اثر موسیقی کلاسیک بر کاهش اثرات بیماری صرع

صرع بیماری خطرناکی است که تشنج ناشی از آن می تواند به سلامت فرد آسیب هایی جدی وارد کند، اما محققان معتقدند که پخش موسیقی کلاسیک تاحدی این مشکلات را کاهش می دهد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، تا به حال از روش‌های متنوعی برای کاهش اثرات جانبی ابتلاء به صرع استفاده شده است، اما پژوهشگران می‌گویند یک روش کم هزینه و آسان برای این کار پخش موسیقی کلاسیک افراد برجسته‌ای همچون موتزارت است.

مهر نوشت: در این میان قطعاتی که موتزارت با پیانو نواخته اثر مناسبی برای کاهش پیامدهای ابتلاء به صرع دارند. پیش از این برخی بررسی‌ها نشان داده بود گوش کردن کودکان کم سن و سال به قطعات موسیقی کلاسیک موتزارت آنها را باهوش‌تر می‌کند.

پژوهش تازه‌ای که در این زمینه در آمریکا با بررسی و تجمیع نتایج ۱۲ پژوهش دیگر انجام شده، نشان می‌دهد افرادی که به طور مرتب در معرض پخش موسیقی‌های کلاسیک موتزارت هستند در زمان آغاز تشنج‌های بیماری صرع وضعیت قابل کنترل تری دارند.

بر همین اساس پخش موسیقی کلاسیک برای این نوع بیماران موجب کاهش ۳۱ تا ۶۶ درصدی اثرات تشنج فیزیکی خطرناک مبتلایان به صرع می‌شود. اکثر قطعاتی که موتزارت با پیانو نواخته برای آرامش بخشی به این بیماران مفید است.

دیدگاه تان را بنویسید