پیشکسوت پرسپولیس در گفت و گو با جی پلاس؛

کلانی: جدایی ستاره‌ های پرسپولیس به خاطر کوتاهی مدیریت است/ در فوتبال امروزی عشق و علاقه اهمیتی ندارد؛ فقط دستمزد!

پیشکسوت پرسپولیس معتقد است مدیریت این باشگاه باید قبل از اتمام فصل جاری، قرارداد بازیکنان تاثیرگذار تیم را تمدید می‌کرد و از طرفی با پرداخت حقوق بازیکنان جلوی فسخ قراردادشان را می گرفت.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس؛ عملکرد مدیریت پرسپولیس در تمدید قرارداد بازیکنان این تیم با موجی از انتقادها همراه شده است. در حالی که تاکنون تعداد قابل توجهی از خریدهای گل‌محمدی انجام داده اما بازیکنانی مانند مهدی ترابی و علی علیپور به عنوان خط حمله سرخپوشان در فصل گذشته از این تیم جدا شدند. در نتیجه این وضعیت به مذاق پیشکسوتان و هواداران خوش نیامده و آن ها مدیریت پرسپولیس را عامل اصلی این اتفاق می‌دانند.

حسین کلانی، پیشکسوت پرسپولیس در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس، درباره اتفاقات اخیراین تیم و همینطور جدایی تعداد از بازیکنان از پرسپولیس اظهار کرد: اصول درست باشگاه‌داری حکم می‌کند ستاره‌ های پرسپولیس به راحتی از این تیم جدا نشوند. در واقع اگر بازیکنی هم می خواهد به تیم خارجی منتقل شود، باید با پرداخت بند فسخ قرارداد این کار را کند که پولی هم به باشگاه برسد. همانطور که در انتقال بیرانوند پولی عاید باشگاه شد.

او با اشاره به کوتاهی باشگاه در تمدید قرارداد بازیکنان گفت: روند تمدید قرارداد بازیکنان تاثیرگذار نباید به روزهای نقل و انتقالات موکول شود. باید خیلی زودتر از اتمام فصل جاری شرایط را به گونه ای فراهم کرد تا بازیکن موردنظر حتی برای یکسال هم شده، قراردادش را تمدید کند تا در نقل و انتقالات خطر جدایی این بازیکنان، تیم را تهدید نکند.

این پیشکسوت پرسپولیس در واکنش به اینکه برخی بازیکنان مانند ترابی به علت پرداخت نشدن چند درصد اندک از قراردادشان، توانستند قرارداد را فسخ و بدون پرداخت سهم باشگاه از انتقال، راهی تیم‌های قطری شوند، گفت: در این زمینه کوتاهی باشگاه مشهود است. وقتی می دانند بازیکن در چنین شرایطی است، باید به سرعت جلوی ضرر را بگیرند. اگر چند درصد باقی مانده از قرارداد ترابی پرداخت شده بود، او هم مجبور بود در تیم بماند و یا در صورت انتقال، مبلغی به باشگاه واریز کند.

کلانی با اشاره به شرایط فوتبال حرفه‌ ای و بی اهمیت بودن عشق و علاقه به تیم ها در دوره کنونی گفت: با صراحت می توان گفت که در فوتبال امروزی عشق و علاقه اهمیت ندارد. خیلی از بازیکنان ایرانی و خارجی برخلاف علاقه مندی خود راهی تیم رقیب می شوند چون شرایط بهتر و دستمزد بیشتر در انتظارشان است. در این زمینه من انتظاری از فوتبالیست های امروزی ندارم.

او درباره خریدهای یحیی گل محمدی برای این تیم در پنجره نقل و انتقالات تصریح کرد: گل محمدی مربی بادانشی است و می داند چه کار می کند. او در تمام تیم های خود عملکرد خوبی داشته و از طرفی شاکله اصلی پرسپولیس حفظ شده و با تزریق چند بازیکن می تواند تیم را برای قهرمانی مجدد در لیگ برتر آماده کند. هر چند باید این موضوع را در نظر گرفت که رقبا هم در صدد پایان بخشیدن به قهرمانی های پرسپولیس هستند و کار پرسپولیس دشوار است.

کلانی پیشکسوت پرسپولیس و تیم ملی در واکنش به قانون ممنوعیت جذب بازیکن و مربی خارجی گفت: باور کنید پتانسیل فوتبالیست های و مربیان ایرانی زیاد است اما در معرض آموزش درست قرار نگرفتند. مگر مربیان جوان ما نمی توانند در اروپا دوره ببینند؟ ما باید به آن ها بها بدهیم تا بیش از آنچه که الان هستند، رشد کنند. به اعتقاد من به جای اینکه این قانون را از بین ببریم، باید شرایطی را فراهم کنیم که مربیان ما در کلاس های مربیگری دوره ببینند و یا در ایران این دوره ها با حضور مدرسان خارجی برگزار شود تا از رده پایه تا بزرگسالان روی رشد فوتبالیست ها کار کنیم.

 

دیدگاه تان را بنویسید