رضا خانی روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: بخشداری مرکزی شهرستان پاکدشت با همکاری مدیریت جهاد کشاورزی و در راستای رفع موانع تولید، اشتغال و توسعه صادرات محصولات گلخانه‌ای، از سال گذشته تاکنون مجوز احداث بیش از ۱۰۰ هکتار واحد گلخانه را صادر کرده تا یکی از مهمترین سیاست‌های بخش کشاورزی دولت در کشت گلخانه‌ای محقق شود.
وی افزود: یکی از مهمترین برنامه‌های بخشداری مرکزی پاکدشت در توسعه کشاورزی نوین و ایجاد فرصت‌های شغلی پایدار در بخش کشاورزی، راه‌اندازی دهکده ۴۰ هکتاری گل‌وگیاه در روستای هدف گردشگری گلزار است که با همت سرمایه گذاران بخش خصوصی و پشتیبانی دولت، ۲۰ قطعه گلخانه از مجموع ۵۰ قطعه پیش‌بینی شده در آن به بهره‌برداری رسید.
وی اظهار کرد: برای احداث و اجرای این مجموعه بیش از ۱۵۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری شده که از این میزان ۶۰ میلیارد ریال از محل تسهیلات بانکی تأمین شده است.
خانی گفت: در این گلخانه‌ها انواع گل‌وگیاهان زینتی و شاخه بریده تولید و پیش‌بینی می‌شود که با بهره‌برداری کامل از این مجتمع برای ۳۰۰ نفر شغل ایجاد شود.
بخشدار مرکزی پاکدشت افزود: بخش مرکزی شهرستان پاکدشت با دارا بودن بیش از هزار هکتار گلخانه‌ای و تولید سالانه یک میلیارد عدد گل شاخه بریده، یک پنجم اراضی گلخانه‌ای کشور را در خود جای داده است.
شهرستان پاکدشت با دو بخش مرکزی و شریف‌آباد و ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.