پایان طلسم ناکامی‌ های استقلال با شکست مس/ فکری با پیروزی استارت زد+ویدیو گل ها و جدول

استقلال با برتری دو بر صفر مقابل مس رفسنجان، لیگ بیستم را با برد شروع کرد و به ناکامی سال‌های اخیر در شروع مسابقات با نتایج مساوی و یا شکست در بازی نخست خاتمه داد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس،در جریان هفته اول رقابت‌های لیگ برتر دو تیم استقلال و مس رفسنجان در ورزشگاه آزادی به مصاف هم رفتند که این بازی با برتری ۲ بر صفر آبی‌پوشان پایتخت به پایان رسید.

گل‌های این بازی را وریا غفوری در دقیقه ۵۹ و ارسلان مطهری در دقیقه ۶۵ به ثمر رساندند و باعث شد تا استقلال گام اول رقابت‌های لیگ برتر را با پیروزی پشت سر بگذارند.

ویدیو گل نخست استقلال:

ویدیو گل دوم استقلال:

نیمه اول

این بازی که رضا جعفری قضاوتش را بر عهده داشت، در دقایق اول در میانه میدان در جریان بود و دو تیم سعی داشتند یکدیگر را محک بزنند.

اولین موقعیت جدی این بازی در دقیقه ۴ رخ داد. ارسلان مطهری با حضور در پشت محوطه جریمه مس رفسنجان، شوتی روانه دروازه حریف کرد که این توپ با اختلافی اندک از کنار دروازه به بیرون رفت.

بعد از این موقعیت، دو تیم فرصت چندانی برای تهدید دروازه یکدیگر به دست نیاوردند دو تیم در تلاش بودند تا بتوانند فرصت‌هایی برای نزدیک شدن به دروازه هم ایجاد کنند.

در ادامه استقلال در دقیقه ۱۸ روی یک ضربه کاشته، فرصت گلزنی داشت که ضربه وریا غفوری با اختلاف از بالای دروازه مس رفسنجان به بیرون رفت.

در دقیقه ۲۲، مس رفسنجان روی یک ضربه کاشته صاحب یک فرصت خوب شد که سانتر بازیکن این تیم باعث شد دروازه استقلال به طور جدی تهدید شود. در ادامه یک ضد حمله برای استقلال شکل گرفت که سانتر مهدی قایدی از سمت چپ دروازه حریف، شوت فرشید اسماعیلی را به همراه داشت که این توپ با اختلافی کم از کنار دروازه مس رفسنجان به بیرون رفت.

آبی‌پوشان پایتخت در ادامه بازی، سعی داشتند به دروازه مس رفسنجان نزدیک شوند اما فرصت‌های نصفه و نیمه این تیم راه به جایی نبرد.

استقلال در دقیقه ۲۸ روی کار ترکیبی ارسلان مطهری و هرویه میلیچ، صاحب یک فرصت خوب گلزنی شد که ضربه مطهری را دروازه‌بان مس رفسنجان مهار کرد.

پس از توقف سه دقیقه‌ای بازی در دقیقه ۳۰، آبی‌پوشان فشار زیادی روی دروازه شاگردان محمد ربیعی آوردند اما مدافعان مس رفسنجان مانع از گلزنی حریف شدند.

در پایان تلاش دو تیم برای زدن گل، ثمری نداشت تا این بازی در نیمه اول با تساوی بدون گل به پایان برسد.

نیمه دوم

آغاز نیمه دوم با حملات تیم مس رفسنجان همراه بود و شاگردان محمد ربیعی در تلاش بودند تا دروازه آبی‌پوشان را تهدید کنند. جدی‌ترین این تهدیدها در دقیقه ۵۰ رخ داد و ضربه سر  فراز امامعلی به شکلی خطرناک از کناردروازه استقلال به بیرون رفت.

در ادامه مهدی قایدی طی یک حرکت فردی وارد محوطه جریمه مس رفسنجان شد و ضربه شوت این بازیکن به تیرک عمودی دروازه حریف برخورد کرد و به بیرون رفت.

گل اول استقلال در دقیقه ۵۹ به ثمر رسید. ضربه سر آرش رضاوند در محوطه جریمه مس رفسنجان، وریا غفوری را صاحب موقعیت کرد و او با ضربه پای چپ موفق شد گل اول این بازی را به ثمر برساند تا آبی‌پوشان یک بر صفر پیش بیفتند.

بعد از گل اول استقلال، شاگردان محمد ربیعی سعی داشتند گل  خورده را جبران کنند اما استقلال طی یک ضد حمله دیگر صاحب موقعیت شد و مهدی قایدی در دقیقه ۶۵ از سمت چپ محوطه جریمه حریف، توپ را به ارسلان مطهری داد و این بازیکن با یک شوت سرکش، گل دوم استقلال را به ثمر رساند.

در ادامه گل دوم استقلال، آبی‌پوشان پایتخت سعی داشتند بازی را مدیریت کنند و شاگردان محمد ربیعی نتوانستند کاری از پیش ببرند و شاگردان محمود فکری توپ و میدان را در اختیار داشتند.

بازیکنان استقلال در اواخر نیمه دوم سعی داشتند گل سوم این بازی را به ثمر برسانند اما اشتباه فردی آبی‌ها در موقعیت‌های ایجاد شده باعث شد تا این تیم نتواند گل سوم را به ثمر برساند.

مس رفسنجان در دقیقه ۸۰ و در محوطه جریمه استقلال صاحب یک موقعیت بسیار خوب شد که ضربه قیچی مهرداد آوخ با اختلافی کم از بالای دروازه حریف به بیرون رفت.

در پایان تلاش دو تیم برای زدن گل‌ سوم این دیدار بی‌ثمر بود و استقلال با مدیریت این بازی در دقایق پایانی، در نهایت موفق شد این بازی را با پیروزی ۲ بر صفر پشت سر بگذارد تا گام اول رقابت‌های لیگ برتر را با پیروزی پشت سر بگذارد.

ترکیب استقلال: سید حسین حسینی، وریا غفوری، سیاوش یزدانی، عارف غلامی، هرویه میلیچ (دقیقه ۸۸- محمد دانشگر)، مسعود ریگی، فرشید باقری (دقیقه ۶۹- شیخ دیاباته)، فرشید اسماعیلی، آرش رضاوند، مهدی قایدی و ارسلان مطهری

ترکیب مس رفسنجان: ناصر سالاری، حامد نورمحمدی، مسیح زاهدی، محمد آقاجان‌پور، عقیل کعبی، علیرضا نقی‌زاده، میثم تقی‌زاده (دقیقه ۶۶- محسن آذرباد)، سجاد آشوری (دقیقه ۷۴- محمدحسین کریم‌زاده)، قائم اسلامی‌خواه، فراز امامعلی و رحیم زهیوی (دقیقه ۷۴- مهرداد آوخ)

 

همچنین در سایر بازی‌های امروز تیم های گل گهر سیرجان و شهرخودرو مشهد مهمان های خود را شکست دادند.

 

شهرخودرو 3 - ماشین سازی صفر

در ادامه هفته نخست لیگ برتر و در اولین دیدار روز شنبه شهرخودرو از ساعت ۱۶ در ورزشگاه امام رضا (ع) میزبان ماشین‌سازی بود که توانست با نتیجه ۳ بر صفر رقیب خود را شکست دهد تا رحمتی در اولین تجربه لیگ برتری خود، سه امتیاز دشت کند.

دو گل نخست تیم میزبان را امین قاسمی‌نژاد در دقایق ۱۲ و ۱۷ به ثمر رساند و حسن جعفری در دقیقه ۹۲ سومین گل شهرخودرو را زد.

شهرخودرو با این پیروزی ۳ امتیازی شد و موقتا پس از نساجی در رده دوم قرار گرفت.

این دیدار قرار بود ساعت ۱۵:۵۰ عصر روز شنبه آغاز شود اما داور با ۱۰ دقیقه تاخیر، سوت شروع این دیدار را زد.

گل گهر سیرجان 3 - سپاهان یک

دیدار دو تیم گل‌گهر سیرجان و سپاهان از هفته اول لیگ برتر فوتبال با قضاوت موعود بنیادی فر از ساعت ۱۶:۲۰ دقیقه در استادیوم امام علی(ع) سیرجان برگزار شد که در نهایت با برتری سه بر یک گل‌گهر به پایان رسید.

در دقیقه ۱۰ شوت امید نورافکن با فاصله نه چندان زیادی به بیرون رفت.

در دقیقه ۱۴ محمدرضا حسینی توپی را که از روی نقطه کرنر ارسال شده بود با ضربه سر به گل اول سپاهان تبدیل کرد.  

در دقیقه ۲۱ شوت محمدرضا حسینی در یک موقعیت تک به تک با واکنش علیرضا حقیقی دروازبان گل گهر همراه شد و در برگشت ضربه سر رضا دهقانی از کنار دروازه سیرجانی‌ها به بیرون رفت.

در دقیقه ۳۰ با ضربه سر یونس شاکری مهاجم گل گهر توپ در محوطه جریمه به سعید صادقی رسید و او با شوت سر پا دروازه سپاهان را گشود تا بازی به تساوی برسد.

در ادامه حملات دو تیم راهی به درون دروازه نداشت تا این دیدار در پایان نیمه اول با تساوی یک بر یک به پایان رسید.

در دقیقه ۵۱ ضربه سر یونس شاکری را پیام نیازمند دروازبان سپاهان مهار کرد.

در دقیقه ۵۵ سانتر بهنام برزای از سمت راست به منشا رسید و مهاجم گل گهر با ضربه سر دروازه نیازمند را باز کرد.

در دقیقه ۵۸ روی یک ضد حمله یونس شاکری با دروازه سپاهان تک به تک شد و توانست گل سوم را به ثمر برساند تا تیمش با نتیجه سه بر یک پیش بیفتد.

در ادامه فشار شاگردان محرم نویدکیا بی نتیجه بود تا بازی در پایان با پیروزی سه بر یک تیم گل‌گلهر به پایان برسد.

جدول رده بندی لیگ برتر به این شرح است:

جدول هفته نخست لیگ برتر

دیدگاه تان را بنویسید