بلایی که ویلموتس بر سر فدراسیون فوتبال آورد/ ساختمان سئول به مزایده گذاشته شد!

فدراسیون فوتبال برای پرداخت اولین قسط از مطالبات ویلموتس از شستا مبلغ دو میلیون یورو را استقراض کرد و حالا این شرکت نیز در پی فشاربرای بازپرداخت آن ، ملک فدراسیون فوتبال را به مزایده گذاشته است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس،حدود یک سال و نیم قبل، فدراسیون فوتبال ایران برای پرداخت مطالبات مارک ویلموتس بلژیکی سرمربی سابق تیم ملی، 2 میلیون یورو از شرکت شستا که زیرمجموعه تامین اجتماعی بود، دریافت کرد.

با هماهنگی هایی که فدراسیون و شرکت شستا داشتند، فدراسیون فوتبال متعهد شد این مبلغ را در فروردین ماه ۹۹ به این شرکت پرداخت کند. در حالی که حدود ۴ ماه از فرصت قانونی فدراسیون فوتبال گذشته بود، شرکت شستا با ورود نمایندگان مجلس و نهادهای نظارتی اقدامات حقوقی برای تسویه حساب طلب دو میلیون دلاری به فدراسیون فوتبال را انجام داده و بعد از اینکه فدراسیون در زمان مقرر و مهلت‌های داده نشده نتوانست بدهی خود را تسویه کند‌، با شکایت در مجتمع قضایی شهید صدر، حکم توقیف اموال فدراسیون فوتبال را گرفت.

پس از عدم پرداخت مابقی مطالبات شرکت شستا توسط فدراسیون فوتبال، این هلدینگ اقدام به دریافت حکم حقوقی مزایده ساختمان فدراسیون فوتبال کرد.

گفته می شود امروز وکیل شرکت شستا که به عنوان نماینده این هلدینگ به فدراسیون فوتبال مراجعه کرده بود، با اعلام اینکه فرم مزایده را به صورت کامل پر کرده، خبر از حراج ساختمان فدراسیون برای جبران خسارت وام 2 میلیون یورویی دریافتی فدراسیون فوتبال از شستا داد.

ساختمان فدراسیون فوتبال قبلا در دوره ریاست محمد دادگان، در خیابان سئول خریداری شده و در یکی از کوچه های غربی این خیابان واقع است.

 برگه اعلامیه‌ای از مزایده ساختمان فدراسیون حتی به دیوار فدراسیون هم چسبانده شد، ولی بعد از دقایقی کارمندان فدراسیون فوتبال که از حراج ساختمان عصبانی بودند آن‌را کندند. 

حالا باید دید واکنش مسئولان فدراسیون فوتبال به این تهدید حقوقی شرکت شستا برای دریافت پول خود چه خواهد بود.

جالب است بدانید حکم توقیف اموال فدراسیون فوتبال توسط شستا گرفته شد و تا این لحظه ۸ میلیارد تومان از طلب خود را از فدراسیون فوتبال بابت پرداخت حقوق ویلموتس وصول کرده‌اند و پیگیر مابقی بدهی هستند تا آن را از فدراسیون دریافت کنند. البته ساختمان فدراسیون فوتبال مثل ساختمان های استقلال و پرسپولیس به این راحتی ها خرید و فروش نمی شوند. البته همه اینها به دستور قضایی هم بستگی دارد.

دیدگاه تان را بنویسید