گزارش جی پلاس از تاریخچه بازی های سرخابی ها در جام حذفی؛

نبرد چهارم پرسپولیس و استقلال در جام حذفی/ برنده بازی قهرمان جام می شود؟

استقلال و پرسپولیس چهارمین مصاف خود را در تاریخ جام حذفی برگزار خواهند کرد که به گواه آمار, برنده این بازی از شانس زیادی برای قهرمانی برخوردار است.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس؛ استقلال و پرسپولیس در یکی از سرنوشت‌ ساز ترین بازی‌ های خود در فصل جاری چهارشنبه 5 شهریور برابر هم به میدان خواهند رفت که علاوه بر اهمیت مسابقه، حساسیت‌ های ویژه‌ای به علت تقابل دو تیم دارد. این دیدار حکم صعود به فینال جام حذفی را دارد و از طرفی قهرمان و نایب قهرمان فصل جاری در داربی 93 تهران به میدان می روند.

در حالی که دو تیم از سال ها قبل تاکنون در رقابت‌ های مختلفی به میدان رفتند، این دیدار چهارمین تقابل سرخابی های پایتخت در مسابقات جام حذفی است که می تواند منجر به قهرمانی یکی از دو تیم شود. پرسپولیس برای تکرار دوگانه و استقلال برای کسب تنها جام باقی مانده از فصل جاری تلاش می کند.

این دیدار به طور معمول به علت تقابل های تاریخی دو تیم اهمیت بالایی دارد اما این حساسیت ها در فصل جاری پر رنگ تر هم شده و دو تیم جدای از مباحث فنی در خارج از زمین مسابقه نیز در مسائلی مانند انتخاب داور مسابقه به هم اتهام می زنند و به شائبه جانبداری از سوی فدراسیون فوتبال یا وزارت ورزش دامن زده‌ اند.

دو تیم بزرگ فوتبال ایران روز چهارشنبه در ورزشگاه خالی از تماشاگر آزادی با میزبانی پرسپولیس به مصاف هم می روند که این بار به هیچ وجه امکان تساوی وجود ندارد و یکی از دو تیم باید برنده بازی شود.

در سال 69 پرسپولیس برنده داربی جام حذفی شد اما نتوانست قهرمانی را به دست آورد اما در سال 78 پرسپولیس داربی را برد و قهرمان جام حذفی شد و در فصل 91-90 این اتفاق برای استقلال رخ داد که با شکست پرسپولیس در نهایت عنوان قهرمانی را به دست آورد.

به همین دلیل، جی پلاس به بررسی بازی‌های استقلال و پرسپولیس در تاریخ جام حذفی پرداخت که طبق آمار سرخپوشان سهم بیشتری در پیروزی داشتند اما آخرین مصاف آن ها با برتری پرگل استقلال تمام شد که نام فرهاد مجیدی هم در این موفقیت استقلال دیده می شود.

19 اسفند 67/ استقلال صفر – پرسپولیس صفر (پنالتی: 2- 4 پرسپولیس)

نخستین دیدار دو تیم در تاریخ جام حذفی در داربی ۳۰ ام پایتخت رقم خورد. استقلال و پرسپولیس در تاریخ ۱۹ اسفند سال ۱۳۶۷، در چهارچوب مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی به میدان رفتند که بازی در وقت‌های قانونی برنده‌ ای نداشت و در وقت های اضافه هم توپی از خط دروازه ها عبور نکرد. پرسپولیس با درخشش وحید قلیچ در پنالتی ها موفق بود و توانست با حساب ۴-۲ پیروز شود. برای سرخپوشان رحیم یوسفی، مجبتی محرمی، محسن عاشوری و مرتضی کرمانی مقدم موفق به گلزنی شدند و در سوی دیگر میدان فقط رضا حسن زاده و جعفر مختاری فر پنالتی های خود را گل کردند. البته به علت تساوی دو تیم در وقت های معمول، این دیدار جزو تساوی های دو تیم به شمار می رود.

20 تیر 78/ پرسپولیس 2 – استقلال یک

این دیدار را باید به نام افشین پیروانی نوشت که توانست در آخرین دقایق فینال جام حذفی قهرمانی را به پرسپولیس هدیه کند. دومین نبرد این دو تیم در فینال جام حذفی رقم خورد که فرهاد مجیدی نیز در آن حضور داشت و با شماره 10 استقلال به میدان رفت و قضاوت بازی را هم محمد کوسا از سوریه بر عهده داشت.

در این دیدار، ابتدا مهدی هاشمی‌نسب در دقیقه ۱۲ از روی نقطه پنالتی گل نخست را زد. سهراب بختیاری زاده در دقیقه 50 گل تساوی را به نفع استقلال به ثمر رساند اما در دقیقه 85 افشین پیروانی گل قهرمانی را برای سرخپوشان یه ثبت رساند تا پرسپولیس در این فصل علاوه بر قهرمانی در لیگ آزادگان، جام حذفی ایران را نیز به خانه ببرند. هدایت پرسپولیس در این بازی بر عهده علی پروین و استقلال بر عهده سکوموروخوف بود.

18 آذر 90/ استقلال 3 – پرسپولیس صفر

نخستین پیروزی استقلال مقابل پرسپولیس در جام حذفی در سال 90 و در مرحله نیمه نهایی رقم خورد که فرهاد مجیدی هم در این دیدار حضور داشت.

در این مسابقه  تلاش دو تیم در ۹۰ دقیقه بی ننتیجه بود تا بازی به وقت‌های اضافه رود. در وقت اضافه استقلال توانست با ۳ گل مجتبی جباری (دو گل) و اسماعیل شریفات، پرسپولیس را حذف کند و راهی مرحله بعد شود. این همان بازی معروفی بود که فرهاد مجیدی سرمربی کنونی استقلال، پس از گلزنی شریفات جوان به پرسپولیس بازوبند کاپیتانی را به شماره ۳۷ آن روزهای آبی‌ها داد.

به گزارش جی پلاس؛ چهارمین تقابل دو تیم استقلال و پرسپولیس در تاریخ جام حذفی چهارشنبه 5 شهریور ساعت 19 برگزار می شود و فرهاد مجیدی و یحیی گل محمدی این فرصت را دارند تا نخستین پیروزی خود را در تاریخ مصاف های دو تیم رقم بزنند. اولین و آخرین مصاف رودرروی این دو مربی با تساوی 2 بر 2 تمام شده است.

دیدگاه تان را بنویسید