زنان در مبارزه با کروناویروس بهتر از مردان هستند

یک مطالعه ادعا کرده است که ۶۰ درصد فوتی های ناشی از ابتلا به کووید ۱۹ در سراسر جهان، مردها بوده اند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، محققین دانشگاه ییل (Yale) در تلاش برای پیدا کردن یک توضیح و تفسیر بیولوژیکی برای اختلاف میان مرگ و میر ناشی از کووید ۱۹ در بین زنان و مردان، دریافته اند که سیستم ایمنی در زنان ممکن است واکنش بهتری را نسبت به ویروس کرونا از خود نشان دهد.

پروفسور "آکیکو ایوازاکی" استاد تمام ایمونوبیولوژی در این باره شرح می دهد: ما هم اکنون اطلاعات واضح و روشنی داریم که چشم انداز ایمنی در بیماران کووید ۱۹ به طور قابل ملاحظه ای بین جنسیت ها متفاوت بوده و ممکن است این اختلاف مستعد افزایش بیماری در مردان شود.

محققین مجموعه ای از نمونه های بزاق بینی و خون را جمع آوری کردند که تفاوت در سیستم ایمنی بدن در طول فاز اولیه این عفونت را مشاهده کردند.

در بیماران با جنسیت زن، فعالیت های سلول های معروف به T؛ سلول های سفید خون که می توانند ویروس را شناسایی و آنها را از بین ببرند، حتی در افراد با سن بالا، قوی تر است و در مقابل، این مطالعه نشان داده است که واکنش ضعیف سلول T در مردان منجر به ابتلا به فرم های شدیدتر و بدتر این بیماری می شود.

براساس این یافته ها، محققین می گویند که واکسن ویروس کرونا باید واکنش پذیری ایمنی سلول T را در مردان افزایش دهد و روش های مختلفی را براساس جنسیت بیمار پیشنهاد دهد.

"کارولین مازور" مدیر تحقیق سلامت زنان دانشگاه ییل می گوید: محققین در رقابت برای تولید روش های درمانی و واکسن کرونا باید استراتژی های جداگانه ای را برای زنان و مردان در نظر بگیرند تا همه بتواند از این شرایط بهره مند شوند.

دیدگاه تان را بنویسید