گزارش جی پلاس؛

بورس در هفته ای که گذشت/ پیش بینی بازار بورس در هفته آینده

بازار بورس در هفته گذشته در مجموع توانست رو به جلو حرکت کند تا امید سهام داران به روزهای آینده بیشتر شود.

لینک کوتاه کپی شد

گروه کار و درآمد جی پلاس: در یک هفته گذشته اگر چه بازار در اولین روز کاری خود با 72 هزار واحد افزایش توانست شاخص را به سمت بالا حرکت دهد اما روند نزولی آن در روزهای بعد مانع از رشد شارپی آن شد. 

عرضه سهام توسط حقیقی ها در روزهای یک شنبه و دوشنبه هفته گذشته  به دلیل مهیا شدن امکان نقد کردن سهام خود شاخص را نزولی کرد که علی رغم خرید خوب کدهای حقوقی، بازار در این دو روز با 55  هزارواحد کاهش روبرو شود. 

پایان هفته بازار با تلاطم های بسیار زیادی مواجه شد ولی در نهایت پایان معاملات با رشد شاخص بورس همراه شد به گونه ای که در روزهای سه شنبه و چهارشنبه 50 هزار واحد به رقم شاخص بازار بورس اضافه شد تا در مجموع بازار در هفته سوم مهرماه سبز پوش باشد.

شاخص کل، شاخص هم وزن و شاخص فرابورس به ترتیب در ارقام 1.540.700، 407.197 و 18.154 واحد ایستاده اند و بشترین تاثیر را از نمادهای بزرگ بازار گرفته اند تا همچنان شرکت های کوچک منتظر روزهای خوش بورس بمانند..

بازار بورس بیشترین تاثیر را از نمادهای کگل، فارس، وبملت، فولاد، اخابر و فملی گرفت و در بازار فرابروس نیز صبا، وسپهر، آریا و مارون بیشترین تاثیر گذاری را دارا بودند. 

 

سهام عدالت که در ابتدای هفته با افت شدید ارزش خود مواجه شده بود به گونه ای که ارزش هر برگ 490 هزار تومانی آن در آستانه سقوط به کانال 13 میلیون تومانی قرار گرفت توانست همراه با شاخص بورس ارزش خود را به 14 میلیون و هفتصد هزار تومان برساند. 

صندوق های ای تی اف نیز در تلاطمات بازار قرار گرفتند. دارایکم توسط نوسان گیرها، علی رغم ارزش ذاتی 26 هزار تومانی خود، در بازه 22-18 هزار تومانی حرکت کرد و صندوق ای تی اف دوم موسوم به پالایش یکم نیز که نیمی از نمادهای آن بسته شد، اگرچه در ابتدای هفته به پایین تر از نرخ تخفیفی دولت رسید، اما در روزهای پایانی دیگر نمادها ان با رشد خوبی همراه شدند. 

معاملات هفته آینده پس از پالس های مثبت بازار می تواند شاخص بورس را به کانال های بعدی هدایت کند اگرچه خبر تحریم برخی از بانک های ایرانی می تواند در کوتاه مدت تاثیر منفی بر روند بازار بگذارد.

بنابر نظر کارشناسان به دلیل تاثیر پذیری برخی بازارهای موازی همجون ارز از مسائل سیاسی به ویژه انتخابات آمریکا، نوسانات شاخص ممکن است تا برگزاری این رخداد سیاسی ادامه داشته باشد ولی اغلب سهم ها اکنون در ارزندگی به سر می برند که همین مهم می تواند نمایانگر افق مثبت بازار باشد.

دیدگاه تان را بنویسید