جی پلاس؛

مصرف این مواد غذایی در ماه رمضان باعث افزایش وزن می شود

همه افراد علاقه مند به حفظ یک زندگی سالم و اندام ایده آل هستند، به خصوص در ماه مبارک رمضان و بعد از آن، چرا که سوالات زیادی در مورد چگونگی جلوگیری از افزایش وزن در ماه مبارک با وجود روزه داری مطرح می شود و دیگران به دنبال غذاهای مناسب برای سلامتی هستند. و در عین حال روزه بگیرید و همچنین سعی کنید از غذاهای مضر پرهیز کنید.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس به نقل از مجله پزشکی: دکتر احمد لامعی، مشاور چاقی و جراحی پلاستیک تأکید می کند که ماه رمضان فرصتی برای غلبه بر چاقی و عواقب آن مانند نفخ و اختلالات دستگاه گوارش است که بر سلامت و فعالیت بدن تأثیر می گذارد . غذاها و انواع شیرینی ها وسوسه خوردن مقادیر زیادی غذا را افزایش می دهد که باعث افزایش وزن و چاقی می شود، عدم تعادل بین میزان کالری دریافتی از غذا و تلاش بدنی انجام شده باعث افزایش وزن ناخواسته و تجمع چربی می شود. خطر ابتلا به بسیاری از بیماری ها مانند کلسترول بالا، فشار خون بالا، دیابت و پوکی استخوان، مفاصل، فتق دیسک، بیماری های قلبی و عروقی، سکته مغزی و تولید مثل ضعیف در زنان را افزایش می دهد.

دکتر لامعی با توصیه به در نظر گرفتن میزان کالری مصرفی در ساعات شب به گونه ای که کمتر از نیاز فرد باشد، گفت: میانگین نیاز روزانه بزرگسالان برای آقایان 2500 کالری و برای خانم ها 2000 کالری تخمین زده می شود. عادات غذایی صحیح فواید بسیاری دارد که از مهمترین آنها می توان به کاهش وزن تدریجی در ماه رمضان، سهولت و راحتی در انجام اعمال عبادی، خواب سبک و عمیق و افزایش سرعت فعالیت و سهولت حرکت اشاره کرد.

 

الصورة :

 

دکتر لامعی خاطرنشان کرد: یکی از برجسته ترین چالش های روزه داران ورزش منظم، دفع و سوزاندن چربی های انباشته شده در بدن است، برخی از افراد ممکن است احساس بی‌حالی داشته باشند یا بخواهند در طول روز ساعت‌های طولانی بخوابند و شب‌ها در اثر خوردن غذاهای چرب یا گذراندن مدت طولانی جلوی صفحه تلویزیون دچار بی‌خوابی و کم‌خوابی به دلیل سیری شوند. بهتر  است غذاها را به چند وعده کوچک مثل صبحانه سبک قبل از نماز مغرب و دیگری به عنوان غذای اصلی بعد از نماز مغرب  و سپس سحری به مقدار زیاد تقسیم کنید. وقتی مواد غذایی برای رفع نیازهای بدن ناچیز است و باعث سیری نمی شود.

دکتر لامعی خاطرنشان کرد: در نوشیدن آب و آب میوه های طبیعی بدون افزودن شکر، از مصرف آب میوه ها و طعم دهنده های شیرین پرهیز کنید، از خوردن شیرینی های اشباع شده در ماه مبارک رمضان به میزان قابل توجهی خودداری کنید، غذاهای غنی از چربی و غذاهای سرخ شده را کاهش دهید و از میوه ها، سبزیجات، غذاهای آب پز و کبابی استفاده کنید که نشان می دهد همه این اقدامات برای بدن مفید است.

وی افزود: با وجود اهمیت ورزش برای کاهش وزن، روزه دار باید زمان و مکان مناسب را برای ورزش انتخاب کند، زمان مناسب برای شروع ورزش یک فرد عادی ترجیحاً یک ساعت قبل از صبحانه است تا بتواند کمی قبل از صبحانه تمام شود و همچنین زمان مناسب 2 تا 3 ساعت بعد از صرف غذا می باشد.

 

 

دیدگاه تان را بنویسید