آیا بازار بورس در هفته پیش رو هم صعودی خواهد بود؟/ پاسخ یک کارشناس در گفت و گو با جی پلاس

یک کارشناس بازار بورس معتقد است در ادامه روند رو به رشد بازار بورس در هفته گذشته، این بازار در هفته جدید نیز با رشد همراه خواهد بود.

لینک کوتاه کپی شد

گروه اقتصاد و درآمد جی پلاس: بازار سهام در هفته‌ گذشته روند صعودی را در پیش گرفته بود و در پایان معاملات آخرین روز کاری یعنی چهارشنبه 20 مرداد در رقم یک میلیون و 484 هزار و 590 واحدی به کار خود پایان داد.

همچنین شاخص کل (هم‌وزن) در این هفته با رشد 4.7 درصدی همراه بود و شاخص فرابورس نیز با سبزپوشی در روزهای فعالیت بازار در نهایت در رقم 21 هزار و 212 واحدی قرار گرفت.

حال سوال اینجاست که روند بازار در هفته آینده به چه صورت خواهد بود؟

پیش‌بینی وضعیت بازار بورس در هفته آخر مرداد

مهدی رضایتی کارشناس بازار سرمایه درباره وضعیت بازار بورس در هفته آینده بیان کرد: محرک اصلی صنایع بزرگ دلار است و رشد دلار باعث می‌شود ارزش ریالی صنایعی که فروش صادراتی و درآمد ریالی دارند، در بازار سهام بالا برود من فکر می‌کنم مهمترین دلیل برای رشد بازار در هفته گذشته نرخ دلار بود همچنین تثبیت قیمت کالاها نیز به این موضوع کمک کرد.

 

این کارشناس بازار سرمایه اظهار کرد: بازار هفته آینده در مجموع مثبت خواهد بود اما شاخص کل ممکن است با رشد زیادی همراه نباشد.  

وی ادامه داد: در هفته پیش رو احتمالا صنایع کوچکتر مورد توجه بازار قرار خواهند گرفت چراکه بسیاری از صنایع بزرگ ما در چند هفته اخیر رشد زیادی داشتند و احتمال سرعت رشد در این صنایع کمتر خواهد شد و از هفته‌های آینده به مرور سهام کوچکتر یا شاخص هم‌وزن هم رشد داشته باشد.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به معرفی وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم مطرح کرد: اسامی وزرا مشخص شده اما وضعیت هنوز برای بازار مبهم است چراکه رویکردهایی که نسبت به مباحث مهم بازار مانند قیمت‌گذاری دستوری، نرخ بهره، قیمت دلار و... دارند هنوز برای شفاف نیست.

رضایتی افزود: البته دیدگاه افراد در نگاه اول بد نیست به عنوان مثال دیدگاه وزیر پیشنهادی اقتصاد نسبت به قیمت‌گذاری دستوری این بود که نباید وجود داشته باشد اما به هر حال زمانی که سمت را می‌پذیرند و در موقعیت سخت قرار می‌گیرند ممکن است نظرشان تغییر کند.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه رشد اخیر بازار به واسطه ورود پول حقیقی نبوده است، تصریح کرد: در چند وقت اخیر از درآمد ثابت به بازار سهام ورود پول داشته‌ایم اما به هر حال پول‌های خارج از بازار تا حد زیادی نگاهشان به دلار بود تا تکلیفش مشخص شود و زمانی که از دلار زیر 20 هزار تومان ناامید شدند، شاهد تغییر روند بازار بودیم.

رضایتی در پایان گفت: در حال حاضر قیمت‌هایی که در بازار سهام است با دلارهای بالا قیمت‌گذاری نشده و قیمت سهام با دلار 24 تا 25 هزار تومانی تعدیل شده است. من فکر می‌کنم ورود پول‌ها به صندوق‌های سرمایه‌گذاری ناشی از تعدیل انتظارات از قیمت دلار طی بیش از یک ماه گذشته بوده است.

 

دیدگاه تان را بنویسید