سرمربی سابق تیم ملی فوتبال در گفت و گو با جی پلاس؛

مهاجرانی: ادامه لیگ به لحاظ اقتصادی توجیه نداشت/ بازی ها جذابیت خاصی ندارد

سرمربی سابق تیم ملی فوتبال معتقد است در پی آماده نبودن تیم ها و همینطور اختلاف کیفیت پایین تیم ها نسبت به یکدیگر، شاهد بازی های نه چندان جذابی در ادامه لیگ نوزدهم هستیم.

لینک کوتاه کپی شد

سرویس ورزشی جی پلاس؛ پس از چند هفته پرماجرا در فوتبال ایران، بالاخره هفته بیست و چهارم برگزار شد و به جز فولاد که با نفت مسجد سلیمان بازی داشت و لغو شد؛ تمام تیم ها از جمله استقلال به میدان رفتند. حواشی روزهای گذشته و همینطور روند صعودی کرونا در ایران، مجددا شایعاتی درباره احتمال لغو فعالیت های ورزشی مطرح کرده و موجب نگرانی برخی از تیم ها از سلامتی بازیکنان و عوامل فنی و اجرایی تیمشان شده است.

حشمت مهاجرانی، سرمربی سابق تیم ملی ایران در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس؛ درباره شیوع کرونا در برخی از تیم های فوتبال و غیبت استقلال و فولاد در یک هفته از لیگ برتر اظهار کرد: نکته ای که برخی به آن توجه ندارند این است که ما نباید خودمان را با لیگ ایتالیا یا اسپانیا مقایسه کنیم. فوتبال ایران باید خودش را با امکانات داخل کشور تطبیق دهد.

او به اختلاف برخی از تیم های لیگ برتری پیش از شروع مسابقات اشاره کرد و گفت: قبل از شروع لیگ خیلی از مربیان و بازیکنان اعتقاد داشتند که لیگ ایران نباید آغاز شود. یکی از دلایل چنین خواسته ای، مدت زمان کوتاه برای آماده سازی تیم ها و همینطور فشردگی مسابقات بود. باید در آن مقطع از تیم ها نظرخواه می شد. به نظرم با توجه به نبود اسپانسرهای بزرگ، ادامه لیگ ایران به لحاظ اقتصادی هم توجیه نداشت. اگر در اروپا فوتبال را ادامه می دهند به خاطر مسائل اقتصادی است.

سرمربی سابق تیم ملی با تاکید بر این سلامتی هر انسانی بر ادامه فوتبال ارجحیت دارد، اظهار کرد: سلامتی و جان مردم بر هر چیزی ارجحیت دارد. اگر برای کسی اتفاقی بیفتد، قطعا فصل جاری تحت الشعاع این اتفاق قرار می گیرد و در این صورت فقط پشیمانی برای اهالی فوتبال و مردم می ماند. اگر قصد دارند لیگ را ادامه دهند باید با دقت بیشتری پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

مهاجرانی همچنین به کیفیت پایین بازی های برگزار شده در سه هفته اخیر لیگ برتر اشاره کرد و افزود: با توجه به زمان کوتاه آماده سازی، تیم ها از هماهنگی به دور هستند و حتی تیم های بزرگ مانند پرسپولیس و استقلال هم آماده نیستند. این موضوع موجب کاهش فاصله تیم ها هم شده و عملا بازی های جذابیتی ندارد چرا که به اعتقاد من فاصله تیم صدرنشین یعنی پرسپولیس با تیم شاهین در انتهای جدول رده بندی خیلی زیاد نیست. این موضوع به معنی این نیست که فوتبال ما پیشرفت کرده است.

سرمربی سابق تیم ملی معتقد است در نهایت اهالی فوتبال باید به تصمیم مسئولان و ستاد مقابله با کرونا احترام بگذارند و پروتکل بهداشتی را به دقت اجرا کنند: اگر ستاد مقابله با کرونا تصمیم گرفته بازی ها برگزار شود، پس باید احترام گذاشت. البته من نمی دانم این اتفاق چقدر به باشگاه ها و نیروی انسانی لطمه می زند.

مهاجرانی یک راهکار برای اتمام زودهنگام لیگ ارائه می دهد و می گوید: به اعتقاد من طبق جدول فعلی پرسپولیس قهرمان است چرا که اختلاف امتیاز بسیار زیادی دارد. در انتها و صدرجدول رقابتی را شاهد هستیم که می توانیم درباره این موضوع تصمیم گیری کنیم. مثلا می توان بین تیم های صدرنشین و تیم های قعرنشین چند مسابقه حذفی برگزار کرد و تیم های سقوط کننده به لیگ یک و صعود کننده به لیگ قهرمانان آسیا را تعیین کنیم. البته در نهایت این موضوع نیاز به آنالیز دارد.

وی معتقد است تیم ملی هم از وضعیت فعلی ضربه خواهد خورد. مهاجرانی گفت: این وضعیت به تیم ملی لطمه می زند چرا که امکان مصدومیت بازیکنان هم وجود دارد و از طرفی امکان ابتلای برخی از بازیکنان به کرونا بالا است. درست است که شرایط در بقیه کشورها هم بهتر نیست و مثلا در امارات هم تعطیل شده اما حداقل آن ها مشکلی از بابت مصدومیت نخواهند داشت.

 

 

دیدگاه تان را بنویسید