جی پلاس؛

اخبار امروز استقلال و پرسپولیس| دیاباته از مجیدی رضایت گرفت/ شکایت سپاهان از پیروانی/کمک هواداران به قرمزها دو میلیارد شد!

اخبار و اتفاقات باشگاه استقلال و پرسپولیس امروز 5 خرداد در قالب یک بسته خبری در این گزارش آمده است.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس، اخبار باشگاه استقلال و پرسپولیس از این به بعد در قالب یک بسته خبری به صورت روزانه ارائه می شود.

اخبار باشگاه استقلال

واکنش باشگاه استقلال به اظهارات رئیس کمیته انضباطی

بعد از اظهارات شب گذشت حسن‌زاده رئیس کمیته انضباطی در خصوص پرونده بازی پیکان و استقلال، ذکر چند نکته ضروری به نظر می‌رسد:

۱/ باشگاه استقلال بلافاصله بعد از بازی این تیم برابر پیکان به فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ شکایت کرد که اسناد این نامه موجود است.

۲/ بعد از شکایت باشگاه استقلال، دپارتمان داوری در نامه‌ای رسمی که در پیوست قابل مشاهده است، اعلام کرد تخلفی انجام نشده و شکایت باشگاه استقلال وارد نیست.

۳/ باشگاه استقلال بعد از اعلام رای بازی سایپا و پیکان، مجددا شکایت خود را پیگیری کرد. در تماس حسن‌زاده با احمد مددی مدیرعامل استقلال، رئیس کمیته انضباطی صراحتا به مدیرعامل استقلال اعلام کرد که ماهیت بازی پیکان و سایپا با بازی استقلال و پیکان متفاوت است و قطعا استقلال در این پرونده پیروز نمی‌شود!

۴/ با این همه پیگیری‌های باشگاه استقلال کماکان ادامه دارد و مسئولان حقوقی باشگاه استقلال به دنبال احقاق حقوق هواداران خود هستند.

تصویر زیر توسط باشگاه استقلال منتشر شده است:

واکنش باشگاه استقلال به اظهارات رئیس کمیته انضباطی+ نامه

مجیدی به دیاباته بالاخره اجازه داد

شیخ دیاباته مهاجم تیم استقلال بامداد امروز برای پشت سر گذاشتن تعصیلات عازم کشورش شد.

پیش از این باشگاه استقلال با رفتن دیاباته به مرخصی مخالفت کرده بود اما سرانجام این بازیکن توانست با رضایت باشگاه و فرهاد مجیدی به تعطیلات هفت روزه برود.

طبق برنامه دور جدید تمرینات استقلال از دوشنبه هفته آ‌ینده استارت خواهد خورد.

اخبار باشگاه پرسپولیس

 پرونده حمله به اتوبوس تیم را رها نمی‌کنیم

 کاوه علی‌اسماعیلی گفت: با شروع کمپ جدید تیم ملی، رقابت‌های لیگ برتر برای مدتی تعطیل شد و بازیکنان پرسپولیس که در یکسال گذشته به صورت مداوم در اردوهای تمرینی و شرایط بازی قرار داشتند، فرصتی برای استراحت پیدا کردند. طبق برنامه‌ریزی کادرفنی، دوشنبه آینده تمرینات استارت می‌خورد تا اعضای تیم، خود را برای ادامه رقابت‌های این فصل آماده کنند.

مدیر روابط عمومی باشگاه پرسپولیس ادامه داد: با اینکه موانع زیادی بر سر راه تیم قرار داده شد و بازیکنان با مشکلات فراوانی مواجه شدند اما تا اینجای کار، عملکرد فوق‌العاده‌ای داشتیم. برد مقابل ذوب‌آهن در اصفهان، از آن دست بازی‌هایی بود که هرگز از یاد نمی‌رود. علیرغم محرومیت سیدجلال حسینی و فرشاد فرجی و همچنین مصدومیت چند بازیکن، به اصفهان رفتیم و بعد هم پرتاب نارنجک به سمت اتوبوس‌ها رقم خورد تا اعضای تیم با استرس شدید وارد رختکن شوند. در زمین بازی، یک گل عقب افتادیم و گل سالم مهدی عبدی هم آفساید اعلام شد ولی پرسپولیس از جنگیدن خسته نشد و با یک پیروزی شیرین، جواب همه این مسائل را دادیم. با این نمایش‌های غیرتمندانه، می‌توانیم پنجمین قهرمانی پیاپی را ثبت کنیم.

وی افزود: به خاطر کیفیت بالای بازیکنان پرسپولیس و مدل فوتبالی که ارائه می‌کنیم، پنج بازیکن تیم‌مان راهی اردوی تیم ملی شدند. البته انتظار داشتیم پرسپولیس سهمیه بیشتری در تیم ملی داشته باشد زیرا در همه خطوط، بهترین بازیکنان را در اختیار داریم و حق‌ برخی بازیکنان بود که به اردو دعوت شوند. با این حال، هر بازیکنی که راهی اردوی تیم ملی شده، نماینده فوتبال ایران است و دعا می‌کنیم مثل گذشته، پرسپولیس بتواند با تاثیرگذاری مثبت بر نتایج تیم ملی، سهم بالایی در صعود به جام جهانی داشته باشد. مدیریت باشگاه برای حمایت کامل از تیم ملی، با حضور کریم باقری در اردوی تیم ملی موافقت کرد تا بار دیگر ثابت شود پرسپولیس همیشه به منافع ملی معتقد و پایبند است و در سخت‌ترین شرایط ممکن، دست فدراسیون را می‌گیرد.

علی‌اسماعیلی در خصوص مسائل رخ داده در اصفهان اضافه کرد: با توجه به تیم قدرتمند حقوقی که در باشگاه مشغول به کار است، پرونده‌ای به جریان افتاده تا مسببان پرتاب نارنجک به اتوبوس تیم و انگیزه‌هایی که دنبال می‌کردند، به مردم ایران معرفی شوند. طبق اعلام سرهنگ نصیری، فرمانده میدان دیدار با ذوب‌آهن، افراد دخیل در این پرونده در فلاورجان دستگیر شده‌اند و روند دادرسی ادامه دارد. هواداران هم از مسئولان باشگاه پرسپولیس درخواست داشتند که پرونده را ادامه دهیم و طبق دستور جعفر سمیعی مدیرعامل باشگاه، این شکایت را تا رسیدن به نتیجه مطلوب پیگیری می‌کنیم. امیدواریم این بار، آرای پرونده به قدری محکم باشد که در آینده، کسی نتواند امنیت هیچ تیمی را به خطر بیندازد.

مشاور مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در مورد کمک‌های مردمی به حساب این باشگاه تصریح کرد: هواداران پرسپولیس خالصانه و صادقانه به تیم محبوب‌شان کمک می‌کنند و روند پرداخت پول به شماره کارت و کد دستوری ارائه شده، با سرعت بالایی ادامه دارد. باید بار دیگر از هوادارانی که برای کمک به حل مشکلات مالی باشگاه محبوب‌شان با قلب خود وارد این چالش شدند، تقدیر و تشکر کنیم.

مدیر روابط عمومی باشگاه پرسپولیس در نهایت گفت: واریز پول به کارتی که ارائه شده، همچنان ادامه دارد. قصد داریم طرح‌های جدیدی برای همراه ساختن هواداران در هفته آینده معرفی کنیم. چند چالش دیگر به این پویش اضافه خواهد شد و از هواداران به قید قرعه‌کشی، تقدیر و تشکر می‌کنیم. مطمئنا کمک هواداران نشانه همدلی خانواده بزرگ و چند میلیون نفری پرسپولیس است که حضور در این خانواده، افتخار همه پرسپولیسی‌هاست.

گلایه گل محمدی از باشگاه

یحیی گل محمدی در اقدامی که سابقه نداشته، در جریان این تماس تلفنی به شدت به وضعیت مالی انتقاد می کند و اینکه چرا هنوز مسئولان باشگاه با وجود بردهای مهمی که تیم به دست آورده، حتی یک ریال پاداش نداده است.

سرمربی قرمزپوشان حتی به مدیرعامل پرسپولیس بابت اینکه در ماجرای جنجال های بازی سپاهان ‌آنطور که باید به دفاع از شرایط تیم نپرداخته و حتی در مصاحبه با برنامه فوتبال برتر این اتفاق تکرار شده، انتقاد می کند. گل محمدی معتقد است اگر باشگاه در مباحث اخیر دیدار برابر سپاهان واکنش محکمتری نشان می داد، برای بار دوم در اصفهان شاهد چنین برخورد غیراخلاقی نبودند که به خود اجازه دهند به اتوبوس در حال حرکت پرسپولیس نارنجک پرتاب کنند. 

پرسپولیس در وضعیت مالی خوبی به سر نمی برد و از طرفی در مورد قرارداد با کارگزار رسمی اطلاع رسانی شفافی نمی شود. قرار بود تا پایان اردیبهشت تکلیف این همکاری مشخص شود اما هیچ خبر رسمی مبنی بر چگونگی ادامه کار یا فسخ آن منتشر نمی شود.

باشگاه سپاهان از پیروانی شکایت کرد

 بعد از اظهارات افشین پیروانی علیه محمدرضا ساکت در برنامه فوتبال برتر هفته گذشته، باشگاه سپاهان از سرپرست تیم فوتبال پرسپولیس به کمیته انضباطی شکایت کرد.

شکایت این باشگاه روز گذشته به سرپرست تیم پرسپولیس ابلاغ شده و پیروانی دفاعیات خود را به کمیته انضباطی ارائه کرده است.

گران قیمت‌ترین نیمکت نشین پرسپولیس ماندنی شد

تمرینات تیم فوتبال پرسپولیس به دلیل شروع دور جدید اردوی تیم ملی ایران تعطیل شد تا «بوژیدار رادوشوویچ» دروازه‌بان کروات این تیم به کشور خود سفر کند.

مهر نوشت، رادو که تنها خارجی فعلی پرسپولیس محسوب می‌شود در فصل جاری همچون چهار سال گذشته به نیمکت ذخیره‌های این تیم چسبیده تا تنها در جام حذفی و زمان محرومیت حامد لک فرصت ایستادن در چارچوب دروازه پرسپولیس را پیدا کند.

او با وجود اینکه کمترین حضور را در ترکیب پرسپولیس داشته است بیشترین دریافتی را از بین تمام بازیکنان برای خود کرده است.

قرارداد رادو حدود ۳۲۰ هزار دلار است که با احتساب نرخ روز ارز در کشور بالغ بر ۸ میلیارد تومان است و رادو تا کنون ۴۰ درصد از این مبلغ را تمام و کمال دریافت کرده است. او که بر خلاف سایر بازیکنان حاضر به ارائه تخفیف در دریافت پاداش قهرمانی سال گذشته خود هم نشد دو سال دیگر با سرخپوشان قرارداد ارزی دارد تا یحیی گل محمدی سرمربی این تیم چاره‌ای جز حفظ او نداشته باشد.

دروازه‌بان کروات سرخپوشان قرار است یازدهم خرداد ماه به ایران بازگردد تا در تمرینات این تیم حاضر شود.

مبلغ واریزی هواداران پرسپولیس به ۲ میلیارد تومان رسید

ابراهیم شکوری معاون اجرایی و سخنگوی باشگاه پرسپولیس با تمجید از هوادارانی که در پویش هواداران این باشگاه شرکت داشتند، رقم واریزی تا عصر امروز را اعلام کرد.

شکوری اظهار داشت: قدردان طرفداران پرسپولیس هستیم که با هر رقمی و البته با عشق و علاقه فراوان وارد پویش جمع‌آوری کمک هواداری شدند. با اینکه مدت زمان زیادی از شروع فعالیت این کمپین نمی‌گذرد، اما روحیه هواداران برای ارسال کمک مالی به باشگاه باید مورد ستایش و تقدیر قرار گیرد.

سخنگوی باشگاه پرسپولیس همچنین افزود: تا ساعت 16:30 عصر امروز (چهارشنبه 5 خرداد) مبلغ 20 میلیارد و 312 میلیون و 90 هزار و 967 ریال وارد حساب باشگاه شده است. طبق وعده‌ای که با شما طرفداران واقعی داریم، عصر چهارشنبه هر هفته، رقم دقیق را اعلام خواهیم کرد.

معاون اجرایی پرسپولیس در نهایت گفت: کمپین دریافت کمک هواداری برای حل مشکلات مالی همچنان ادامه دارد و امیدواریم با اجرایی کردن طرح‌های جذاب جدید در هفته های آینده، بتوانیم با کمک هواداران، این کمپین را با سرعت بیشتری ادامه دهیم.

دیدگاه تان را بنویسید