غذاهایی که خطر ابتلا به بیماری های قلبی را افزایش می دهند

بر اساس آمار سازمان بهداشت جهانی، بیماری های قلبی شایع ترین علت مرگ و میر در سراسر جهان هستند و بیماری های عروق کرونر که قلب را تغذیه می کنند، از شایع ترین علل اصلی این بیماری ها هستند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس به نقل از سایت طبیب: برخی از غذاها خطر ابتلا به بیماری های قلبی را افزایش می دهند، بنابراین توصیه می شود مصرف این غذاها را محدود کرده و جایگزین های سالم جایگزین آن ها کنید.

گروهی از مواد غذایی اساسی وجود دارد که باید مراقب آنها بود و مصرف آنها را محدود کرد زیرا خطر ابتلا به بیماری های قلبی را افزایش می دهد.

1- گوشت قرمز


بوی گوشت 2

مصرف زیاد گوشت قرمز با افزایش تجمع چربی در دیواره رگ ها همراه است، علاوه بر این که این نوع گوشت حاوی سطوح بالایی از کلسترول است که به ایجاد تصلب شرایین کمک می کند.

2- گوشت های فرآوری شده و غذاهای کنسرو شده

گوشت های فرآوری شده مانند سوسیس، کالباس، سالامی و غذاهای کنسرو شده در تهیه آنها از مواد خطرناک زیادی استفاده می کنند که به طولانی شدن عمر مفید آنها کمک می کند. آنها حاوی سطوح بالایی از قند، سدیم و سایر مواد نگهدارنده هستند. این مواد به افزایش فشار خون و افزایش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 کمک می کنند که به نوبه خود سلامت قلب و عروق را تهدید می کند.

3- غذاهای سرخ شده و قیمه

غذاهای سرخ شده و مارگارین حاوی مقادیر بسیار بالایی از چربی های اشباع شده و چربی های ترانس هستند که خطر ابتلا به بیماری های قلبی را افزایش می دهند. این به دلیل تجمع چربی در عروق است. علاوه بر این، خوردن این غذاها خطر چاقی و بیماری های مزمن مرتبط با آن را افزایش می دهد.

4- نوشابه های قندی

نوشیدنی های قندی به ویژه نوشابه، نوشابه های انرژی زا و آبمیوه های مصنوعی حاوی مقادیر زیادی قند هستند که مصرف روزانه آن کالری زیادی به بدن می دهد که از آن استفاده نمی کند. بنابراین تبدیل به چربی می شود که در بدن ذخیره می شود و به افزایش وزن کمک می کند و خطر ابتلا به دیابت و بیماری های قلبی را افزایش می دهد.

5- شیرینی


شیرینی یلدا (12)

شیرینی ها و دسرهای آماده از آرد سفید تهیه می شوند. این یک شکل فرآوری شده از گندم است و سرشار از قندهایی است که سطح قند خون را بالا می برد و باعث افزایش چربی بدن و در نتیجه افزایش وزن می شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید