحانیت پیشرو این راهید، کوشش کنید که مبادا از مسئولیت محوله شهدا غافل و از پیروزیهای مقطعی به خود مغرور شوید. تا توان دارید به جبهه بروید و جهت تحقق دستورات خداوند با دشمنان کافر جهاد کنید و ان شاء الله بعد از پیروزی یا در صورتی که خداوند تبارک و تعالى شما را پذیرفت و شهید شدید، تازه وظیفه یک فرد مسلمان را انجام داده اید و تمام اعمال ما وظیفه ای است که خداوند بر ما مقرر کرده است و ما نیز باید آن را انجام دهیم و خداوند متعال به رسول خود نیز چنین فرمود که تو وظیفه ات را انجام بده، حالا مردم مى خواهند بپذیرند یا نپذیرند و اما آن بیچارگانى که توفیق جهاد فی سبیل الله به علل مختلف از آنها سلب شده و لیاقت شرکت در جبهه را ندارند بدانند که توفیق شرکت در جبهه سعادتى بس بزرگ است و در صورت قبول خداوند، شهادت عظیم تر از همه اعمال است. 

و اى امت شهید پرور بدانید که خداوند انسانها را همیشه مورد امتحان قرار می دهد زیرا دنیا محل آزمایش است، منتهى در سطح علم، آگاهى، صبر و مقاومت انسان مثلاً امتحان حضرت ابراهیم این است که به خاطر ایمان به خدا از طریق کفار در آتش انداخته شود و در همان حال ملائکه تقاضا می کنند که به او کمک کنند ولیکن او نمى پذیرد و اعلام می کند خداوندی که مبلغ او هستم مرا یاری می کند که به فرمان خداوند آتش بر او گلستان می شود. 
و اما امتحان ما در این مرحله از زمان، جنگ است، جنگى که امام عزیزمان می فرماید جنگ بین تمامى کفر با تمامى اسلام است. پس وصیت من به شما این است که جبهه ها را پشتیبانی کنید و اماممان را تنها نگذارید و پشتیبان او باشید و از اهداف مقدس او غافل نشوید که ما اکنون در حال امتحانیم و این متاع دو روزه دنیا را بر آخرت که قرآن می فرماید نفروشید و بدانید که خداوند هیچ گاه به وعده اش خلاف نمی کند. 

یک مسئله مهم که ما باید در آن بیندیشیم این است که ببینیم حق کیست و چیست؟ آیا قرآن حق است یا نه؟ پس حالا که دانستیم قرآن حق است و کلیه ابرقدرتها خلاف آن عمل می کنند و آن نیز از کفر و الحاد و نفاق و فساد آنها در تمامی کشورها می باشد و با ما روبرو شده اند پس ما نیز به پیروی از قرآن، حقیم و باید از حق خود دفاع کنیم و بدانیم که در این دنیا مسافرى بیش نیستیم و ان شاءالله باید نتیجه اعمال نیک و بد خود را در آخرت ببینیم که (الدنیا مزرعه الاخره). 
خداوند همه ما را به راه راست، راه اولیا و انبیای خود هدایت کند و ما را آنى و لحظه اى به خودمان وامگذارد و به امام عزیز ما طول عمر عنایت فرماید.

والسلام علیکم و رحمت الله و برکاته 
رضا شکرى پور 1362/12/22»

 

 

متن وصیت نامه از سایت نوید شاهد گرفته شده است.

دیدگاه تان را بنویسید