جی پلاس؛

علت امتناع شهید صیاد شیرازی از چرخش در شهر دمشق چه بود؟

شهید صیاد شیرازی در سال ۶۴ برای انجام ماموریتی عازم لبنان و سوریه شد. بعد از پایان ماموریت، مهمان وزیر دفاع وقت آنجا شد و وی از شهید صیاد خواست تا گردشی در شهر بکند اما... ..

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس: شهید علی صیاد شیرازی (۱) که چه در زمان دفاع مقدس و چه پس از آن، سرباز فداکاری برای جمهوری اسلامی بود و سرانجام نیز با کینه دشمنان این مرز و بوم به شهادت رسید. در خاطره ای از سفر وی به سوریه و لبنان چنین نقل شده است:

 

 سال 1364 طی سفری که به لبنان داشتیم، به طور غیر رسمی میهمان «ژنرال طلاس»، وزیر دفاع وقت سوریه در منزلش شدیم. صیاد اصرار داشت که به جنوب لبنان برود و طلاس می گفت خطر دارد و نمی شود. بعد گفت: «شما دو، سه روزه آمده اید و این جا تفریح کنید و حالا که در جنگ نیستید، بروید زیارت. من هم سفارش می کنم شما را به جاهای دیدنی ببرند.»

 

باز هم بخوانید:

شهید باکری با هدیه های عروسی اش چه کرد؟

استخاره ای که شهادتش را رقم زد/ ماشینی که آمبولانس جبهه شد

مژده قرآن به شهید خبری چه بود؟

شهیدی که در غدیر آمد و در رمضان رفت

چه کسانی در ۲۳ فروردین در استان ایلام به شهادت رسیدند؟

چرا شهید مصطفایی حاضر نشد برای تبلیغ به شمال برود؟

قربانی ای که در عملیات رمضان پذیرفته شد

 

صیاد گفت: «ما زیارت رفتیم. هم رزمان من در سپاه و بسیج همه در جنگ هستند و من بنا به اوامر امام و رئیس جمهورم به این سفر آمده ام و الان هم کار سیاسی من تمام شده است.

اگر همین حالا خداوند عمر مرا به پایان ببرد، باید بگویم در حال انجام دادن چه کاری بودم؟ زمانی که دوستان و فرزندان من می جنگند، بگویم من در حال تفریح در دمشق بودم؟ حالا که نمی توانم در آنجا بجنگم، این جا بین رزمندگان شما حضور پیدا می کنم تا اگر لحظه ای دیگر در این دنیا نبودم، لحظه مرگ پاسخی برای حضرت حق داشته باشم.»

 

 

۱. شهید علی صیاد شیرازی در بیست و یکم فروردین سال ۷۸ مقابل خانه اش به وسیله یکی از منافقان ترور و به شهادت رسید.

دیدگاه تان را بنویسید