پیشکسوت استقلال در گفت و گو با جی پلاس؛

طباطبایی: فکری بهترین گزینه نبود اما راه دیگری وجود نداشت/ همیشه یک جای کار استقلال می لنگد

پیشکسوت استقلال می گوید فکری بهترین گزینه سرمربی گری نبود اما با بسته شدن نقل و انتقالات خارجی ها و نیامدن مجیدی و نکونام، راه دیگری برای انتخاب سرمربی وجود نداشت.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس؛ نابسامانی نیمکت استقلال بالاخره به پایان رسید و با هرتلاشی که بود، محمود فکری، کاپیتان سابق آبی‌ها سکان هدایت این تیم را بر عهده گرفت. مربیگری فکری در شرایطی است که او نخستین گزینه هیات مدیره استقلال نبود اما تنها راه ممکن پیش روی آن‌ها اعتماد به این مربی بود.

به همین دلیل محمود فکری در شروع کارش در استقلال نمی تواند انتظار حمایت از سوی تمام طیف های هواداری را داشته باشد. در نتیجه تنها راه ممکن برای سرمربی جدید استقلال کسب نتایج خوب در شروع فصل پیش روی لیگ برتر است که در سالیان گذشته و حتی در دوران استراماچونی با نتایج ضعیفی همراه شده و در واقع جام قهرمانی لیگ از شروع مسابقات از دست رفته قلمداد شده است.

در کنار انتخاب محمود فکری، حالا معلوم شده قرارداد سعادتمند با بازیکنان سابق این تیم چندان هم معتبر نبوده و روزبه چشمی در فاصله یک ماه بعد از تمدید قرارداد، راهی ام صلال قطر شده و ماندن یا رفتن سایر بازیکنان هم مشخص نیست.

علاوه بر این، اتهاماتی هم به هیات مدیره آبی‌پوشان وجود دارد که در وضعیت نا بسامان مدیریتی و کنار رفتن سعادتمند و انتخاب مددی به عنوان سرپرست، به حواشی بیشتر در اردوگاه این تیم منجر شده است.

به این موضوعات، پرداخت مطالبات شفر، بودوروف و باشگاه پاختاکور را هم اضافه کنید که منجر به بسته شدن پنجره نقل و انتقالات استقلالی ها و چه بسا حذف از لیگ قهرمانان آسیا 2021 می شود؛ مگر اینکه به زودی این مبالغ به حساب این افراد حقیقی و حقوقی واریز شود.

هادی طباطبایی، کارشناس فوتبال و بازیکن سابق استقلال و تیم ملی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس؛ درباره انتخاب محمود فکری به عنوان سرمربی استقلال اظهار کرد: محمود تنها گزینه باشگاه استقلال بود که می توانستند در شرایط کنونی به او اعتماد کنند. در نتیجه نمی توانیم بگوییم بهترین گزینه اما در این شرایط راه دیگری هم نبود. استقلال اسیر سلسله تصمیمات غلطی شده که از سوی مدیران غیرفوتبالی اتخاذ می شود و این تیم را از مسیر قهرمانی و موفقیت دور می کند.

او درباره عملکرد محمود فکری در مربیگری و همینطور دستیاران او در استقلال اظهار کرد: هر مربی این اختیار را دارد تا دستیارانش را برای پیشبرد اهدافش انتخاب کند. فکری در نساجی هم با دین محمدی، عمران زاده و فاضلی کار کرده و حالا برهانی را هم کنارش دارد. من برای این گروه آرزوی موفقیت دارم و نمی توانم اظهارنظر کنم. امیدوارم آن ها استقلال را از این وضعیت خارج کنند.

این کارشناس فوتبال با بیان اینکه عملکرد فکری در نساجی قابل قبول بود افزود: اگر چه فکری در نساجی خوب عمل کرد و سابقه موفقیت در لیگ یک را هم دارد اما همه می دانیم که اگر می شد، استقلالی ها می خواستند استراماچونی را بیاورند. اگر هم نمی شد قطعا برای استقلال مربی خارجی انتخاب می کردند. در نتیجه با کنار رفتن افرادی مانند مجیدی و نکونام و همینطور عدم جذب مربی و بازیکن خارجی، مدیران به محمود فکری رسیدند که سابقه مربیگری در لیگ برتر را داشت.

طباطبایی درباره جدایی روزبه چشمی و احتمال رفتن دیاباته، میلیچ، کریمی و ... در روزهای آینده گفت: مشکل استقلال یکی، دو تا نیست. الان بازیکنانی جذب شدند که با نظر سرمربی کنونی این تیم نبوده است. از طرفی همین بازیکنان نمی توانند قرارداد خود را ثبت کنند. مشکلات در استقلال ریشه دوانده و همیشه شاهدیم که یک جای کار می لنگد. ما باز هم قادر نیستیم بازیکن خوب خودمان را حفظ کنیم و در مقایسه با رقبا نمی توانیم در نقل و انتقالات عملکرد خوبی داشته باشیم. به نظرم فکری باید بازیکنان خوب و موثر استقلال را حفظ کند. در غیر این صورت باید در بازاری که بازیکنی هم در آن نمانده، تیم جدیدی را با دستان خالی بسازد.

این دروازه بان سابق استقلال درباره آینده این تیم در فصل پیش رو گفت: موفقیت به یک باره رخ نمی دهد. ما باید برنامه بلندمدت داشته باشیم و اینطور تصور نکنیم که با انتخاب یک مربی و چند بازیکن می توانیم مدعی قهرمانی و موفقیت شویم. ثبات مربیگری در استقلال روز به روز کمتر می شود چرا که به علت جا به جایی مداوم مدیران، آن ها دوست دارند نظرات خود را اعمال کنند و اولین ترکش هم به مربیان می خورد.

این کارشناس فوتبال با بیان اینکه باید ثبات در استقلال نهادینه شود، گفت: استقلال از روزی ناکام ماند که ثبات در این تیم از بین رفت. باید فکری برنامه بلند مدت داشته باشد و از او حمایت شود تا تیم طی چند فصل آینده از این حال و روز خارج شود. امیدوارم این اتفاق بیفتد اما همیشه برعکس این موضوع را مشاهده می کنیم.

دیدگاه تان را بنویسید