ابراهیم حاتمی کیا: مستند «بانو قدس ایران» اثریست که از یاد نمی‌رود/ نسل من بعد از سه دهه توان خارج شدن از سیطره جذبه امام خمینی را ندارد

ابراهیم حاتمی کیا کارگردان مطرح سینمای ایران در یادداشتی در مورد مستند «بانو قدس ایران» که زندگی بانو خدیجه ثقفی همسر گرامی امام خمینی (س) را روایت می کند، نوشت: من در مقابل قدرت و حوصله و دستخط آقا مصطفی رزاق کریمی سرتعظیم فرود می آورم که با هنرمندی تمام در شکار و هدایت لحظه ها، تابلویی جدید از امام خمینی در قاب روحمان زنده می کند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ متن یادداشت ابراهیم حاتمی کیا در پی می آید:

یا لطیف

چه نام زیبایی ایست 

بانو قدس ایران

نسل من در پرتو جذبه امام خمینی چنان مجذوب است که هنوز بعد از سه دهه توان خارج شدن از سیطره این جذبه را ندارد، اما اکنون به مدد هنرمندانه آقا مصطفی رزاق کریمی قادریم گوشه ای از سایه های این خورشید را بهتر و عمیق تر ببینیم. 

فیلم مستند "بانو قدس ایران" اثریست که از یاد نمی رود. فیلمی ایست که با یکبار دیدن در وجود مخاطب جاری می شود و بارها آنرا در ذهن بازخوانی می کند. 

من در مقابل قدرت و حوصله و دستخط آقا مصطفی رزاق کریمی سرتعظیم فرود می آورم که با هنرمندی تمام در شکار و هدایت لحظه ها، تابلویی جدید از امام خمینی در قاب روحمان زنده می کند.

ابراهیم حاتمی کیا

پائیز 1400

دیدگاه تان را بنویسید