جی پلاس؛

کرونا و سرگیجه سازمان لیگ/ کدام شهرها میزبان لیگ برتر می شوند؟

سازمان لیگ به دنبال برگزاری فوتبال در شهرهای دارای وضعیت سفید از حیث شیوع کرونا است اما با وضعیت حاکم بر شهرهای دارای نماینده لیگ برتری، این موضوع تقریبا غیرممکن است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ روز گذشته جلسه ستاد مقابله با کرونا با حضور ریاست جمهوری برگزار شد و حسن روحانی از آغاز فعالیت های ورزشی با رعایت پروتکل های بهداشتی و بدون حضور تماشگاران بعد از عید فطر خبر داد.

پیش از اظهارات رییس جمهوری، وزیر ورزش و جوانان درباره پیشنهاد خود برای برگزاری فصل جاری فوتبال ایران راهکاری را ارائه داد و خواهان تصمیم گیری این ستاد شد. وی یادآور شد که نظارت های بهداشتی تا زمان فراهم شدن شرایط برگزاری لیگ ادامه خواهد داشت و اگر مشکلی باشد، برگزاری لیگ در 20 تا 25 خرداد متوقف می شود.

*برگزاری فوتبال در شهرهای سفید

با توجه به این اظهارات، باید عزم مسئولان را برای برگزاری ادامه مسابقات فصل جاری فوتبال را جدی دانست اما این اتفاق پیش شرط هایی دارد که باید این موارد را با توجه به وضعیت کرونا در برخی استان ها جدی تلقی کرد.

فوتبال/ لیگ برتر

سهیل مهدی، سرپرست کمیته مسابقات سازمان لیگ فوتبال اعلام کرده مسابقات فقط در شهرهایی برگزار می شود که دارای وضعیت سفید هستند. او می گوید با توجه به غیبت تماشاگران در ورزشگاه ها، مسئله میزبانی و مهمانی در میان نیست و برای تیم ها فرقی ندارد که در چه شهری به میدان بروند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اگر شرایط شهرهایی مثل تهران و اهواز از نظر مبتلایان به کرونا تغییر نکرد و همچنان در وضعیت قرمز ماند، به چه شکل بازی‌ها را برگزار می‌کنند، گفت: اگر وضعیت شهرها تغییری نداشت، قاعدتا مسابقات را در شهرهای بی‌طرف برگزار می‌کنیم.

*وضعیت شهرهای ایران برای میزبانی لیگ

در حال حاضر تیم هایی از شهرهای تهران، تبریز، مشهد، اصفهان، قائمشهر، بوشهر، جم، اهواز، مسجد سلیمان، آبادان و سیرجان در لیگ برتر بازی می کنند.

با در نظر گرفتن این موضوع که 6 استان کشور دارای نمایندگانی در لیگ هستند، می توان به تفکیک وضعیت این شهرها از حیث وضعیت شیوع کرونا پرداخت. با یک بررسی اجمالی می توان به وضعیت قرمز کرونا در تهران و خوزستان پی برد که در حال حاضر امکان برگزاری مسابقات را ندارند.

در سوی دیگر، روند کرونا مجددا در تبریز، اصفهان و مازندران سرعت گرفته و فعلا از وضعیت سفید فاصله گرفتند و به همین دلیل امکان برگزاری لیگ وجود ندارد.

با این وجود استان های بوشهر و مشهد در وضعیت مناسب تری قرار دارند و می توانند طی روزهای آینده وارد وضعیت سفید شوند که این اتفاق برای برگزار کنندگان لیگ برتر مناسب است.

*برگزاری فوتبال راحت نیست

اگر وضعیت به همین منوال باشد، سازمان لیگ باید به سمت شهرهایی برود که دارای وضعیت سفید و همینطور ورزشگاه های مناسب هستند که این موضوع با توجه به زیرساخت های ورزشی سخت و تقریبا غیرممکن است.

در حال حاضر وضعیت برای برگزاری لیگ دشوار است اما تا یک ماه آینده و با فروکش کردن کرونا، سازمان لیگ می تواند با اخذ مجوزهای لازم، در استان های بیشتری لیگ برتر و لیگ های دسته یک، دو و سه را برگزار کند اما اگر معادلات سازمان لیگ به درستی پیش نرود، در این صورت هیات رئیسه سازمان لیگ تصمیم نهایی را خواهد گرفت که آیا می توان با این وضعیت مسابقات فوتبال را برگزار کرد یا نه؟

البته فعلا مجوز برگزاری تمرینات تیم ها هم صادر نشده و خبری از فوتبال نیست. کما اینکه ایرج حریرچی می گوید در همین وضعیت هم امکان دارد مجوز لازم برای برگزاری تمرینات و لیگ برتر صادر نشود و شاید فصل آینده هم روی هوا برود چرا که طبق پیش بینی ها، شیوع کرونا در پاییز بدتر از تابستان و بهار است.

به گزارش جی پلاس؛ نبود اتفاق نظر در میان تیم های لیگ برتری و در نظر گرفتن منافع شخصی، موجب سردرگمی سازمان لیگ شده و آن ها مجبورند هر طور شده شرایط را برای برگزاری مسابقات فراهم کنند که با این وضعیت، کار آسانی نیست.

 

درخواست چند باشگاه لیگ برتری از فدراسیون فوتبال

وزیر ورزش: اگر در تاریخ 20 تا 25 خرداد وضعیت مناسب نباشد، ادامه مسابقات لیگ بار دیگر متوقف می‌شود

جام حذفی را در خلال بازی های لیگ برگزار می‌کنیم/ قانون 5 تعویض اجرا می شود

زمان آغاز لیگ برتر فوتبال اعلام شد

دیدگاه تان را بنویسید