مهاجم تیم ملی نوجوانان در گفتگو با جی پلاس:

یونس دلفی: به امام علی (ع) متوسل شدیم اما باید بهترین باشیم/ برد آلمان ما را مغرور نکرد

مهاجم تیم ملی فوتبال نوجوانان می گوید بازیکنان با شکست آلمان و صعود به یک هستم نهایی جام جهانی زیر 17 سال، مغرور نمی‌شوند و تا رسیدن به هدف اصلی دست از تلاش بر نمی‌دارند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ تیم ملی فوتبال نوجوانان ایران با خلق شگفتی در جام جهانی زیر 17 سال توانست با کسب دو پیروزی پر گل مقابل گینه و آلمان، با شش امتیاز از دو بازی راهی مرحله یک هشتم نهایی این رقابت ها شد.

تیم ملی نوجوانان ایران برای نخستین بار با هدف قهرمانی در این رده سنی راهی جام جهانی شده تا تاریخ بزرگی را برای فوتبال کشور رقم بزند. تاکنون فقط تیم ملی نوجوانان زیر 17 سال ایران در سال های 2009 و 2013 توانسته به مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی صعود کند و اگر بتوانند به نیمه نهایی راه یابند یک رکورد جدید برای فوتبال ملی در این رده سنی محسوب می شود.

یوزهای نوجوان ایران تاکنون در مسابقات این دوره، موفق به زدن هفت گل شدند که یونس دلفی (2 بار)، اللهیار صیادمنش (2 بار)، وحید نامداری (2 بار) و محمد شریفی برای ایران گلزنی کردند.

یونس دلفی،  زننده دو گل نخستی تیم ملی ایران در بازی با آلمان که در فصل جاری با 16 سال سن برای استقلال خوزستان هم در لیگ برتر موفق به گلزنی شده، می‌گوید، بازیکنان ایران با این بردها مغرور نمی‌شوند و تا زمانی که به هدف نهایی خود برسند، دست از تلاش برنمی‌دارند.

او بعد از بازی با آلمان دقایقی را با خبرنگار ورزشی جی پلاس؛ صحبت کرد که در ادامه می خوانید:

جی پلاس: تیم ملی ایران در یک بازی برتر موفق به شکست آلمان شد و با خلق نخستین شگفتی رقابت ها به مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی صعود کرد.

دلفی: بعد از بازی با گینه، تمام فکر و حواس‌مان روی این بازی بود و کادرفنی هم از ماه ها قبل روی بازی با آلمان برنامه ریزی کرده بود. در بازی کاملا مسلط بر تیم حریف بودیم و توانستیم چهار گل بزنیم. شما دیدید که چقدر موقعیت داشتیم و اگر قرار بود یک سوم موقعیت هایمان هم گل شود، با اختلاف بسیار زیادی این تیم را شکست می دادیم.

جی پلاس: بعد از ناکامی در گلزنی در بازی نخست، فکر می کردی در این دیدار دو گل بزنی؟

دلفی: همه تلاش من موفقیت تیم است. در بازی نخست مقابل گینه پاس گل دادم. در این بازی هم علاوه بر دو گلی که زدم، یک پاس گل هم دادم و در مجموع از عملکرد خودم رضایت دارم.

جی پلاس: آخرین بازی تیم ملی، جنبه تشریفاتی دارد و با بردی که مقابل آلمان آوردید،  تقریبا صدرنشینی ایران قطعی شده است. آیا باز هم به دنبال برد هستید؟

دلفی: برای هر بازی برنامه داریم. کادرفنی پیش از مسابقات شرایط مختلف را در نظر گرفت. آقای چمنیان با هوش و درایت خود توانسته تیم خوبی را آماده کند. بعد از بازی با آلمان هم گفت خوشحالی بس است و باید برای بازی مقابل کاستاریکا آماده شویم. او فردا در جلسات فنی برنامه تیم ملی را برای بازیکنان تشریح خواهد کرد.

تیم ملی فوتبال نوجوانان و یونس دلفی

جی پلاس: آقای چمنیان درباره قهرمانی جهان با شما صحبت کرده است؟

دلفی: او این خودباوری را در تیم ما به وجود آورده که می توانیم قهرمان جهان شویم. مطمئنم که بازیکنان خوبی داریم. همه تلاش ما کسب بهتری نتایج است و حتی بازیکنانی که کمترین دقایق برای ایران بازی کردند، به موفقیت تیم ملی فکر می کنند.

جی پلاس: در حالی که برخی هم سن و سال های تو درگیر مسائل دیگری هستند، تو در جام جهانی حضور داری و از از ارکان موفقیت تیم ملی و تیم باشگاهی خودت هستی.

دلفی: می دانم که این لطف خداوند به من است که شرایط را فراهم کرد که من برای تیم ملی کشورم بازی کنم و بتوانم برای کشورم افتخارآفرینی کنم. هیچ گاه کمک‌هایی را که خداوند و خانوده ام به من کردند را فراموش نمی کنم. مربیانی مختلفی در رسیدن من به تیم ملی نقش داشتند. مطمئن باشید به اینجا بسنده نمی کنم و تا رسیدن به قله موفقیت دست از تلاش بر نمی دارم.

جی پلاس: فکر می کنی بتوانی در این رقابت ها عنوان برترین گلزن مسابقات را به دست بیاوری؟

دلفی: درست است که به عنوان مهاجم وظیفه گلزنی را دارم اما تمام تلاش من برای موفقیت ایران است و انگیزه شخصی ندارم. اگر بتوانم با این کار به تیم ملی کمک کنم، تمام تلاشم را به کار می گیرم. در ضمن از تیم ملی دو بازیکن دیگر هم دو گله هستند و فقط من گلزنی نمی کنم و همه بازیکنان برای موفقیت تیم تلاش می‌کنند.

جی پلاس: بعد از هر بازی، بازیکنان یک صدا کلمه یا علی (ع) را صدا می‌زنند. 

دلفی: با خودمان هم قسم شدیم که در این مسابقات با توسل به امام علی (ع) حاضر شویم و البته می دانیم که باید همه تلاشمان را بکنیم و اگر واقعا بهتر از بقیه باشیم می توانیم موفق شویم.

دیدگاه تان را بنویسید