پیشکسوت استقلال در گفت و گو با جی پلاس؛

طباطبایی: فعلا برای قضاوت فکری زود است/ بازیکنان استقلال پتانسیل حضور در تیم ملی را دارند

یک کارشناس فوتبال می گوید استقلال در برابر مس رفسنجان عملکرد خوبی در خلق موقعیت از خودش نشان داده و به مرور می تواند با اضافه کردن بازیکنان جدید، بهتر از این شود.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس؛ با وجود غیبت بازیکنان جدید به علت بسته بودن پنجره نقل و انتقالات استقلال، شاگردان محمود فکری در شروع لیگ بیستم، درخشان ظاهر شدند. آن‌ها در نخستین بازی فصل جاری، علاوه بر شکست دو بر صفر مس رفسنجان که به تازگی پرسپولیس را در دیداری دوستانه سه بر صفر شکست داده بود، به طلسم ناکامی‌های خود در هفته اول فصل پایان بخشیدند.

محمود فکری که می‌داند کار سختی در استقلال بر روی دوشش گذاشته شده، توانست در هفته نخست از طلسمی که گریبان منصوریان، شفر و استراماچونی را گرفته بود، رهایی یابد و فعلا سه امتیاز دشت کرده است. تیم او بعد از این دیدار باید به مصاف فولاد خوزستان برود که رقیب گردن کلفتی به شمار می رود اما در این دیدار آبی‌ها همه داشته‌های خود را به اهواز می برند تا مچ آذری، نکونام و فولادی‌ها را بخوابانند؛ تیمی که سال گذشته در بازی رفت با استقلال مساوی کرد و در اهواز شاگردان مجیدی را شکست داد.

حالا سرمربی آبی‌ها باید پازل‌ های فکری را خود برای این دیدار سخت بچیند و پله پله به سمت موفقیت با تیمش گام بردارد؛ هر چند قرار نیست همه بازی ها به آسانی دیدار با مس رفسنجان باشد؛ کما اینکه استقلال در این دیدار هم کم نقص نبود و هنوز مشکلاتی در این تیم دیده می شود.

هادی طباطبایی، دروازه بان سابق آبی ها و کارشناس فوتبال در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس؛ درباره عملکرد بازیکنان استقلال در دیدار با مس رفسنجان گفت: به اعتقاد من با توجه به حضور در هفته نخست مسابقات، بازی خوبی را از استقلال و مس مشاهده کردیم. هر دو تیم میل به بازی تهاجمی داشتند و اینطور نبود که یگوییم مس برای دفاع کردن آماده بود. اتفاقا آن ها می خواستند استقلال را از مقابل دروازه خودی تحت فشار قرار دهند که من ساماندهی خوبی را در هنگام پاسکاری میان بازیکنان مشاهده کردم. استقلال به خوبی از جلوی دروازه خودش پیش می آمد و سعی داشت از طریق کارهای گروهی و تشکیل گروه های دو، سه نفره، وارد محوطه جریمه شود.

او با اشاره به خلق چندین فرصت گلزنی از طریق پاس های کوتاه و بلند به پشت مدافعان حریف ،گفت: نمی توانم بگویم استقلال خوب نبود چون فعلا در هفته نخست هستیم اما امیدوار شدم که این تیم به مرور بازی های بهتری را هم با اضافه شدن بازیکنان جدیدش انجام خواهد داد. پیروزی در هفته نخست برای شروع فصل اتفاق خوبی است و انگیزه تیم را بالاتر می برد.

این کارشناس فوتبال درباره عملکرد خط دفاعی استقلال نیز تصریح کرد: خط دفاعی بی نقص بازی نکرد. در واقع مسی ها موقعیت هایی داشت که اگر قدرشان را می دانستند، می توانستند به گل برسند. به اعتقاد من حریف توانست روی توپ های بلندی ضربات سر را بزند و حتی روی زمین هم چند بار صاحب موقعیت شد که به گل نرسیدند. این ها نقاط ضعفی هستند که استقلال باید در حین انجام کارهای گروهی رفع کند. شکی در قابلیت های فنی بازیکنان نیست و آن‌هایی که به میدان رفتند، دارای پتانسیل بالقوه برای حضور در تیم ملی هستند.

طباطبایی درباره عملکرد فکری در استقلال گفت: فعلا برای قضاوت زود است و حتی اگر این بازی را هم می باخت از او نباید خرده می گرفتند چرا که ابتدای فصل است و او هم تیمش را دیر تحویل گرفته ولی به نظرم فکری با قابلیت های فنی، شخصیت بالا و همینطور استفاده از مربیان و تفکرات مختلف روی نیمکت توانسته تاثیرگذاری لازم را در تیم داشته باشد. باید چند بازی دیگر هم بگذرد تا قضاوت خوبی درباره این تیم داشته باشیم.

او در واکنش به این سوال که استقلال با اضافه شدن خریدهای جدید می تواند بازی بهتری انجام دهد، تاکید کرد: استقلال تیم کاملی است و می تواند بهتر از این هم بازی کند. در واقع با اضافه شدن خریدهای جدید، دست فکری برای ایجاد تغییرات در تیمش باز می شود و حتی می تواند از هافبک بازیساز خودش هم بهره ببرد. از طرفی دیاباته هم به آمادگی بالاتری می رسد و تقریبا شرایط بهتر خواهد شد. او باید بازیکنانش را مدیریت کند تا وضعیت نیمکت بهم نریزد.

این کارشناس فوتبال درباره دیدار استقلال با فولاد خوزستان با هدایت جواد نکونام گفت: بازی برای هر دو تیم سخت است. اگر چه مسابقه در اهواز برگزار می شود اما به علت غیبت هواداران هیچ فرقی برای دو تیم ندارد و هوای اهواز هم در این مقطع از سال بد نیست. به طور کلی به نظرم بازی در شرایط برابر انجام خواهد شد. این بازی، تقابل تفکرات دو مربی است. باید دید کدام یک می توانند دست پر از زمین خارج شوند و به روند رو به رو شد خود ادامه دهند.

طباطبایی درباره تعطیلی مسابقات بعد از بازی با مس رفسنجان می گوید: این تعطیلی اجتناب ناپذیر است چرا که تیم های ملی باید به مصاف هم بروند و حالا فرصتی به مربیان دست می دهد تا آمادگی تیمی خود را بالاتر ببرند اما اگر فیفادی نبود، استقلال می توانست در دور مسابقه قرار گیرد. خوشبختانه بعد از این تعطیلی آنچنانی در تقویم نیست.

دیدگاه تان را بنویسید