کارشناس فوتبال در گفت و گو با جی پلاس؛

هلالی: موفقیت در آسیا برای تیم های ایرانی امکان پذیر نیست/ بازیکنان پرسپولیس فراموشی گرفته بودند

یک کارشناس فوتبال معتقد است پرسپولیس در دیدار با التعاون هماهنگی لازم را نداشت اما رفته رفته توانست عملکرد بهتری از خودش نشان دهد. او امیدوار است عیسی آل کثیر زودتر گل نخستش را به ثمر برساند و فشار فنی از روی او برداشته شود.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس؛ شروع مجدد لیگ قهرمانان آسیا با برتری یک بر صفر پرسپولیس ایران برابر التعاون عربستان همراه بود. شاگردان گل‌محمدی که در دو هفته نخست نتایج خوبی نگرفته بودند، توانستند با تک گل شجاع خلیل زاده رقیب عربستانی خود را شکست دهند. با این پیروزی، سرخپوشان 4 امتیازی شدند و اختلاف خود با رقبا را کاهش دادند.

گل محمدی دراین دیدار از 6 بازیکن تازه خریداری شده تیمش استفاده کرد که همگی عملکرد نسبتا خوبی را ارائه کردند و حامد لک نشان داد می تواند جانشنین قابل قبولی برای علیرضا بیرانوند باشد. در طول بازی پرسپولیس برتری نسبی بر حریف داشت اما در مواقعی هم مورد حملات خطرناک التعاون قرار گرفت.

پرسپولیس سه روز دیگر در هفته چهارم بازی‌ها و در دور برگشت باید مجددا با التعاون بازی کند که در صورت برتری برابر این تیم به طور قطع به صدر جدول راه پیدا می‌کند.

اسماعیل هلالی، پیشکسوت پرسپولیس در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس؛ با اشاره به عدم هماهنگی برخی از بازیکنان در این دیدار اظهار کرد: وقتی تیمی با پنج تغییر نسبت به یک ماه گذشته خود وارد زمین می‌ شود، قطعا ناهماهنگی وجود دارد. در این بازی هم بازیکنان به خصوص در خط حمله ناهماهنگ بودند و از تفکرات یکدیگر شناختی نداشتند. این اتفاق در نیمه نخست بازی بیشتر به چشم آمد. حتی التعاون توانست از این ناهماهنگی استفاده لازم را ببرد و چندین بار دروازه پرسپولیس را هم تهدید کند که لک عملکرد خوبی نشان داد.

او با اشاره به عملکرد خط حمله پرسپولیس گفت: در نیمه نخست آل کثیر به بازی گرفته شد. او تاحدودی مضطرب بود و خیلی اشتیاق داشت که هر چه زودتر گل نخستش را بزند. امیدوارم او در بازی دوم این کار را انجام دهد و فشار از روی این بازیکن برداشته شود. ناهماهنگی او و وحید امیری بیش از سایر بازیکنان به چشم آمد ولی در نیمه دوم تا حدودی بهتر شد که او جای خود را به رمضانی داد. یکی از مشکلات تیم در ورود به داخل هجده قدم بود که به نظر بازیکنان در آنجا فراموش گرفته بودند و نمی دانستند تاکتیک چیست. این موضوع به مرور بهتر می شود.

این کارشناس فوتبال با بیان اینکه پرسپولیس در نیمه دوم تیم برتر زمین بود اظهار کرد: مشخص بود که یحیی توانسته در بین دو نیمه تاثیر روانی لازم را بر بازیکنان بگذارد و آن ها را در شرایط بهتری قرار دهد. فکر می‌کنم ادامه این روند در بازی های آینده به سود پرسپولیس است. به صعود تیم از مرحله نخست امیدوار هستم اما صعود به عنوان تیم نخست برای پرسپولیس خیلی بهتر است.

هلالی درباره بازی برگشت دو تیم که سه روز دیگر برگزار می‌شود، گفت: هر دو تیم شناخت نسبی دارند و آن بازی احتمالا نزدیک تر خواهد بود. البته باید این موضوع را هم در نظر داشت که هر چه زمان بگذرد، پرسپولیس هماهنگ تر می شود و تفکرات کادرفنی در بین همه بازیکنان جا می افتد. تا جایی که می دانم پرسپولیس بازی تدارکات زیادی انجام نداد اما در همین مسابقات به هماهنگی می رسد. به اعتقاد من بازی برگشت با التعاون را هم می توانیم ببریم.

این پیشکسوت سرخپوشان در واکنش به این سوال که آیا پرسپولیس می تواند جای خالی بازیکنانی که جدا شدند را پر کند، گفت: به اعتقاد من بازیکنانی جذب شدند از نظر انفرادی کیفیت فنی کمتری دارند اما این موضوع را می توان با بازی تیمی جبران کرد. یحیی نشان داده در تیم های سابقش با بازیکنانی از این دست خوب نتیجه می گیرد. او حالا باید تفکرات گذشته خودش را در پرسپولیس پیاده کند.

او در واکنش به این سوال که آیا می توان انتظار داشت تیم های ایرانی در این رقابت ها موفقیتی را رقم بزنند اظهار کرد: اگر واقع بین باشیم باید بدانیم کار سختی داریم. موفقیت در آسیا با شرایط تیم های ایرانی تا حدودی امکان پذیر نیست. من خیلی خوشبین هستم که حداقل دو تیم به مراحل حذفی راه پیدا کنند. تیم های عربی با حضور مربیان خارجی که دانش و سطح فنی بالایی دارند، خیلی به روز بازی می کنند و از طرفی بازیکنان خارجی هم اختلاف فنی لازم را ایجاد کرده اند. شرایط برای ما سخت تر است.

 

دیدگاه تان را بنویسید