جی پلاس؛

قربانی ای که در عملیات رمضان پذیرفته شد

سن و سالی نداشت، شهید علیرضا شیخ نجدی را می گویم، آنقدر دور و بر پدر گشت و گشت و برایش خوش زبانی کرد تا دست آخر رضایت نامه اش را گرفت و رفت.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس: عملیات رمضان(۱) بود که علیرضا (شیخ نجدی) به جرگه شهدا پیوست، پدرش از کمی سن علیرضا و رضایت نامه دادن خودش اینگونه روایت کرده است:

 

برای ثبت نام اعزام به جبهه، نیاز به رضایت نامه من داشت، به همین خاطر چند روزی بود که دائم دور من می چرخید و هر بار به نوعی خواست خود را مطرح می کرد. به او گفتم: آخر پسر جان مگر ماندن در بسیج محل چه عیبی دارد؟ مگر دو بار مغازه ام را منافقین کوردل و اوباش رژیم پهلوی آتش نزدند، مگر.... هنوز باقی حرف ها را نزده بودم که در جوابم گفت:« همه امور و فعالیت ها قبول! اما اگر می خواهی اعمالت مقبول خدا باشد باید یکی از پسرهایت را قربانی کنی و این قرعه به نان من افتاده» بالاخره رضایت نامه اش را از من گرفت و راهی جبهه شد. 

 

باز هم بخوانید:

شهیدی که در غدیر آمد و در رمضان رفت

چه کسانی در ۲۳ فروردین در استان ایلام به شهادت رسیدند؟

چرا شهید مصطفایی حاضر نشد برای تبلیغ به شمال برود؟

 

برادر علیرضا هم اینگونه گفته است:

 در مسجد محمدی جلوی من را گرفت و گفت: این رسم برادری و رفاقت نیست که تو پیش گرفته ای. به او گفتم: سپاه آماده باش پنجاه درصد اعلام کرده و من نیز داوطلب اعزام شده ام، در جوابم گفت: پس من چی؟ گفتم: تو که درس می خوانی، در ضمن کسی باید بماند و مواظب پدر و مادر باشد. با لبخندی مبنی بر این که این حرف ها را نمی پذیرد، ادامه داد، بهتر است قرعه بزنیم به نام هر که افتاد او برود و این کار را کردیم که قرعه به نام او شد و در همان اعزام، علیرضا قرعه عشق را به نام خود رقم زد و به لقای دوست رسید. 

 

قسمتی از وصیت نامه شهید علیرضا شیخ نجدی

جنگ تحمیلی بر ما ایرانی ها آزمایشی و امتحانی از جانب خداوند است که ما را آزمایش کند، خداوند از ما امتحان می گیرد و هر کس از این امتحان پیروز شود پیش خود می برد.

رزمندگان ایران هدفی به جز الله و به جز خدا ندارند، هدفی به جز رضای خداوند ندارند، از  شما می خواهم چشمهایم را باز بگذارید تا نگویند که پاسداران اسلام کورکورانه به جبهه می روند و کشته می شوند و با ایمانی محکم و استوار پاسدار اسلام هستم و بیدار به سوی خدا قدم بر می دارم. 

 

۱. عملیات رمضان در بیست و دوم تیر ماه سال ۶۱ شروع و هفتم مرداد ماه همان سال و در پنج مرحله به پایان رسید؛ این عملیات با رمز «یا صاحب‌‌ الزمان ادرکنی» در محور شرق بصره به صورت گسترده در زمینی مسطح و به وسعت حدود هزار و پانصد کیلومتر انجام گرفت.

دیدگاه تان را بنویسید