سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی اعلام کرد:

بررسی حضور محدود تماشاگران در ورزشگاه ها/ امکان تعطیلی لیگ ها وجود دارد

سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی از بررسی حضور محدود تماشاگران در ورزشگاه ها خبر داد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، محمد اسد مسجدی در حاشیه مجمع سالیانه فدراسیون پزشکی ورزشی در جمع خبرنگاران درباره برگزاری لیگ فوتبال از دهم آبان ماه سال جاری و تشدید پروتکل های بهداشتی، اظهار کرد: نه تنها کشور ما، بلکه در جهانی که کرونا زده است اینکه شاهد باشیم که کرونا نباشد، خیلی بعید است.

ایسنا نوشت: وی افزود: شما هر کاری کنید در این مسابقات و رفت و آمدها آلودگی محیطی وجود دارد، ما به دنبال اجرای پروتکل های بهداشتی هستیم و ۲ جلسه خیلی خوب  با گروه‌های پزشکی و فنی فدراسیون فوتبال داشتیم که این جلسات مجددا ادامه خواهد داشت و برای انجام پروتکل های بهداشتی هر چه نیرو از سوی فدراسیون پزشکی ورزشی وجود دارد می‌توانند آن را به کار گیرند.

سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی با اشاره به اینکه شرایطی در خصوص بحث عوامل، داوران، مربیان و کسانی که پیرامون مسابقات دخیل هستند وجود دارد که فدراسیون‌ پزشکی نگران این موضوع است، گفت: پوشش بیمه‌ای در این راستا وجود نداشت، به همین دلیل طرحی را در دستور کار داریم مبنی بر اینکه اگر داور یا مربی بخواهد، بتواند با مبلغ اندک خود را بیمه کرونا کند تا نیازی به تعهدات نباشد، ما این آمادگی را داریم که خبرنگاران و کسانی که در ورزش کار می‌کنند با این مبلغ خود را بیمه کنند و به نظر می رسد همان قدر که یک داور و مربی با خطر کرونا رو برو است خبرنگار و عکاس هم این خطر را احساس می‌کند و هیچ تفاوتی وجود ندارد.

مسجدی در باره نشست ستاد مقابله با گسترش کرونا در ورزش و اینکه آیا رشته‌ای تعطیل خواهد شد یا خیر؟ تصریح کرد: ستاد مبارزه با گسترش کرونا در ورزش بعد از هر چند جلسه، نشستی را با وزیر ورزش برگزار می کند و گزارشی که به وزیر می‌دهیم در مورد مصوبات مختلف ستاد بوده است، مطالب علمی به روز هم در این نشست ارائه می شود و وزیر ورزش نقطه نظرات خود را مطرح می‌کند. ما از وزیر چند درخواست شفاف داشتیم؛ اینکه شیوع ویروس کرونا طولانی شده و با منابع مالی گذشته درخواست کمک کردیم.

وی ادامه داد: نکته دیگر اینکه با توجه به فصل پاییز و زمستان فدراسیون های ورزشی به دنبال برگزاری کلاس های آموزشی هستند، بنابراین خواهش کردیم دستور دهند سالن های سقف بلند و پایگاه‌های قهرمانی در اختیار فدراسیون ها و هیئت ها قرار گیرند تا با رعایت پروتکل های بهداشتی کلاس های آموزشی برگزار شود، در همین رابطه از وزیر ورزش درخواست کردیم به فدراسیون ها بگویند رعایت پروتکل ها بسیار مهم است و ما به وزارت بهداشت متعهد شدیم گزارش خود را ارائه کنیم تا هیچ رشته ورزشی تعطیل نشود و فدراسیون ها بتوانند این فعالیت را مدنظر قرار دهند و در این رابطه تا کنون همکاری خوبی صورت گرفته، اما نظر وزیر ورزش راهگشا خواهد بود.

سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی در مورد حضور تماشاگران در ورزشگاه ها نیز، اعلام کرد: با توجه به اینکه در وضعیت قرمز هستیم این موضوع را متصور نیستیم، اما پیشنهاداتی ارائه شده است و ما  در جلسات آینده روی این موضوع کار می ‌کنیم تا با فاصله گذاری و خیلی محدود در مورد حضور تماشاگران بررسی کنیم.

 مسجدی درباره برگزاری لیگ والیبال و آمار زیاد مبتلایان به کرونا، گفت: همانطور که ما پروتکل ها را اعلام کردیم به همان اندازه برای لغو رویداد حساس هستیم، بعضی از فدراسیون ها خود به خود این سیاست را دارند که لیگ را برگزار نکنند و با توجه به این که مسابقه ای را پیش رو ندارند اصراری هم برای برگزاری لیگ نیست و ما با آن ها راحت هستیم،  اما بعضی از فدراسیون ها به خاطر شرایط جهانی نیاز به برگزاری لیگ و مسابقات کشوری دارند و ما از آن ها خواهش کردیم با توجه به رویدادهای آسیایی بتوانند به صورت متمرکز مسابقات خود را برگزار کنند.

وی با اشاره به اینکه با انجام تست های کرونا و تایید ناظران برای تعداد منفی نمونه ها می توان مسابقات را برگزار کرد، گفت: پروتکل ها سختگیرانه نوشته شده است و تمایل به تعطیلی نیست، چون شرایط کرونا هفته به هفته به ما راهکار نشان می‌دهد و اینکه بگوییم یک مسابقه را چون شروع کرده ایم، نباید تعطیل شود درست نیست و اگر ستاد مقابله با گسترش کرونا در ورزش تصمیم ملی بگیرد، عملی می شود.

دیدگاه تان را بنویسید