جی پلاس؛

جدیدترین ستاره ایرانی در لیگ پرتغال بشناسید/ شروع سلمانی با یک گل و پاس گل +ویدیو و عکس

جوان ترین فوتبالیست ایرانی شاغل در لیگ پرتغال یعنی جعفر سلمانی در پیراهن پورتیموئنسه هنرنمایی کرد و شاید با یک گل و پاس گل اخبار بیشتری از او شنیده خواهد شد.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس؛ در حالی که تمام توجهات در فوتبال پرتغال به مهدی طارمی و درخشش او در لباس پورتو جلب شده، یک فوتبالیست ایرانی بدون سر و صدا و حتی توجه رسانه های داخلی عملکرد بسیار خوبی را از خوب در فوتبال پرتغال ثبت کند!

فوتبال ایران به جز طارمی نماینده های دیگری مانند امیر عابدزاده، علی علیپور، شهریار مغانلو و جعفر سلمانی را هم در لیگ پرتغال دارد که جوان ترین فوتبالیست ایرانی شاغل در این مسابقات یعنی جعفر سلمانی در پیراهن پورتیموئنسه هنرنمایی کرد و شاید با استمرار این روند اخبار بیشتری از او شنیده شود.

جعفر سلمانی/ پورتیموئنسه پرتغال/ پورتیمونسه پرتغال

البته شاید اهالی فوتبال این فوتبالیست خوزستانی را به خاطر سن و سال کمتر و همینطور دوری از پایتخت کمتر بشناسند اما او نشان داده که ارزش های زیادی دارد و در بازی با ژیل ویسنته با یک گل و پاس گل این مهم را ثابت کرد.

اما جعفر سلمانی کیست و فوتبالش را از کجا شروع کرد و چطور شد که راهی لیگ پرتغال شد؟

*ستاره سابق صنعت نفت و درخشش در پرتغال

جعفر سلمانی، بازیکن 24 ساله که سابقه عضویت در تیم ملی امید ایران را هم دارد، فوتبالش را از آکادمی فوتبال صنعت نفت آبادان شروع کرد و بعد از چند فصل حضور در این تیم و حضور همزمان در تیم های ملی رده‌های پایه، جایگاهی برای خود در ترکیب ثابت صنعت نفت دست و پا کرد.

او در دوران حضور پائولو سرجیو، مربی پرتغالی در این تیم در لیگ هجدهم، رفته رفته ارزش های خود را نشان داد و به عنوان یک مهاجم یا وینگر توانست جایی در ترکیب ثابت تیمش دست و پا کند. با رفتن سرجیو و آمدن اسکوچیچ به صنعت نفت در لیگ نوزدهم، سلمانی همچنان یکی از ستاره های این تیم بود و فصل گذشته همراه با بازیکنانی مانند عیسی آل کثیر و میلاد جهانی جایگاه بسیار خوبی را در لیگ برتر کسب کردند.

با فرا رسیدن تابستان، زمزمه‌ های انتقال سلمانی به فوتبال پرتغال شنیده شد. در واقع سرمربی سابق او یعنی پائولو سرجیو که به تازگی سرمربی پورتیموئنسه شده بود، علاقه مندی خود برای جذب این وینگر کوتاه قامت را اعلام کرد و بعد از گذشت چندین ماه از این جریان، بالاخره سلمانی در اواخر پاییز و زمانی که مسابقات به نیم‌فصل نزدیک می شد، به پرتغال و تیم پورتیموئنسه منتقل شد.

با این حال به علت نتایج ضعیف، پائولو سرجیو از سمت سرمربیگری این تیم برکنار شد اما سلمانی تا نیم‌ فصل صبر کرد تا نامش در فهرست بازیکنان پورتیموئنسه ثبت شود.

جعفر سلمانی/ پورتیموئنسه پرتغال/ پورتیمونسه پرتغال

او بالاخره یک شنبه شب با شماره 29 در ترکیب این تیم به میدان رفت و ابتدا روی گل نخست تیمش پاس گل داد و دقایقی بعد هم نخستین گلش را در پرتغال به ثمر رساند تا در پیروزی پرگل 4 بر یک تیمش تاثیرگذار ظاهر شود و توجه هواداران ایرانی را به خود جلب کند.

سلمانی در حالی کارش را بی سرو صدا در پرتغال پیش برده که سایر لژیونرهای ایرانی مانند علی علیپور و شهریار مغانلو آنطور که باید و شاید نتوانستند دیده شوند و تاکنون گلی را به ثمر نرسانده اند.

او با استمرار این روند، می تواند توجه دراگان اسکوچیچ را هم به خود جلب کند و چه بسا پیراهن تیم ملی ایران را هم به دست آورد.

جعفر سلمانی/ پورتیموئنسه پرتغال/ پورتیمونسه پرتغال

 

جعفر سلمانی/ پورتیموئنسه پرتغال/ پورتیمونسه پرتغال

دیدگاه تان را بنویسید