روش های حفظ سلامت روان در فضای منزل

نگهداری گیاهان طبیعی در فضای منزل به بهبود سلامت روان و خلاقیت شما کمک می‌کند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، گیاهان دی اکسید کربن را به اکسیژن تبدیل،  هوا را تصفیه می‌کنند و آلاینده‌های مضر را از بین می‌برند. با وجود گیاهان، هوا تمیزتر شده و به طور طبیعی رطوبت هم حفظ می‌شود. بررسی‌های نشان داده است با نگه داری گیاهان در محیط خانه علائمی چون سردرد، استرس، خواب آلودگی و سرماخوردگی کاهش می‌یابد.

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت؛ ثابت شده است که گل و گیاه می‌تواند بر وضعیت جسمی و روحی افراد تاثیر مثبت داشته باشد، به عقیده کارشناسان به دلیل اینکه گیاهان از عوامل هماهنگی در طبیعت هستند، به هماهنگ ساختن نیرو‌های فکری و جسمی بدن افراد نیز کمک کرده و به آن‌ها تعادل می‌بخشند.

مراقبت از گیاهان ذهن را شفاف و به درمان استرس و عصبانیت کمک می‌کند، اگر می‌توانید باغچه‌ای درست کنید و با خاک فعالیت‌هایی انجام دهید تا کالری بسوزانید وخلاقیت را بالا ببرید.

کاهش سر و صدا موجب می‌شود احساس آرامش بیشتری داشته و آسوده‌تر باشید. این حس همچنین با کاهش شدید استرس، اجازه می‌دهد با کارایی بیشتری کار خود را دنبال کنید. بدون شک این مزیت گیاهان آپارتمانی یکی از بهترین خصوصیت

آن‌هاست.

گیاهان

زمانی که در حال فعالیت هستید یا مطالعه می‌کنید، داشتن گیاهان خانگی کمک کننده است و به طور کلی عملکرد و بازده بدن را بهبود می‌بخشد. گیاهان باعث کاهش سر و صدای داخل و بیرون از خانه می‌شوند و می‌توانند تمرکز شما را افزایش دهند. این ویژگی زمانی که در فضای کوچک و بسته قرار داشته باشید، بیشتر حس می‌شود.

البته گیاهان به عنوان موجودات طبیعی نیاز به مراقبت و نگهداری دارند. در واقع باید آبیاری به اندازه مورد نیاز، تأمین نور کافی، تعویض گلدان، توجه به سلامتی و شادابی آن‌ها و از بین بردن آفات و حشرات گیاهی در برنامه مراقبتی آن‌ها در نظر بگیرید. اگر تصمیم دارید تعدادی از گیاهان را به خانه خود بیاورید، باید در قبال آن‌ها مسئول باشید و به سلامت آن‌ها اهمیت دهید.

گیاهان

فراموش نکنید قبل از خرید گیاهان، در مورد آن‌ها مطالعه کنید و شرایط لازم برای نگهدای را بشناسید. با آمدن گیاهان شاداب و زنده به خانه می‌توانید از فضای گرم و آرام خود بیشتر لذت ببرید.

دیدگاه تان را بنویسید