از آنجایی که قرآن کریم در همین ماه نازل شده، مسلمانان در طول ماه رمضان زمان زیادی برای راز و نیاز با خداوند خود دارند. شاید برایتان سوال شود که از کجا می‌توان به این دستورالعمل‌ها و اعمال پر خیر و برکت دست یافت و چگونه می‌توان همه آن‌ها را به نحواحسن انجام داد. راحت‌ترین کتاب برای دسترسی ساده و بی‌دردسر به انواع اعمال سفارش شده در ماه مبارک رمضان، کتاب مفاتیح الجنان است. این کتاب معنوی سرشار از دعاها و اعمالی می‌باشد که شما را به خداوند خود نزدیک‌تر می‌کنند و حس معنوی را در وجود شما به وجود می‌آورند. بنابراین درنگ نکنید و برای خرید مفاتیح الجنان دست به کار شوید.

یکی از خاص‌ترین و بهترین ماه‌های سال، ماه رمضان است که اگر اعمال مخصوص آن را به درستی و اصولی انجام دهید، بدون شک به خداوند نزدیک‌تر می‌شوید و عبادات شما بیشتر از قبل مورد قبول درگاه حق قرار می‌گیرند. در ماه‌های دیگر سال نیز می‌توانید با پیروی از اصول و دستورالعمل‌های خاص ذکرشده، اعمالی موردپسند خداوند و دین اسلام انجام دهید اما ماه رمضان ماهی است که اعمال شما بیش از پیش پذیرفته می‌شود و درهای معنویت به سوی شما باز می‌گردد.

از آنجایی که قرآن کریم در همین ماه نازل شده، مسلمانان در طول ماه رمضان زمان زیادی برای راز و نیاز با خداوند خود دارند. شاید برایتان سوال شود که از کجا می‌توان به این دستورالعمل‌ها و اعمال پر خیر و برکت دست یافت و چگونه می‌توان همه آن‌ها را به نحواحسن انجام داد. راحت‌ترین کتاب برای دسترسی ساده و بی‌دردسر به انواع اعمال سفارش شده در ماه مبارک رمضان، کتاب مفاتیح الجنان است. این کتاب معنوی سرشار از دعاها و اعمالی می‌باشد که شما را به خداوند خود نزدیک‌تر می‌کنند و حس معنوی را در وجود شما به وجود می‌آورند. بنابراین درنگ نکنید و برای خرید مفاتیح الجنان دست به کار شوید.

اعمال مخصوص ماه رمضان در چند بخش قابل انجام است؟

 

اعمال سفارش شده ی ماه رمضان در مفاتیح الجنان (2)

 

با سر زدن به کتاب مفاتیح الجنان می‌توانید اطلاعات زیادی در مورد اعمال مخصوص و سفارش شده مربوط به ماه رمضان کسب کنید تا عبادات شما بیشتر موردقبول درگاه حق قرار گیرند. براساس اطلاعاتی که در این کتاب گران‌قدر ذکر شده است، اعمال سفارش شده و مخصوص ماه رمضان در 2 بخش قابل انجام خواهند بود.

همچنین در صورتی که هنوز نمی‌دانید مفاتیح الجنان چه کتابی است و چگونه گردآوری و منتشر شده توصیه می‌کنیم اطلاعاتی در مورد این کتاب کسب کنید و سپس برای استفاده از اعمال و نکات ذکر شده درون آن دست به کار شوید؛ زیرا اگر همچنان از ماهیت اصلی مفاتیج الجنان باخبر نباشید، بدون شک نمی‌توانید اعمال ذکر شده در این کتاب را خیلی جدی بگیرید.

به طور کلی اعمال مخصوص ماه رمضان به 2 بخش مجزا تقسیم شده است که البته هر 2 بخش اعمالی را برای نزدیکی به درگاه خداوند شامل می‌شوند. بهتر است اطلاعات جامعی در مورد هر 2 بخش از اعمال سفارش شده ماه رمضان کسب کنید و در نهایت با‌توجه به علاقه و زمانی که دارید به این اعمال مشغول شوید.

اعمال مشترک ماه رمضان

خواندن قرآن در همه ماه‌های سال ثواب دارد و امری پراهمیت تلقی می‌شود اما خواندن قرآن در ماه مبارک رمضان از ارزش بیشتری برخوردار است. با‌توجه به اینکه ماه رمضان، ماه تولد قرآن است، تلاوت قرآن در این ماه ثواب زیادی به همراه دارد که نمی‌توان از آن چشم‌پوشی کرد.

علاوه بر تلاوت قرآن که یکی از اعمال مشترک ماه رمضان است، شما باید در هر روز و شب این ماه مبارک اعمالی را به جا آورید که در کتاب مفاتیح الجنان ذکر شده‌اند. برای مثال مستحب است که بعد از هر نماز در ماه مبارک رمضان دعای مشخصی را بخوانید. البته که دعاهای مستحب زیادی برای خواندن بعد از نماز وجود دارند که همه این دعاها جزء اعمال مشترک ماه مبارک رمضان محسوب می‌شوند.

در نظر داشته باشید اگر دعاهای مفاتیح الجنان را بعد از هر نماز واجب در ماه رمضان بخوانید، خداوند گناهان شما را می‌آمرزد. حتی روایت شده خداوند گناهان آینده شما را نیز می‌بخشد و تا روز قیامت آمرزیده خواهید بود. فراموش نکنید دعا و استغفار نیز از دیگر اعمال مشترک این ماه عزیز هستند که نباید آن‌ها را نادیده بگیرید؛ زیرا تاثیر دعا و استغفار در این ماه مبارک چند برابر است.

اعمال اختصاصی روزها و شب‌های ماه مبارک رمضان

براساس اسناد و مدارک موجود در مفاتیح الجنان بسیاری از امامان و ائمه اطهار تلاوت دعاهای مخصوص هر روز ماه مبارک رمضان را به مسلمانان توصیه کرده‌اند. برای مثال پیامبر اکرم بیش از سایرین بر روی تلاوت دعاهای روزانه این ماه تاکید داشتند، در حالی که برخی دیگر از ائمه تمرکز کردن بر روی دعاهای شب یا سحر ماه مبارک رمضان را پیشنهاد داده‌اند.

ذکر و تلاوت این دعاها باعث می‌شود ثواب بیشتری در طول این ماه پربرکت نصیب شما شود. خبر خوب اینکه براساس آمار و اطلاعات کسب شده، کسانی که این دعاهای روزانه ماه رمضان را دنبال کنند، خداوند گناهان چهل ساله آن‌ها را می‌بخشد. غسل کردن نیز از دیگر اعمال اختصاصی شب و روز ماه رمضان است که ثواب و فضیلت زیادی را به زندگی شما القا خواهد کرد.

بد نیست قبل از افطار دعای مخصوص افطار را نیز بخوانید و از ثواب این دعا هم بهره‌مند شوید. شاید باورتان نشود اما راه رفتن با زبان روزه نیز ثواب دارد چه برسد به تلاوت قرآن و دعاهای روزانه ماه رمضان یا غسل کردن. یکی از بهترین سوره‌هایی که در زمان افطار توصیه شده است، سوره قدر نام دارد که بلا را از شما و خانواده‌تان دور می‌کند.

اعمال سفارش شده مربوط به زمان افطار

 

اعمال سفارش شده ی ماه رمضان در مفاتیح الجنان (3)

 

به طور حتم می‌دانید که نماز خواندن با دهان روزه ثواب زیادی دارد و خداوند بیش از پیش این عبادت شما را می‌پذیرد. ثواب نماز در طول ماه مبارک رمضان زمانی بیشتر می‌شود که طبق توصیه‌ها و دستورالعمل‌های ذکر شده در مفاتیح الجنان پیش بروید. به زبان ساده، نماز خواندن قبل از افطار کردن در مقایسه با زمانی که بعد از افطار نماز می‌خوانید، دوبرابر ثواب خواهد داشت.

البته اگر خیلی گرسنه هستید و دچار ضعف شدید شده‌اید لازم نیست قبل از افطار نماز خود را بخوانید؛ زیرا ضعف شدید حاصل از روزه نباید خیلی ادامه‌دار باشد. همچنین اگر در میان جمعی از روزه‌داران حضور دارید و آن‌ها قصد دارند در کنار شما افطار کنند، نباید این جمع روزه‌دار را خیلی منتظر خود بگذارید، از این رو نماز خواندن را باید به بعد از افطار کردن موکول کنید.

به طور معمول روزه خود را با چه چیزی باز می‌کنید؟ همان‌طور که امامان مختلف در کتاب مفاتیح الجنان توصیه کرده‌اند، سعی کنید روزه خود را با خوراکی‌هایی باز کنید که هیچ شک و شبه‌ای در آن‌ها وجود نداشته باشد. در صورتی که نماز خود را قبل از افطار کردن بخوانید و روزه‌تان را با خرما باز کنید، بدون شک ثواب روزه و نماز شما چندین برابر می‌شود.

فراموش نکنید به هنگام افطار دعای مخصوص آن را بخوانید یا برای بخشودگی خود و سایرین از خداوند طلب بخشش کنید. شاید انجام دادن تمام اعمال سفارش شده در این کتاب معنوی برای شما سخت باشد اما مفاتیح الجنان حتی برای خوردن اولین لقمه بعد از بازکردن روزه دعاهای خاصی را گرد آورده است.

از دیگر اعمال تاثیرگذار در زمان افطار، صدقه دادن است که لازم نیست پول یا مال خاصی را صدقه دهید بلکه صدقه دادن خرما، آب و شربت نیز از اهمیت بالایی برخوردار است و ثواب زیادی به همراه دارد. در واقع با این کار برکت سفره افطار شما بیشتر می‌شود تا بتوانید بیشتر صدقه دهید.

سخن پایانی

دعاها و اعمال ذکر شده در کتاب مفاتیح الجنان را جدی بگیرید و به آن‌ها عمل کنید تا در نهایت از فضیلت بالای این ماه پربرکت بهره‌مند شوید یا حس خوبی دریافت کنید. شاید برخی از اعمال مخصوص این ماه عزیز سخت و زمان‌بر باشند اما شما با‌توجه به موقعیت و شرایط خود می‌توانید بهترین و مناسب‌ترین اعمال را انجام دهید تا از ثواب و فضیلت‌های این ماه بهره‌ کامل ببرید. با کمی جستجو در این کتاب جامع می‌توانید بهترین و کارآمدترین دعاها و اعمال را برای خود پیدا کنید.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.