نکاتی برای خرید گل و گیاه آپارتمانی+ آموزش نگهداری چند نوع گیاه

یکی از محرومیت های تلخی که با زندگی شهری گریبان گیر انسان ها شده است دوری از طبیعت است که شاید بتوان با ساخت باغچه یا خرید گیاه آپاتمانی این فاصله را کم کرد. برای خرید گل و گیاه آپارتمانی نکاتی مفید وجود دارد که در ادامه می آید

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، در زندگی شهری شاید بهترین پیشنهاد برای افرادی که فضای کافی برای ساخت باغچه یا امکان دسترسی به فضای سبز ندارند، خرید گیاه آپارتمانی است. با خرید گل و گیاه آپارتمانی میتوانید از زیبایی های طبیعی در منزل یا اداره خود لذت ببرید، اما به منظور انتخاب صحیح می توانید نکات زیر را به کار بگیرید.

گیاه آپارتمانی چه نوع گیاهی است؟

گیاه آپارتمانی در محیط های بسته مانند آپارتمان ها و ادارات، رشد بسیار خوبی دارند که باعث پاکسازی هوای محیط، زیباسازی فضای موردنظر می گردد. انسانها از آنجایی که دوستدار گل و گیاه هستند ترجیح می دهند برای بهتر جلوه دادن محیط منزل یا اداره و نیز روحیه بخشیدن به خود به خرید گل بپردازند. اما برای خرید گل نکاتی هست که بهتر است رعایت کنید. در ادامه به توضیح چند مورد از این نکات می پردازیم.

چه مواردی را در خرید گیاه آپارتمانی باید مدنظر داشت؟ 

به هنگام خرید گل و گیاه آپارتمانی حتما بایستی در رابطه با میزان رطوبت، نور، ترکیبات موجود در خاک، درجه حرارت، کود مناسب، ظرف و مکان مناسب آنها از فروشندگان اطلاعات کافی را بدست آورید. شما می توانید به دو صورت خرید گیاه آپارتمانی را انجام دهید. یا بصورت حضوری به گل فروشی ها و باغ گل بروید یا خرید گل اینترنتی را انتخاب کنید. خرید گل آنلاین باعث می شود در انرژی، وقت و هزینه شما صرفه جویی گردد چراکه به دلیل آلودگی هوا، مشغله های زندگی و ترافیک بیش از حد در شهرها ممکن است با مشکل کمبود وقت و انتخاب نامناسب روبرو شوید. از طرف دیگر زمان و گزینه های کافی از جمله تنوع گیاه آپارتمانی، قیمت، نوع نگهداری و غیره را در اختیار دارید که می توانید بهترین انتخاب را براساس سلیقه، مکان و شرایط اداره و آپارتمان خود در خرید گل آپارتمانی داشته باشید.

انواع گیاه آپارتمانی و شیوه نگهداری آنها

گیاهان آپارتمانی دارای تنوع بیشمار و شرایط نگهداری متفاوتی هستند که به هنگام خرید گل باید به آن توجه کنید. در این مطلب به معرفی مختصری از این گیاهان می پردازیم و امیدواریم این راهنمایی ها در خرید گل اینترنتی یا حضوری برای منزل و اداره تان، کمک موثری بکند.

کراسولا خرفه ای

به هنگام خرید گل کراسولا به این نکته توجه کنید که یکی از گیاهان مشهور در جهان با بیش از 150 گونه بوده و در برخی موارد، مردم ایران آن را به عنوان گیاهی دارویی مصرف می کنند. کراسولا گیاهی گوشتی سازگار با محیط آپارتمانی و دارای برگهای ضخیم و همیشه سبز است.

شیوه نگهداری:

یکی از نکات مهمی که بعد از خرید گیاه آپارتمانی کراسولا باید به آن توجه کنید، حساس بودن به آبیاری زیاد است چراکه باعث ریزش برگها و پوسیدگی ساقه ها می شود. این گیاه عاشق نور و تابش مستقیم آفتاب است. دمای مناسب بین 15 – 24 درجه بوده اما در فصول سرد برای جلوگیری از یخ زدگی و پوسیدگی بهتر است در دمای حدود 10 درجه نگهداری کنید. مخلوط خاک برگ کوکوپیت و پرلیت جهت زهکشی مناسب این گیاه می باشد که بایستی ماهی یکبار با کودهای مکمل تغذیه شوند.

 گیاه پوتوس:

از جمله گیاهان پرطرفدار آپارتمانی که بخاطر مقاوم بودن، رشد خوب و افزایش رطوبت محیط شهرت بسیاری دارد، گیاه پوتوس است که می توانید آن را به عنوان اولین انتخاب، در لیست خرید گل اینترنتی یا حضوری خود قرار دهید.

شیوه نگهداری گیاه آپارتمانی پوتوس:

بهتر است خاک این گیاه را مرطوب نگه دارید و در صورت قهوه ای شدن برگها، بیشتر به آن آب بدهید. گیاه پوتوس در شرایط نوری مختلف قابل نگهداری است البته بایستی از نور مستقیم خورشید اجتناب نمایید. این گیاه می تواند دمای متوسط 55 تا 85 در شرایط گرمسیری و رطوبت بالا را تحمل کند. درصورت آفت زدگی گیاه پوتوس که به ندرت اتفاق می افتد از یک تکه پنبه الکلی شده به منظور کشتن آفت ها استفاده کنید. بهتر است این گیاه از دسترس کودکان و حیوانات خانگی دور نگه داشته شوند زیرا حاوی کلسیم اگزالات بوده و باعث استفراغ و سوزش می شود.

گیاه رهوئو یا موسی در گهواره

این گیاه وقتی گل می دهد، شبیه به برگهایی مانند قایق می شوند به همین دلیل به آن موسی در گهواره، زیپلین یا رهوئو می گویند. گل زپلین از خانواده برگ بیدی است که زادگاهش در مکزیک می باشد. نوع برگ ها پهن و نیم گوشتی و دارای رنگ سبز براق با رگه های ارغوانی است.

نحوه نگهداری گیاهان آپارتمانی:

نکاتی که به هنگام خرید گیاه آپارتمانی هوئو باید مدنظر داشته باشید، نور کامل یا متمایل به سایه نسبی، دور از اشعه مستقیم آفتاب، درجه حرارت مناسب و قابل تحمل در زمستان 16 و در تابستان 21 درجه بهترین دما برای رشد است. بایستی خاک آن مرطوب بوده و در تابستان دو الی سه مرتبه در هفته و در زمستان یک بار آبیاری شود. خاک مناسب برای تغذیه از طریق کودهای مایع یا جامد در محلول در آب های مخصوص گل های زینتی به صورت دو هفته یکبار براساس نصف میزان قید شده بر روی بسته ها کافی است. غبارپاشی روشی ایده آل برای تمیز نمودن برگ های گیاه موسی در گهواره است.

گل برگ گندمی

خرید گیاه آپارتمانی برگ گندمی یا گل عنکبوتی بهترین انتخاب برای اداره یا منزل است. این گیاه ارزان قیمت بوده و دارای رشد سرعت قابل توجه و سازگار با شرایط محیط آپارتمانی و اداری است.

شرایط نگهداری گل برگ گندمی:

گل برگ گندمی در خاک های متفاوت قابلیت کاشت را دارد. بهترین گزینه، خاک لومی است که از نظر زهکشی تامین کننده و مناسب بوده و بایستی از شن در این خاک برای رشد بهتر استفاده شود. آبیاری این گیاه در فصل مرطوب هفته یکبار و در فصول گرم رطوبت لازم از طریق عمل غبارپاشی صورت گیرد. بهترین دما بین 15 تا 25 درجه سانتی گراد است. نور کم یا غیر مستقیم تا متوسط برای این گیاه ایده آل بوده و پنجره های جنوبی مناسب گل عنکبوتی است.

کالانکوئه، نخل ماداگاسکار، سانسوریا، دراسنا، برگ انجیری، حسن یوسف، شفلرا، سینگونیوم، پول چینی، کالاتا اورانتا، بامبو، فیکوس الاستیکا، آلوئه ورا، گیاه سکه ای، گیاه همیشه سبز چینی، از دیگر گیاهانی هستند که می توانید آنها را در فهرست خرید گیاه آپارتمانی خود قرار دهید وبرای خرید میتوانید از سایت کافه گلدون دیدن نمایید.​

مطلب مرتبط: نگهداری و پرورش گل سرخس بوستون

روش تکثیر و قلمه زدن شمعدانی + تصاویر

 

 

دیدگاه تان را بنویسید