تاثیر تغییرات آب و هوایی در رکوردشکنی گرمای هوا

هوای ماه جولای به دلیل امواج گرمایی که به دلیل تغییرات آب و هوایی تشدید شده بود، در بیشتر نقاط کره زمین بسیار گرم بود؛ یک مطالعه جدید تاثیر بحران آب و هوا در افزایش بی سابقه دمای هوای این ماه را نشان می دهد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس به نقل از  الیوم السابع: بخش‌های بزرگی از نیمکره شمالی برای هفته‌ها به شدت گرم و داغ بود؛ بر اساس داده‌های اولیه سازمان هواشناسى، هفته اول جولای احتمالاً گرم‌ترین هفته روی زمین بوده است.

دمای هوا در این ماه در دره مرگ در آمریکای شمالی و بخش‌هایی از شمال غربی چین از 50 درجه سانتی‌گراد (122 درجه فارنهایت) فراتر رفت و رکوردهای دما در بخش‌هایی از اسپانیا، فرانسه، الجزایر و تونس شکسته شد.

این مطالعه جدید نشان مى دهد امواج گرما در جنوب غربی ایالات متحده، شمال مکزیک، جنوب اروپا و مناطق پست چین متمرکز است. تأثیرگذاری این موج بر آمریکای شمالی و اروپا بدون تغییرات آب و هوایی "عملا غیرممکن" بود.

موج گرمای شدید در چین در این ماه حدود 50 برابر بیشتر بود احتمالا ناشی از گرم شدن کره زمین  و تغییرات آب و هوایی بود که  بیشترین تأثیر خود را در اروپا نشان داد، جایی که دما 2.5 درجه سانتیگراد بالاتر از دمای بدون تغییر آب و هوا بود.

از جمله عواقب ناگوار، این اتفاق گرمای شدید بیش از 100 نفر را در مکزیک کشته است. گرمای شدید همچنین یکی از دلایل مشکوک مرگ یک کوهنورد در دره مرگ در هفته گذشته است.. بر اساس گزارش theverge، در ایالات متحده، گرما بیش از هر بلای دیگر مرتبط با آب و هوا، از جمله سیل و گردباد، مردم را می کشد.

 امواج گرما با تغییرات آب و هوایی مکرر و شدیدتر می شوند و این مطالعه می گوید که اگر گرمایش جهانی 2 درجه بالاتر از دوران پیش از صنعتی شدن باشد، امواج گرمایی مانند آنچه جهان در ماه ژوئیه تجربه کرد، ممکن است هر دو سال یکبار رخ دهد.

 محققان هشدار می‌دهند که گرمای هوا به سرعت در حال تبدیل شدن به یک هنجار جدید هستند. اگر ما سوزاندن سوخت های فسیلی را متوقف نکنیم، می توانیم تابستان نسبتا سردی در پیش داشته باشیم.

 این گزارش می‌گوید: «اقدامات ساده مانند نوشیدن آب کافی و یافتن مکانی خنک برای رفتن در گرم‌ترین بخش روز می‌تواند جان انسان‌ها را نجات دهد.»

دیدگاه تان را بنویسید