جی پلاس

بهترین روش تمیز کردن صفحه نمایش تلویزیون LED و LCD/ انواع تلویزیون های لامپ تصویردار و ریموت کنترل

صفحه نمایش تلویزیون شما همیشه و از هر جایی در معرض گرد و خاک و لکه‌های مختلف قرار دارد، پس بهتر است هرچه زودتر با یک برنامه ساده، منظم و به شکلی صحیح و ایمن آن را تمیز کنید.

لینک کوتاه کپی شد

گروه سبک زندگی جی پلاس؛ پیش از شروع کار بهتر است به دفترچه راهنمای تلویزیون خود مراجعه و توصیه‌های شرکت تولیدکننده محصول را مطالعه کنید. معمولاً این دفترچه‌های راهنما مفصل و طولانی هستند و خواندن‌شان وقت زیادی می‌برد و یا همان روزهای اول دور انداخته می‌شوند. پیشنهاد می کنیم نکات زیر را مطالعه کنید و موارد احتیاطی لازم را هم در نظر داشته باشید تا به پیکسل‌ها و قطعات الکتریکی تلویزیون خود آسیب نرسانید.

 

هر صفحه نمایش مستلزم استفاده از ابزار نظافت خاصی است. در اینجا ما نکاتی درباره نظافت انواع تلویزیون‌ها از مدل‌های قدیمی که دارای لامپ تصویر و صفحه نمایش شیشه‌ای بودند تا تلویزیون‌های صفحه تخت ال سی دی یا پلاسما توصیه می‌کنیم.

چند نکته برای تمیز کردن صفحه نمایش تلویزیون LED و LCD

از پارچه‌های نرم و میکروفایبر فاقد پرز استفاده کنید. حوله‌های کاغذی مناسب نیستند و روی صفحه خراش می‌اندازند، به ویژه برای تلویزیون‌های پلاسما که بسیار حساس هستند.

هرگز ماده تمیزکننده را به طور مستقیم روی صفحه نمایش اسپری نکنید. ماده را روی پارچه اسپری کنید و پارچه را روی صفحه بکشید.

تقریباً همیشه اول به راهنمای شرکت تولیدکننده مراجعه کنید، به ویژه اگر تنها ماده تمیزکننده‌ای که در دسترس دارید از نوع مواد شیمیایی تند و نامرغوب است.

نظافت صفحه نمایش‌های پلاسما، ال ای دی بک‌لیت (Backlit LED) که با پیکسل‌های ال سی دی ساخته شده و صفحه نمایش تلویزیون‌های OLED

پیش از شروع نظافت تلویزیون را خاموش کنید و اجازه دهید خنک شود. وقتی تلویزیون خاموش است در روشنایی روز بهتر می‌توانید لکه‌ها را ببینید.

گرد و خاک را با یک پارچه خشک میکروفایبر پاک کنید. اطراف و لبه‌های صفحه تلوزیون را هم پاک کنید زیرا گرد و خاک نشسته بر روی پورت‌ها (درگاه‌های ورودی) و بلندگوها در بلندمدت تأثیر منفی روی عملکرد تلویزیون شما دارد.

از مواد تمیزکننده با فرمول مشخص استفاده کنید؛ می‌توانید آن را از فروشگاه‌ها تهیه کنید و یا خیلی ساده خودتان درست کنید. به نسبت مساوی سرکه سفید و آب مقطر یا نسبت یک به چهار آب مقطر و الکل 70% ایزوپروپیل را مخلوط کنید.

سرعت خشک شدن این دو فرمول متفاوت است، پس دقت کنید که پارچه را کاملاً آغشته به مواد نکنید.

از مواد تمیزکننده حاوی آمونیاک، آستون یا دارای الکل با غلظت بالا استفاده نکنید.

تمام صفحه نمایش را خشک کنید تا هیچ رطوبتی بر روی آن باقی نماند. دقت کنید لبه‌های تلویزیون هم آغشته به مواد پاک کننده نباشد.

اجازه دهید تا صفحه تلویزیون شما با جریان هوا خشک شود.

اگر رگه‌هایی روی صفحه تلویزیون باقی ماند، از قسمت خشک و بدون گرد و خاک یک پارچه میکروفایبر برای زدودن آنها استفاده کنید.

نظافت تلویزیون‌ های دارای لامپ تصویر

گرد و خاک را با یک پارچه خشک میکروفایبر پاک کنید.

الکل 70% ایزوپروپیل لکه‌ها را از بین می‌برد. الکل را روی پارچه اسپری کنید. از مایع سفیدکننده استفاده نکنید.

سطح شیشه‌ای و گوشه‌ها را پاک کنید. مواظب باشید هیچ رطوبتی وارد پورت‌ها و بلندگوها نشود.

اجازه دهید تا صفحه تلویزیون شما با جریان هوا خشک شود.

اگر رگه‌هایی روی صفحه تلویزیون باقی ماند، از یک پارچه میکروفایبر برای زدودن آنها استفاده کنید.

چند نکته برای نظافت ریموت کنترل

اگر از مواد پاک کننده حاوی سرکه یا الکل استفاده می‌کنید، ریموت کنترل را با پارچه نم‌داری که برای تمیز کردن صفحه تلویزیون استفاده کردید کاملاً پاک کنید.

دقت کنید که بیش از حد رطوبت وارد ریموت کنترل نشود زیرا وارد منافذ دکمه‌های آن می‌شود.

فراموش نکنید که ابتدا باتری‌ها را خارج کنید تا به طور تصادفی تلویزیون روشن نشود.

دیدگاه تان را بنویسید