در گفتگو با جی پلاس؛

تبریک سرمربی تیم فوتبال جوانان آمریکا بخاطر صعود ایران/ امید نمازی: اسپانیا حریف سرسختی برای ملی پوشان نوجوان ماست/ می توانیم به نیمه نهایی جام جهانی صعود کنیم

سرمربی ایران تیم ملی فوتبال زیر 18 سال آمریکا می گوید تیم ملی مکزیک جزو تیم های قدرتمند جهان بود.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ تیم ملی فوتبال نوجوانان با شکست مکزیک در مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی زیر 17 سال که در هند برگزار می شود، برای نخستین بار این رقابت صعود کرد و بهترین نتیجه تاریخ فوتبالی ایران را به دست آورد.

یوزهای نوجوان ایران با صعود به این مرحله، روز یکشنبه ساعت 15 با اسپانیا رو به رو می شوند و با برتری برابر این تیم به جمع چهار تیم برتر صعود خواهند کرد و یک افتخار دیگر را برای فوتبال ایران خلق کنند.

برتری خفیف ایران برابر مکزیک در حالی بود که شاگردان عباس چمنیان در دور مقدماتی با گل های بیشتری رقبای خود را شکست داده بودند و حتی در دیدار دوستانه پیش از مسابقات برابر مکزیک هم موفق به زدن سه گل شده بودند اما در بازی روز گذشته نتوانستند بیشتر از دو گل بزنند.

2915541_big-lnd

امید نمازی، سرمربی تیم ملی زیر 18 سال آمریکا و مربی تیم ملی زیر 20 سال این کشور که چندی پیش در جام جهانی جوانان حضور داشت، عملکرد نوجوانان ایران را قابل تقدیر خواند و گفت که این تیم می تواند به مراحلبالاتر صعود کند چرا که یکی از بهترین تیم های دنیا را شکست داده و پتانسیل زیادی دارد.

او در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس؛ از تبریک هایی که آمریکایی ها بعد از نتایج درخشان تیم ملی نوجوانان برای او فرستادند گفت. در ادامه این مصاحبه را می خوانید:

تیم ملی نوجوانان پتانسیل بالایی دارد

جی پلاس: تیم ملی ایران با یک پیروزی دیگر در جام جهانی نوجوانان، برای نخستین بار به جمع هشت تیم برتر دنیا صعود کرد و تاریخ جدیدی را برای فوتبال ایران ورق زده شد.

نمازی: بازیکنان و مربیان ایران کار بزرگی کردند و توانستند مکزیک را شکست دهند و من هم از صعود تاریخی آنها خوشحال هستم. برتری برابر مکزیک کار آسانی نبود. من سابقه بازی با تیم های این کشور را دارم. آن ها همیشه رقیب سرسختی برای آمریکا محسوب می شوند و معمولا در مسابقات جهانی نتایج درخشانی را می گیرند. تیم ملی ایران با شکست دادن آن ها نشان داد پتانسیل بالایی دارد.

یکی از بهترین بازی ها را میان ایران و مکزیک شاهد بودیم

جی پلاس: ایران در حالی که مکزیک را دو بر یک شکست داد که پیش از مسابقات با سه گل این تیم را در هم کوبیده بود و انتظار می رفت چنین نتیجه ای رقم بخورد.

نمازی: شرایط بازی های دوستانه را بازی های رسمی فرق دارد. البته شناخت دو تیم از هم این بازی را پیچیده کرد و به همین دلیل تا آخرین دقایق برای صعود تلاش کردند و یکی از بهترین بازی ها را میان دو تیم شاهد بودیم.

اسپانیا تیم قوی و صاحب سبک است

 

جی پلاس:بازی ایران و اسپانیا در یک چهارم نهایی این رقابت ها را چطور ارزیابی می کنید؟

نمازی: اسپانیا حریف قدرتمندی است. آن ها جزو کشورهای صاحب سبک دنیا هستند و نمی توان به راحتی از کنار نامشان عبور کرد. اسپانیا در همه رده های سنی موفق است و مطمئن باشید در این مسابقات هم برای قهرمانی حاضر شدند. این تیم هم نشان داد در حد و قواره های ایران است و بازی سختی را بین دو تیم می بینیم.

توان صعود به نیمه نهایی را در ایران می بینم

جی پلاس: فکر می کنید ایران می تواند به نیمه نهایی مسابقات صعود کند؟

نمازی: توان صعود به نیمه نهایی را در تیم ایران می بینم اما این بازی به مراتب سخت تر از  بازی های قبلی است و بازیکنان باید تیزهوش تر و با دقت تر باشند تا اسپانیا را شکست بدهند.

سرمربی آمریکا بعد از صعود ایران به یک چهارم، به من تبریک گفت

جی پلاس: تیم ملی آمریکا هم در این مسابقات حضور دارد و توانست به جمع هشت تیم برتر صعود کند و حالا با انگلیس رو به رو خواهد شد.

نمازی: تیم ملی آمریکا هم مانند ایران عملکرد بسیار خوبی تا اینجا داشته و فکر می کنم بتواند از پس انگلیس بربیاید. اتفاقا بعد از صعود ایران به یک چهارم نهایی، مربی تیم ملی آمریکا به من تبریک گفت. با توجه به اینکه می دانند من ایرانی هستم، همکاران آمریکایی ام در چنین مواقعی به من هم تبریک می گویند.

2915665_big-lnd

دیدگاه تان را بنویسید