پیشکسوت سپاهان در گفت و گو با جی پلاس؛

محمود کریمی: نمی توان درباره سپاهان و محرم قضاوت عادلانه داشت/ فعلا باید صبور باشیم!

پیشکسوت سپاهان می گوید نویدکیا و سپاهان نیاز به زمان دارند و نمی توان در این مدت کوتاه و بعد از یک بازی درباره او و تیمش قضاوت عادلانه انجام داد.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس؛ سپاهان در سومین دیدارش در لیگ قهرمانان آسیا شب خوبی را پشت سر نگذاشت و با دو گل برابر نماینده عربستان شکست خورد. شاگردان محرم نویدکیا که برای نخستین بار با ترکیب مدنظر این مربی به میدان رفته بودند، روی دو اشتباه فردی، مقابل النصر بازنده میدان بودند و نتوانستند از فرصت لازم برای صدرنشینی استفاده کنند.

نویدکیا که در دوران بازیگری خود یک هافبک فانتزی و طراح بود، در این مسابقه از هر دو هافبک بازیساز خود استفاده کرد و تغییرات زیادی را در برخی از خطوط ایجاد کرده بود. تیم او در بازی نخست کیفیت خوبی را در بازی تهاجمی نشان داد و اگر چه شکست خورد، اما همچنان از حمایت هواداران برخوردار است.

سپاهان برای صعود به مرحله بعد مسابقات همچنان شانس دارد و باید در دور برگشت حداقل دو پیروزی و یک تساوی را به دست آورد و شکست خوردن را کنار بگذارد تا یکی از دو سهمیه مرحله حذفی رقابت‌ ها را از آن خود کند.

محمود کریمی، پیشکسوت سپاهان در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس؛ درباره عملکرد سپاهان با هدایت محرم نویدکیا در لیگ قهرمانان آسیا اظهار کرد: محرم مسئولیت بزرگی را بر عهده گرفته و از شانس او باید در اولین روزهای مربیگری خود سپاهان را در آسیا هدایت کند. به همین دلیل کار سختی در شروع کارش دارد. در واقع او همزمان با پیدا کردن بهترین تاکتیک برای تیمش، باید برابر بهترین تیم های آسیا هم به میدان برود. انصافا گروه سپاهان دشوارتر از سایر تیم‌ها است و همین موضوع کار تیم او را سخت تر می کند.

همبازی سابق محرم نویدکیا درباره عملکرد سپاهان در برابر النصر که به شکست دو بر صفر منتهی شد گفت: به اعتقاد من النصر مستحق این پیروزی بود اما سپاهان بد بازی نکرد بلکه چوب برخی اشتباهات فردی را خورد که در ادامه می تواند رفع شود. سپاهان نسبت به دوران قلعه نویی تغییر کرده و محرم سعی دارد تغییراتی را در تاکتیک تیمش ایجاد کند و سپاهان رو به جلوتر و هجومی‌تر بازی کند. در بازی نخست هم شواهدی از بازی هجومی مشهود بود اما همیشه اعتقاد دارم بازی هجومی نباید منجر به گل خوردن شود. باید به گونه ای حمله کرد که حریف توان خارج شدن از خط دفاعی را نداشته باشد.

او با اشاره به ناهماهنگی بازیکنان در ترکیب جدید گفت: فعلا سپاهان و محرم نویدکیا نیاز به زمان دارند و کسی هم الان محرم و دستیارانش را مواخذه نمی کند که چرا شکست خوردند. نویدکیا نمی تواند در کمتر از هفت روز در آسیا معجزه کند. سپاهان در دو بازی گذشته خود هم یک شکست داشته است. از طرفی مدیریت باشگاه پذیرفته که به محرم میدان دهد و برای این هدف باید صبر کنند. از طرفی این کادرفنی دیر به تیم ملحق شد و باید فعلا صبوری کرد تا چند وقتی بگذرد و قضاوت عادلانه درباره این تیم داشته باشیم.

کریمی درباره شانس سپاهان برای صعود از این گروه اظهار کرد: باید بپذیرم که کار سخت است. تیم های العین و السد تیم های کوچکی نیستند. النصر هم نایب قهرمان عربستان است و با بازیکنان و مربیان خارجی خود عملکرد خوبی را داشت اما باز هم اگر کادرفنی زودتر انتخاب شده بود می توانست نمایش بهتری را نشان دهد.

پیشکسوت سپاهان درباره بازی برگشت دو تیم که سه روز دیگر برگزار می شود، گفت: اگر اشتباهات فردی کمتر شود، سپاهان چه بسا بتواند بازی را ببرد اما کار سختی است چون النصر هم از نقاط ضعف و قدرت تیم استفاده می کند. بهترین کار این است که صبور باشیم و به تماشای بازی های سپاهان بنشینیم. در فصل جاری نمی توان انتظار معجزه داشته باشیم. ما باید به انتظار دو سال آینده بنشینیم که سپاهان در این رقابت ها حضور داشته باشد چون امسال نتوانست سهمیه آسیا را به دست آورد.

او در واکنش به این سوال که آیا سپاهان نیاز به تقویت شدن دارد تصریح کرد: سپاهان تیم خوبی دارد و بازیکنان از کیفیت فنی بالایی برخوردار هستند اما این موضوع بستگی به نظر کادرفنی دارد. مربیگری سلیقه ای است و شاید بعد از این مسابقات کادرفنی بخواهد در برخی خطوط بازیکنان دیگری را بگیرد اما الان هم مشکلی ندارد. با اضافه شدن مصلح، مهدی‌زاده و حسینی عملکرد تیم بهتر هم خواهد شد چون هر کدام در پست تخصصی خود توانایی بالایی دارند.

دیدگاه تان را بنویسید